Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?
Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Itse en tee aloitetta jotta nainen ei ahdistuisi.
Pidä astmalääkettä mukana jos ahdistuvia naisia on lähelläsi useinkin
Juurisyy tulee luonnosta ja perinteestä. Komeimman ja vahvimman luonnonvalinnasta.
Ihmisen ei tarvitse noudattaa juurisyytä.
Vierailija kirjoitti:
Juurisyy tulee luonnosta ja perinteestä. Komeimman ja vahvimman luonnonvalinnasta.
Ihmisen ei tarvitse noudattaa juurisyytä.
No kyllä kannattaa, jos mies on lähestyjä. Ulkonäköä meinaan tarvitaan aika rutosti, jotta nainen olisi missään kontaktissa ventovieraan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä jännä kysymys, kun joillekin miehille on itsestäänselvyys, että mies lähestyy. En tiedä, mikä nämä miehet erottaa muista, hyvä miehinen itsetunto?
Ajatusmaailma, johon kuuluvat tietynlaiset roolit sukupuolille, lienee suurin yhdistävä tekijä. Modernit akateemiset miehet ovat harvemmin aloitteellisia, mutta heille esim. isyysvapaalle jääminen tai petivaatteiden pesu ei ole vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on niitä jotka useammin kuikeltaa vieraisiin pöytiin, joten alun alkujaan on riski ottaa joku, jota pitää erikseen houkutella. Aikanaan näytin kumppanilleni huomattavan kirkasta vihreää valoa, mutta odotin kyllä, että hän on se joka kutsuu ulos. Koska minä en halua olla ketään raahaamassa perässä, ja lukuisista lähestymisistä päätellen innokkaitakin oli.
Ollaan edelleen onnellisia, ja puoliso näyttää edelleen joka päivä, että olen hänelle se oikea. Itse tietysti teen samoin.
Itse ajattelen, että tämä "huomattavan vihreä valo" on monesti lähestyminen. Tämä on juuri se valo, minkä avulla minä olen parisuhteisiin päätynyt ja se on juuri tuon "huomattavan vihreän valon" ansiota.
-ap-
Täällä palstalla olen kuullut, ettei lähestymiseksi lasketa, mutta kyllähän se osaltaan sellainen on. Se ensimmäinen askel, jonka jälkeen tilanteesta ei voi enää ilman pakkeja perääntyä, on jäänyt miehelle, mutta olen kyllä kaikin hienovaraisin tavoin yrittänyt tehdä selväksi, että nyt kun kysyt niin se on joo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
biologia. Uros viettelee naaraan.
Miksi? Kun nyt puhutaan ihmisistä ajattelevina, tuntevina ja osaavina olentoina.
Ei ajattelu muuta hormoneja. Testosteroni, joka on merkittävin seksuaalisen halun ja aktiivisuuden aiheuttaja, on miehillä merkittävästi korkeampi kuin naisilla. Eli mies haluaa naista enemmän kuin nainen miestä. Biologinen fakta, ja pätee muillakin nisäkkäillä.
Miesten ei ole pakko tehdä aloitteita, mutta on turha syyttää naisia siitä, että naiset eivät tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kun nyt puhutaan ihmisistä ajattelevina, tuntevina ja osaavina olentoina.
Ei ajattelu muuta hormoneja. Testosteroni, joka on merkittävin seksuaalisen halun ja aktiivisuuden aiheuttaja, on miehillä merkittävästi korkeampi kuin naisilla. Eli mies haluaa naista enemmän kuin nainen miestä. Biologinen fakta, ja pätee muillakin nisäkkäillä.
Miesten ei ole pakko tehdä aloitteita, mutta on turha syyttää naisia siitä, että naiset eivät tee.
Outo selitys taas, että naiset eivät halua seksiä tai miestä. Eli nainen vaan ajautuu, koska mies lähestyy. Mikä järki? Naiset ovat nykyään niin aktiivisia seksuaalisesti, että teoriasi on aika ontuva.
Itse iskemällä voi ehkä saada hyvänkin miehen, mutta riski on suuri siihen, että onnistuu kalastamaan aloitekyvyttömän nössykän tai päätyy yhteen miehen kanssa, joka samalla vain odottelee parempaa.
Soidintanssi on eräänlainen persoonallisuustesti. Mies osoittaa kyvykkyytensä, sosiaaliset taitonsa ja kiinnostuksensa. Nainen tekee valintansa. Näin päällisin puolin. Nainen kuitenkin yleensä tekee ensimmäisen aloitteen näyttämällä vihreää valoa elein ja katsein. Kykenevä mies tarttuu näihin viesteihin. Jos tästä kaavasta poiketaan, riskien määrä lisääntyy.
Tätä kuvaili hyvin tämä tuorein Bachelor. Suhde alkaa väärällä jalalla, jos asetelma on se, että naiset kilpailevat miehestä.
Ihminenkin on eläin. Ei näillä ole ehkä järkiperusteita, kyse on vieteistä ja vaistoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo selitys taas, että naiset eivät halua seksiä tai miestä. Eli nainen vaan ajautuu, koska mies lähestyy. Mikä järki? Naiset ovat nykyään niin aktiivisia seksuaalisesti, että teoriasi on aika ontuva.
Nainen haluaa seksiä ja miestä, mutta vähemmän kuin toisinpäin. Ja toki nainen haluaa miehestä myös muuta kuin seksiä. Kumppanuutta, ystävyyttä, läheisyyttä, yhteistä elämää. Ja siinä hyvässä suhteessa naisen seksuaalisuus kukoistaa, koska esim oksitosiini, naisen kiintymystä tukeva hormoni, saa tukea parisuhdetta.
