Miten sanoa deitille ikään kuin puun takaa ettei enää kiinnostakaan?
Alku on mennyt hyvin ja molemmilla on ollut todella mukavaa. Hänestä selvisi kuitenkin sellainen asia, joka ei vain missään nimessä sovellu omaan maailmankatsomukseeni. Olen ehdoton. En kuitenkaan yleiskohteliaana halua pahoittaa hänen mieltään, joten mikä olisi paras tapa ilmaista että juttumme on ohi? Hän ei varmastikaan osaa tätä odottaa, vaan tulee ikään kuin puun takaa.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan sano jotain epämääräistä, joka kuitenkin jättää hänet miettimään, ja ehkä jopa aiheuttaa sen, että hän palaa uudestaan ja uudestaan kysymään, että mikä se vika tarkalleen on.
Minä sinuna kyllä sanoisin vain, että sinulla ei ole tunteita, tai että ei vaan enää tunnu siltä, tai jotain. Omia tunteitaan ja vetovoimaa on mahdotontakin selittää tarkemmin, sitä joko on tai ei.
Ja lapsiasia. Hmmmhh.. Ymmärrän, jos kyse on lapsen äidin muuttumattomasta tilanteesta, johon voi liittyä sosiaalisia ongelmia tai laittomuuksia. Tai lastensuojelua tai vastaavaa. Sehän koskisi sinuakin, jos olisit tiiviissä parisuhteessa lapsen isän kanssa.
Mutta itse en ajaisi itseäni niin nurkkaan, että menisin sanomaan tuollaisen asian miehelle suoraan. Ei todellakaan kannata. Hän kertoo sen ihan varmasti eteenpäin, ei mitään mairittelevia puheita.
Lisäksi hän saattaa jäädä jankkaamaan, että asiasta ei ole oikeasti haittaa ja esittämään omia perustelujaan.
Parempi, että kerrottu syy on sellainen, jota ei voi perustella paremmaksi.
Kun olin lapsi, naapurissa asui ujo mies.
Jos vastaan tuli naisia, hän heitti polkupyörän ojaan ja juoksi puun taakse piiloon.
Ujous helpotti iän myötä, naapureiden luona hän kyllä kyläili. Ns. vanhapoika, joka jäi vanhempiensa kuoltua yksin asumaan kotimökkiään.
Kyllä hän töissä kulki ennen eläkeikää, sekatyömiehen töitä rakennuksilla, sahalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan sano jotain epämääräistä, joka kuitenkin jättää hänet miettimään, ja ehkä jopa aiheuttaa sen, että hän palaa uudestaan ja uudestaan kysymään, että mikä se vika tarkalleen on.
Minä sinuna kyllä sanoisin vain, että sinulla ei ole tunteita, tai että ei vaan enää tunnu siltä, tai jotain. Omia tunteitaan ja vetovoimaa on mahdotontakin selittää tarkemmin, sitä joko on tai ei.
Ja lapsiasia. Hmmmhh.. Ymmärrän, jos kyse on lapsen äidin muuttumattomasta tilanteesta, johon voi liittyä sosiaalisia ongelmia tai laittomuuksia. Tai lastensuojelua tai vastaavaa. Sehän koskisi sinuakin, jos olisit tiiviissä parisuhteessa lapsen isän kanssa.
Mutta itse en ajaisi itseäni niin nurkkaan, että menisin sanomaan tuollaisen asian miehelle suoraan. Ei todellakaan kannata. Hän kertoo sen ihan varmasti eteenpäin, ei mitään mairittelevia puheita.
Lisäksi hän saattaa jäädä jankkaamaan, että asiasta ei ole oikeasti haittaa ja esittämään omia perustelujaan.
Parempi, että kerrottu syy on sellainen, jota ei voi perustella paremmaksi.
Nyt oli kyllä selkärangattomimmat neuvot.
Vierailija kirjoitti:
Ap katosi.
Ghostasi meidät
Huvittavaa, että naiset sanoo, ettei lapsen etnisellä taustalla pitäisi olla väliä. Monikohan nainen silti pitäisi täysin vähäpätöisenä asiana sitä, jos he tapailisivat miestä, josta selviäisi että hänellä on lapsi ennestään thaimaalaisen naisen kanssa. Thaimaalaiset naisethan on suominaisten silmissä aina olleet säälittävien miesten valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että naiset sanoo, ettei lapsen etnisellä taustalla pitäisi olla väliä. Monikohan nainen silti pitäisi täysin vähäpätöisenä asiana sitä, jos he tapailisivat miestä, josta selviäisi että hänellä on lapsi ennestään thaimaalaisen naisen kanssa. Thaimaalaiset naisethan on suominaisten silmissä aina olleet säälittävien miesten valintoja.
