Miten sanoa deitille ikään kuin puun takaa ettei enää kiinnostakaan?
Alku on mennyt hyvin ja molemmilla on ollut todella mukavaa. Hänestä selvisi kuitenkin sellainen asia, joka ei vain missään nimessä sovellu omaan maailmankatsomukseeni. Olen ehdoton. En kuitenkaan yleiskohteliaana halua pahoittaa hänen mieltään, joten mikä olisi paras tapa ilmaista että juttumme on ohi? Hän ei varmastikaan osaa tätä odottaa, vaan tulee ikään kuin puun takaa.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Hänestä selvisi kuitenkin sellainen asia, joka ei vain missään nimessä sovellu omaan maailmankatsomukseeni. Olen ehdoton.
Hyvä, että seisot oman elämänkatsomuksesi takana ja tajuat laittaa suhteelle pisteen sen takia, kun kerran varmaksi tiedät, ettet voisi asiassa ikinä tinkiä. Liian moni jatkaa suhdetta, vaikka jokua sia hiertää pahasti.
Aika vaikea on keksiä sopivaa kohteliasta ilmausta, jos et halua jatkaa suhdetta. Hän saattaa pahoittaa mielensä, vaikka sanoisit kohteliaastikin, jos hän itse on elätellyt isompia haaveita sinusta.
Mutta ainakin voisit sanoa hänelle tavatessanne jotain sellaista, mistä selviää, että pidät häntä pelkkänä kivana kaverina. Kuten vaikka: "Oot kiva kaveri hengata yhdessä". "Toivottavasti mun tulevalla vaimolla on jotain samoja piirteitä".
Apua, mitään kaverijuttuja ei ainakaan kannata sepustaa. Siten saa vain stalkkereita, harvemmin aitoja kavereita. Haluaako sitä edes hengailla sellaisen ihmisen kanssa, joka valehtelee ja asettaa epämukavaan asemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänestä selvisi kuitenkin sellainen asia, joka ei vain missään nimessä sovellu omaan maailmankatsomukseeni. Olen ehdoton.
Hyvä, että seisot oman elämänkatsomuksesi takana ja tajuat laittaa suhteelle pisteen sen takia, kun kerran varmaksi tiedät, ettet voisi asiassa ikinä tinkiä. Liian moni jatkaa suhdetta, vaikka jokua sia hiertää pahasti.
Aika vaikea on keksiä sopivaa kohteliasta ilmausta, jos et halua jatkaa suhdetta. Hän saattaa pahoittaa mielensä, vaikka sanoisit kohteliaastikin, jos hän itse on elätellyt isompia haaveita sinusta.
Mutta ainakin voisit sanoa hänelle tavatessanne jotain sellaista, mistä selviää, että pidät häntä pelkkänä kivana kaverina. Kuten vaikka: "Oot kiva kaveri hengata yhdessä". "Toivottavasti mun tulevalla vaimolla on jotain samoja piirteitä".
Apua, mitään kaverijuttuja ei ainakaan kannata s
Niin että ei ainakaan totuutta parane sanoa vai, eli sitä, että tää suhde on vain kaverisuhde? Olen täysin eri mieltä. Todellakin siis kannattaa tehdä selväksi se, että kokee vain kaveruutta, jos ei kerran halua mitään romanttista suhdetta.
Tylyä olisi ruveta kertomaan suoraan, että koska toinen on valinnut elämässään näin ja noin, niin siksi en voi jatkaa suhdetta. Sellainen olisi syyllistämistä, josta varmasti jää haavoja.
Miksi ei voi vain sanoa, että ei halua enää tapailla. Olet tosi kiva mutta et minua varten.
Taidat vaan tykätä tuollaisessa salaisuuksilla vihjailusta ja toisen pienestä kiduttamisesta. Kiitos ei, sanoisin minä. En halua elämääni kaksnaamaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljasta se asia, mikä estää suhteen jatkumisen, niin osataan paremmin ehdottaa, mitä voisit sanoa.
Olen paljastanut riittävästi. Enemmän kun sanoo, niin keskustelu siirtyy pois itse aiheesta ja tulee ideologiset väännöt tilalle. Mutta eipä sillä. Ihan riittämiin täällä on jo sinänsä vastauksia tullu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No nyt kun on tullut ilmi, että syy ei ole missään yleisissä arvomaaimoissa vaan deitin lapsen alkuperässä, niin sitä suuremmalla syyllä en kertoisi suoraan syytä vaan panisin suhteen poikki tekosyyllä (arvomaailmat eivät kohtaa tms.)