Nainen ei ajaudu, yleensä, parisuhteeseen, vaan on miestä valikoivampi. Juuri siksi, että tähtää useammin seuraavaa yötä pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Itse iskemällä voi ehkä saada hyvänkin miehen, mutta riski on suuri siihen, että onnistuu kalastamaan aloitekyvyttömän nössykän tai päätyy yhteen miehen kanssa, joka samalla vain odottelee parempaa.
Soidintanssi on eräänlainen persoonallisuustesti. Mies osoittaa kyvykkyytensä, sosiaaliset taitonsa ja kiinnostuksensa. Nainen tekee valintansa. Näin päällisin puolin. Nainen kuitenkin yleensä tekee ensimmäisen aloitteen näyttämällä vihreää valoa elein ja katsein. Kykenevä mies tarttuu näihin viesteihin. Jos tästä kaavasta poiketaan, riskien määrä lisääntyy.
Tätä kuvaili hyvin tämä tuorein Bachelor. Suhde alkaa väärällä jalalla, jos asetelma on se, että naiset kilpailevat miehestä.
Ihminenkin on eläin. Ei näillä ole ehkä järkiperusteita, kyse on vieteistä ja vaistoista.
Eli tässäkin tapauksessa nainen on oikeastaan se pääasiallinen aloitteentekijä. Se vihreä valo on yleensä aika selvä valo, eikä se kiinnostus jää miehelle mitenkään epäselväksi. Yleensä, kun lähestymistä pidetään hirveänä riskinä, niin tässä tapauksessa se ei sitä ole, kun nainen selvästi tekee sen ensimmäisen liikkeen.
On miehen oma etu tehdä aloite. Ja jopa useampia sellaisia vapaata naista kohtaan, jonka haluatte. Jos tietäisitte miten vähän naiset sellaista sivistynyttä aloitetta kohtaa tavalliselta ei-humalaiselta mieheltä, niin ymmärtäisitte edun luonteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä jännä kysymys, kun joillekin miehille on itsestäänselvyys, että mies lähestyy. En tiedä, mikä nämä miehet erottaa muista, hyvä miehinen itsetunto?
Varmaan se, että he ovat saaneet onnistumisia toistuvista lähestymisistä. Näitä miehiä yhdistää nuoruus ja ulkonäkö.
Ei yhdistä vaan itsetunto ja perinteisempi miehisyys. Kukin tehköön miten haluaa, mutta itseä ei kiinnosta mies, joka ei pysty edes aloitteeseen. Olen siis itsekin naisena tehnyt aloitteita, mutta en enää.
Vierailija kirjoitti:
On miehen oma etu tehdä aloite. Ja jopa useampia sellaisia vapaata naista kohtaan, jonka haluatte. Jos tietäisitte miten vähän naiset sellaista sivistynyttä aloitetta kohtaa tavalliselta ei-humalaiselta mieheltä, niin ymmärtäisitte edun luonteen.
No siihen on varmaan syynsä, miksi näitä aloitteita tulee niin vähän? Ehkä niiden tekeminen ei ole kovin järkevää tuntemattomille naisille.
Katsokaa luontoa, vastaus on näkyvissä kaikkialla. Koiras on aktiivinen siittäjä, naaras on passiivisempi vastaanottaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se, että he ovat saaneet onnistumisia toistuvista lähestymisistä. Näitä miehiä yhdistää nuoruus ja ulkonäkö.
Ei yhdistä vaan itsetunto ja perinteisempi miehisyys. Kukin tehköön miten haluaa, mutta itseä ei kiinnosta mies, joka ei pysty edes aloitteeseen. Olen siis itsekin naisena tehnyt aloitteita, mutta en enää.
Selvä juttu, mutta epäilen miehekkäiden miesten saavan naisia ilman aloitteitakin.
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Kun olin nuori ja nätti, niitä enemmän tai vähemmän humalaisia aloitteita tuli ihan liikaa. Eikä ne kiinnostaneet. Vakavia ja selviä aloitteita olennaisesti vähemmän, ja ne olivat ainoita, joista jotain seurasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Kun olin nuori ja nätti, niitä enemmän tai vähemmän humalaisia aloitteita tuli ihan liikaa. Eikä ne kiinnostaneet. Vakavia ja selviä aloitteita olennaisesti vähemmän, ja ne olivat ainoita, joista jotain seurasi.
Ja todennäköisesti niistä seurasi vain siinä tapauksessa jotain, että tuo ei humalainen oli myös nätti mies.
Jos mies haluaa naisen, niin hänen pitää myös nähdä vaivaa sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siihen on varmaan syynsä, miksi näitä aloitteita tulee niin vähän? Ehkä niiden tekeminen ei ole kovin järkevää tuntemattomille naisille.
Ei tietenkään ole. Älä tee tuntemattomille. Ethän sinä voi tuntemattomasta edes tietää, kiinnostaako tämä sinua. Eli tee aloitteita, kun olet vähän tutustunut ja oikeasti kiinnostunut. Aloite on istuukin todennäköisemmin.
Allekirjoitan tuon. Itse olen ollut viimeisen vuoden tarkoituksellisesti passiivinen enkä tehnyt aloitteita. Viimeisimmät 3 lähestymistä joita minun kohdallani on osunut viiden kuukauden aikana ovat kaikki tapahtuneet naisen aloitteesta. Yksi niistä johti seurustelun aloittamiseen.
En ole laatikkoleukainen Top Gun hävittäjälentäjä-kirurgi Hollywoodista enkä Sharp Dressed Man vaan toistaiseksi ikäistäni nuoremman näköinen m59+.
M60