Minua ei kyllä yhtään haittaisi, mikäli heillä olisi ollut ihan aito suhde. Jos lapsi olisi syntynyt prostituution seurauksena tai mies olisi hakenut ns.alistettavan postimyyntivaimon, niin se olisi jo turn off. Mutta etnisyydellä itsessään ei olisi mitään väliä. Kertoisi oikeastaan vaan hyvää miehen avarakatseisuudesta.
Sanot vaan ettet ole enää kiinnostunut, sitten jos haluat selventää, voit sanoa että arvomaailmanne ovat liian erilaiset. Deittailu on juuri sitä varten, että selvitetään miten tullaan oikeasti toimeen ja löytyykö yhteistä säveltä. Tarkemmat selvitykset ovat tarpeen lähinnä avioerossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta itse en ajaisi itseäni niin nurkkaan, että menisin sanomaan tuollaisen asian miehelle suoraan. Ei todellakaan ka
Naisten pitää valitettavasti olla varovaisia. Naisen elämän vaarallisimpia henkilöitä ovat eksät. Ihan kaikkea ei kannata sanoa, jos ei ole täysin varma että ottaa hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kun on tullut ilmi, että syy ei ole missään yleisissä arvomaaimoissa vaan deitin lapsen alkuperässä, niin sitä suuremmalla syyllä en kertoisi suoraan syytä vaan panisin suhteen poikki tekosyyllä (arvomaailmat eivät kohtaa tms.)
Lapsi (on alkuperä mikä tahansa) on kuitenkin sellainen asia, mistä ei kannata toista syyllistää/loukata, koska se voi aiheuttaa arvaamattomia primitiivisiä reaktioita.
Uutta matoa koukkuun.
Tosin kyllähän sen arvaa jos tapailu loppuu heti sen jälkeen kun tämä on selvinnyt. Ehkä tällöin kannattaa kertoa rehellinen syy siinä vaiheessa jos toinen tivaa sitä. Kyllä varmaan kaikki naiset tietää sen että jos on lapsi ulkmaalaisen kanssa niin kyllä se hankaloittaa parisuhteen löytymistä.
Nimenomaan silloin jos mies tivaa, ei kannata kertoa. Melkoinen red flag.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan tälläviisiin, että jos joku ei haluaisi olla kanssani koska olen esimerkiksi puolir@sisti, niin voi voi. Ei tuntuisi missään. Jos joku ei haluaisi olla kanssani, koska olen shoppailuhullu (EI tarkoita hamstraajaa, sellainen en ole ikinä ollut), niin okei, voi voi. Jos joku ei haluaisi olla kanssani, koska minulla on paniikkihäiriö, hän olisi vain kuspää enkä menettäisi mitään. Niin pointti oli se että jos jokin maailmankatsomusasia loukkaa ihmistä, niin ei hyvin mene. Minä ainakin olen juuri sellainen kuin olen enkä muuta kantojani kenenkään takia. Jos joku ei tykkää niin sitten ei.
Jos joku ei haluaisi olla kanssani, koska minulla on paniikkihäiriö, hän olisi vain kuspää enkä menettäisi mitään
aikamoista kuitenkin haukkua kusipääksi, jos ei kerran yhtään haittaa etkä mitään menetä
Vierailija kirjoitti:
Rehellisyys on ainoa oikea vastaus, vaikka sitten viestillä. Itselläni on myös aika hämärä menneisyys ja syyt ovat mitä ovat. Kaikesta kuitenkin oppii, jos on valmis muuttumaan. Kuinka arvonne eroavat?
Eikö täällä ihmiset oikeasti ymmärrä, että ero on naiselle vaarallinen paikka? Vaikka sä ottaisitkin asian hyvällä, maailma on täynnä miehiä jotka eivät ota. Myös Suomessa. Todellakaan ei kannata lähteä kokeilemaan heti onneaan jollain suoruudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä yhtään haittaisi, mikäli heillä olisi ollut ihan aito suhde. Jos lapsi olisi syntynyt prostituution seurauksena tai mies olisi hakenut ns.alistettavan postimyyntivaimon, niin se olisi jo turn off. Mutta etnisyydellä itsessään ei olisi mitään väliä. Kertoisi oikeastaan vaan hyvää miehen avarakatseisuudesta.
No näitä pikaromanssejahan ne on suurimmaksi osaksi naistenkin porsimat tekeleet. Tiedän kolme tällaista ja yhtään aitoa suhdetta ei ole taustalla, vaan hetken kiima eksoottisesta munasta.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että olet ihan kiva, mutta arvomaailmat eivät kohtaa sinulle ehdottoman tärkeässä/tärkeissä asioissa. Jos toinen on fiksu, niin hän ymmärtää, eikä ryhdy tivaamaan yksityiskohtia.