Lapsi (on alkuperä mikä tahansa) on kuitenkin sellainen asia, mistä ei kannata toista syyllistää/loukata, koska se voi aiheuttaa arvaamattomia primitiivisiä reaktioita.
Uutta matoa koukkuun.
Mun mielestä taas kannattais sanoa suoraan, ni deitti tajuaisi millainen mulkku ap on, eikä jäisi haikailemaan perään.
Veikkaan, että naisen ex ja lapsen isä on joku huumehörhö tai linnakundi, ja voi olla arvaamaton naisen uusia miehiä kohtaan. Ap:n ratkaisu on vähintäänkin ymmärrettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kun on tullut ilmi, että syy ei ole missään yleisissä arvomaaimoissa vaan deitin lapsen alkuperässä, niin sitä suuremmalla syyllä en kertoisi suoraan syytä vaan panisin suhteen poikki tekosyyllä (arvomaailmat eivät kohtaa tms.)
Lapsi (on alkuperä mikä tahansa) on kuitenkin sellainen asia, mistä ei kannata toista syyllistää/loukata, koska se voi aiheuttaa arvaamattomia primitiivisiä reaktioita.
Uutta matoa koukkuun.
Mun mielestä taas kannattais sanoa suoraan, ni deitti tajuaisi millainen mulkku ap on, eikä jäisi haikailemaan perään.
Mitä ap tästä siis hyötyisi, miten se olisi kannattavaa hänelle? Ei mikään deal breaker tee kenestäkään mulkkua. Se, ettei ole rehellinen perhetilanteestaan sen sijaan on mulkkua, saati jos alkaa vielä vaatia rehellisyyttä toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tehnyt jonkun rikoksen? Itte arvostaisin eniten rehellisyyttä, en puolikasta totuutta joka vain saa ajatukset sekaisin. Rehellisestikin voi olla kohtelias.
Liittyy hänen lapseensa. En nyt ymmärrettävästi kehtaa sanoa hänelle suoraan, että lapsi on syypää tähän tilanteeseen.
Ap
Onko hylännyt lapsensa, tehnyt lapselle pahaa, tehnyt lapsen kyseenalaisen tyypin kanssa tai mitä?
Lapsi on saanut alkunsa minun silmissä kyseenalaisen henkilön kanssa ja se että haluanko olla osa tuota pakettia tulevaisuudessa, niin en.
Ap
Eihän se lapsi silloin ole syypää tilanteeseen, vaan toinen vanhempi, joka on kumppanisi ex?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tehnyt jonkun rikoksen? Itte arvostaisin eniten rehellisyyttä, en puolikasta totuutta joka vain saa ajatukset sekaisin. Rehellisestikin voi olla kohtelias.
Liittyy hänen lapseensa. En nyt ymmärrettävästi kehtaa sanoa hänelle suoraan, että lapsi on syypää tähän tilanteeseen.
Ap
Onko hylännyt lapsensa, tehnyt lapselle pahaa, tehnyt lapsen kyseenalaisen tyypin kanssa tai mitä?
Lapsi on saanut alkunsa minun silmissä kyseenalaisen henkilön kanssa ja se että haluanko olla osa tuota pakettia tulevaisuudessa, niin en.
Ap
Eihän se lapsi silloin ole syypää tilanteeseen, vaan toinen vanhempi, joka on kumppanisi ex?
Onko sillä tässä kohtaa merkitystä, kun lapsi ei kuitenkaan ole tulossa osaksi aloittajan merkitystä? Eikä kumpikaan vanhemmista sen koommin.
Se on hyvä, että tuollaiset asiat tulee jo alussa esille. Oma miesystäväni kertoi vasta neljän vuoden yhdessäolon jälkeen katselevansa säännöllisesti härkätaisteluita videolta. Yritin kovasti päästä asiasta yli, mutta en onnistunut. Arvomaailmamme olivat liian kaukana toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että tuollaiset asiat tulee jo alussa esille. Oma miesystäväni kertoi vasta neljän vuoden yhdessäolon jälkeen katselevansa säännöllisesti härkätaisteluita videolta. Yritin kovasti päästä asiasta yli, mutta en onnistunut. Arvomaailmamme olivat liian kaukana toisistaan.
Alussa? Eivätkös nämä ole jo hetken tapailleet? Tällaiset jutut kerrotaan ihan viimeistään ekoilla treffeillä
Vierailija kirjoitti:
Ja jos tämä exäni hakee uutta kumppania, hän varmaan oppi sen, että pitää tuon huvinsa joko kokonaan omana tietonaan tai kertoo siitä jo alkuvaiheessa, jolloin kumppaniehdokas voi heti päättää, onko tuo juttu turn off vai ehkä jopa turn on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alussa? Eivätkös nämä ole jo hetken tapailleet? Tällaiset jutut kerrotaan ihan viimeistään ekoilla treffeillä
Ai siis härkätaisteluita katseleva mies heti ekoilla treffeillä kertoisi harrasteestaan? Kuinka monelle naiselle se olisi ok? Itselle tuli ainakin petetty olo 4 vuoden yhdessäolon jälkeen ja toivoinkin, että hän olisi jättänyt tuon asian kertomatta, kerta ei ollut aiemmin pitänyt tarpeellisena kertoa. Eikä suhteemme tietenkään tähän yhteen juttuun kaatunut, mutta arvojen osalta tämä oli vahva kulminaatiopiste, jonka jälkeen punnitsin monia hänen ominaisuuksiaan täysin uudesta perspektiivistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis härkätaisteluita katseleva mies heti ekoilla treffeillä kertoisi harrasteestaan? Kuinka monelle naiselle se olisi ok? Itselle tuli ainakin petetty olo 4 vuoden yhdessäolon jälkeen ja toivoinkin, että hän olisi jättänyt tuon asian kertomatta, kerta ei ollut aiemmin pitänyt tarpeellisena kertoa. Eikä suhteemme tietenkään tähän yhteen juttuun kaatunut, mutta arvojen osalta tämä oli vahva kulminaatiopiste
Ei? Kommentissa sanottiin että hyvä kun tämän aloittajan tapailema mies kertoi alussa.
Ymmärrän ap:n ongelman oikein hyvin. Se, miten asian ilmaisee tälle deittikumppanille on oma taiteenlajinsa.
Voisiko ap pohtia esim. ulkomaille muuttoa työn perässä lähivuosina (eli ilmoittaa deittikumppanille suunnittelevansa jotain tuollaista)? Suurempi elämänmuutos olisi mahdoton toteuttaa kumppanin kanssa jolla on jo jälkikasvua. Tuo olisi hyvinkin realistinen vaihtoehto, etenkin jos osapuolet ovat esim. kolmenkympin kieppeillä.
Omasta arvomaailmasta kannattaa pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Eihän se lapsi silloin ole syypää tilanteeseen, vaan toinen vanhempi
"Liittyy hänen lapseensa. En nyt ymmärrettävästi kehtaa sanoa hänelle suoraan, että lapsi on syypää tähän tilanteeseen." ap
Ei sitten pidä ap.n väittää, että syypää on lapsi. Tuskin ap haluaisi lapsesta huolimatta tapailla ihmistä, joka on ollut suhteessa kyseenalaisen henkilön kanssa, vai tekeekö lapsi tästä henkilöstä kyseenalaisen?
Vierailija kirjoitti:
Te akat olette aina yhtä hele...ve--tin tyhmiä.
Ihme tekosyy joku maailmankatsomus
Samanlainen maailmankatsomus on kaikista vahvimmiten parisuhteen pysyvyyttä ennustava tekijä. Ei kannata edes yrittää mitään vakavaa, jos maailmankatsomuksissa ovat suuret keskinäiset erot.
Vierailija kirjoitti:
Mee pihakoivun taa huutelee.
Toi olis oikeesti puun takaa sanomista. Jos haluaa sanoa "ikäänkuin puun takaa", niin voi vaikka ravintolan pöydässä kohottaa ruokalistan, ja pyytää treffikumppania kuvittelemaan, että se on puu, ja sanoa se sitten sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee pihakoivun taa huutelee.
Toi olis oikeesti puun takaa sanomista. Jos haluaa sanoa "ikäänkuin puun takaa", niin voi vaikka ravintolan pöydässä kohottaa ruokalistan, ja pyytää treffikumppania kuvittelemaan, että se on puu, ja sanoa se sitten sieltä.
Treffikumppani varmaan sanois, että "huh, toi tuli kyllä ihan puun takaa", ja taputtaisi!
Paljasta se asia, mikä estää suhteen jatkumisen, niin osataan paremmin ehdottaa, mitä voisit sanoa.