Jos deittisi taas ryhtyy tivaamaan, niin ei hän sitten kiva ja fiksu ollutkaan, joten tapailun katkaiseminen on vielä helpompaa.
Kyllä se ainakin minua alkas kiinnostamaan, että mistä asiasta meni sukset ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se asia sellainen, mitä ei voi sanoa suoraan?
Jos kyseessä on jollakin tavalla epäempaattinen ja raivostuva tyyppi, niin aina voi myös vedota vaan "huonoon fiilikseen".
Ei voi sanoa suoraan. Liittyy niin paljon myös hänen henkilökohtaiseen elämään ja elämänvalintoihin. En voi ikinä vain olla semmoisen kanssa, joka on tehnyt sellaisia valintoja.
Ap
Tottakai sanot suoraan. Et voi olla niin ilkeä että jätät ihmisen loppuiäksi vellomaan epätietoisuuteen. Pitää nyt sen verran ihmisyyttä olla jäljellä.
Ei kai nyt kukaan jotain yhtä tapailukumppania jää loppuelämäksi murehtimaan? Semmoiselle ihmiselle en ainakaan uskaltaisi kertoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tehnyt jonkun rikoksen? Itte arvostaisin eniten rehellisyyttä, en puolikasta totuutta joka vain saa ajatukset sekaisin. Rehellisestikin voi olla kohtelias.
Liittyy hänen lapseensa. En nyt ymmärrettävästi kehtaa sanoa hänelle suoraan, että lapsi on syypää tähän tilanteeseen.
Ap
Onko hylännyt lapsensa, tehnyt lapselle pahaa, tehnyt lapsen kyseenalaisen tyypin kanssa tai mitä?
Lapsi on saanut alkunsa minun silmissä kyseenalaisen henkilön kanssa ja se että haluanko olla osa tuota pakettia tulevaisuudessa, niin en.
Ap
Täysin validi syy (kuten tapailuvaiheessa lähes kaikki syyt), ja myös lasta kohtaan oikein ettei hänen elämäänsä tule ihmistä joka ei halua olla hänen elämässään. Outoa ettei selvinnyt jo ekalla tapaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kun on tullut ilmi, että syy ei ole missään yleisissä arvomaaimoissa vaan deitin lapsen alkuperässä, niin sitä suuremmalla syyllä en kertoisi suoraan syytä vaan panisin suhteen poikki tekosyyllä (arvomaailmat eivät kohtaa tms.)
Lapsi (on alkuperä mikä tahansa) on kuitenkin sellainen asia, mistä ei kannata toista syyllistää/loukata, koska se voi aiheuttaa arvaamattomia primitiivisiä reaktioita.
Uutta matoa koukkuun.
Tosin kyllähän sen arvaa jos tapailu loppuu heti sen jälkeen kun tämä on selvinnyt. Ehkä tällöin kannattaa kertoa rehellinen syy siinä vaiheessa jos toinen tivaa sitä. Kyllä varmaan kaikki naiset tietää sen että jos on lapsi ulkmaalaisen kanssa niin kyllä se hankaloittaa parisuhteen löytymistä.
Nimenomaan silloin jos mies tivaa
Tivaamiselta olen aina välttynyt, kun olen heti kertonut niin selkeästi mitä toinen haluaa tietää, ettei kysyttävää ole enää jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutta matoa koukkuun.
Kenenkään tehtävä ei ole vältellä toisten tivaamisia, eikä aikuisella ihmisellä ole mitään oikeutta tivata asiaa, jota toinen ei selkeästikään halua kertoa. Ei ole mitään oikeutta aiheuttaa toiselle turvatonta oloa tai laittaa muita kävelemään kananmunankuorilla.
tivata73
TAIVUTUS
verbi vaatia tiukasti, tiukata, penätä.
mitään oikeutta tuollaiseen ei tapailumiehelle ole.
Hänestä selvisi kuitenkin sellainen asia, joka ei vain missään nimessä sovellu omaan maailmankatsomukseeni. Olen ehdoton.
Hyvä, että seisot oman elämänkatsomuksesi takana ja tajuat laittaa suhteelle pisteen sen takia, kun kerran varmaksi tiedät, ettet voisi asiassa ikinä tinkiä. Liian moni jatkaa suhdetta, vaikka jokua sia hiertää pahasti.
Aika vaikea on keksiä sopivaa kohteliasta ilmausta, jos et halua jatkaa suhdetta. Hän saattaa pahoittaa mielensä, vaikka sanoisit kohteliaastikin, jos hän itse on elätellyt isompia haaveita sinusta.
Mutta ainakin voisit sanoa hänelle tavatessanne jotain sellaista, mistä selviää, että pidät häntä pelkkänä kivana kaverina. Kuten vaikka: "Oot kiva kaveri hengata yhdessä". "Toivottavasti mun tulevalla vaimolla on jotain samoja piirteitä".