Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on juurisyy sille, että miehen täytyy tehdä lähestyminen?

Vierailija
01.05.2025 |

Ja nyt ei puhuta siitä, että "kyllä naisetkin nykyään lähestyvät, mutta eivät vain sinua". Usein on kuitenkin perusajatus, että mies tekee ensimmäisen muuvin, mikä se sitten ikinä onkin. Jos jätetään nettideitit laskuista pois, niin miehen olisi oltava se, joka lähestyy naista. Mutta miksi se on näin? Onko tähän joku hyvin oleellinen ja järkiperäinen syy? Vai onko tämä vain pala historiaa siltä ajalta, kun naisella ei ollut mitään oikeuksia yhteiskunnassa? Ja painotan vielä: nyt ei puhuta siitä, että naisetkin voivat tehdä lähestymisen. Vaan tästä yleisestä ajatuksesta, että mies on se, joka lähestyy.

Kommentit (297)

Vierailija
21/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies lähestyy naista, jos uskaltaa ja on kiinnostunut. Nainen sitten yleensä torjuu miehen, mutta joskus myös hyväksyy, muuten ei parisuhteita ala. Nainen on harvemmin iskijän roolissa, koska mies ehtii iskemään, jos noteeraa kiinnostavan naisen.

No ei pidä paikkaansa.

Useimmiten pitää. Voit tehdä empiiristä tutkimusta lähipiirissäsi ja kartoittaa tutuistasi, sukulaisistasi ja kavereistasi, kumpi teki aloitteen. Väitän, että useammin se on ollut mies. En sitten tiedä, onko asia tämän päivän nuorilla kääntynyt toisinpäin.

Vierailija
22/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on niitä jotka useammin kuikeltaa vieraisiin pöytiin, joten alun alkujaan on riski ottaa joku, jota pitää erikseen houkutella. Aikanaan näytin kumppanilleni huomattavan kirkasta vihreää valoa, mutta odotin kyllä, että hän on se joka kutsuu ulos. Koska minä en halua olla ketään raahaamassa perässä, ja lukuisista lähestymisistä päätellen innokkaitakin oli.

Ollaan edelleen onnellisia, ja puoliso näyttää edelleen joka päivä, että olen hänelle se oikea. Itse tietysti teen samoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee enää aloitteita, kun en enää koskaan halua siihen tilanteeseen, jossa parin vuoden suhteen jälkeen selviää, etten todellakaan ollut miehelle mikään ykkösvaihtoehto. 

Piti oikein katsoa viestin päivämäärää, että onko itseni kirjoittama viesti :D täysin sama juttu siis itselläni. Olen aloitteeni kautta päätynyt suhteeseen, mutta tosiaan vain koska olen ollut saatavilla. Ei siksi, että toinen olisi ihan tosissaan ihastunut minuun.

Vierailija
24/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ole yleinen ajatus, että mies tekee lähestymisen.

Minä olen lähestynyt oma-aloitteisesti nykyistä miestäni. Niin toimin myös eksän suhteen.

Joten sun väittämäsi on bull shittiä ap.

Sä olet ilmeisesti ns. toiminnan nainen. Aika usein naiset itsekin odottavat, että mies lähestyy, eivätkä tartu toimeen itse. Ujo mies on eri asia. Hän jää yksin, ellei nainen tee aloitetta.

Vierailija
25/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähesty, koska sen voisi huomata.

I am the hunter, Hunter is my name.

Vierailija
26/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi olla aloitteentekijä, jos mies on kiinnostunut, mutta liian ujo tehdäkseen aloitetta. Kai se aika lailla biologiaa on, että uros tekee ekan muuvin.

Tiedän muutamankin pariskunnan, josta ei taatusti olisi tullut pariskuntaa, jos nainen ei olisi aloitetta tehnyt, koska mies ei olisi saanut sitä tehtyä. Eli kyllä nainenkin voi olla aloitteentekijä. Jotain biologiaa se taitaa kuitenkin olla, että mies useimmiten tekee ekan peliliikkeen. Eikös eläinkunnassakin näin yleensä mene, että uros valloittaa naaraan.

Vierailija
27/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on niitä jotka useammin kuikeltaa vieraisiin pöytiin, joten alun alkujaan on riski ottaa joku, jota pitää erikseen houkutella. Aikanaan näytin kumppanilleni huomattavan kirkasta vihreää valoa, mutta odotin kyllä, että hän on se joka kutsuu ulos. Koska minä en halua olla ketään raahaamassa perässä, ja lukuisista lähestymisistä päätellen innokkaitakin oli.

Ollaan edelleen onnellisia, ja puoliso näyttää edelleen joka päivä, että olen hänelle se oikea. Itse tietysti teen samoin. 

Itse ajattelen, että tämä "huomattavan vihreä valo" on monesti lähestyminen. Tämä on juuri se valo, minkä avulla minä olen parisuhteisiin päätynyt ja se on juuri tuon "huomattavan vihreän valon" ansiota.

-ap-

Vierailija
28/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lähestyy joka on pahemmassa puutteessa. 

Yleensä se on mies. 

tukee naisten easymode- elämä-väitettä.

Vierailija
29/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu olla aloitteellinen ja motivoitunut pitämään yhteyttä ja panostamaan suhteeseen. Alussa liehittely ja tietyn tyylinen jahtaaminen kuuluu asiaan.

En etsi kuollutta elopainoa, jota joutuu raahaamaan perässä. En myöskään etsi 50/50 miestä tai pikku poikaa, jolla ei ole itsetuntoa tai elämäntaitoja itsenäiseen selviytymiseen.

Jos olen parisuhteessa niin olen parisuhteessa, koska elämäni laatu nousee - eikä laske. Ja mun elämä on sen verran kivalla tasolla, että sen nostamiseen tarvii jo yrittää.

Vierailija
30/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulee tehdä aloite. Mies on perusluonteeltaan saalistaja; hän on naista energisempi ja aktiivisempi. Mikäli mies ei saatehdä aloitetta, hän menettää kiinnostuksensa naiseen hyvin nopeasti. Kun nainen tekee aloitteen, mies voi suostua suhteeseen, koska hänelle tarjotaan helpot edut. Miehen todellista, syvää rakkautta aloitteellinen nainen ei kuitenkaan yleensä saa. 

Vierailija
31/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksua vastaan jotkut naiset on aina lähestyneet.

Vierailija
32/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet luulee, että jos nainen lähestyy, se on lupaus seksistä muutaman tunnin sisällä. Jätän siis edelleenkin lähetysmiset väliin.

Vierailija
33/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man up.

Vierailija
34/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiedä miksi aloituksen tekijällä on se yleinen ajatus, että miehen kuuluu tehdä lähestyminen. Ehkä hän pitää naista liian helppona, jos nainen tekee aloitteen.

Vierailija
35/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuuluu olla aloitteellinen ja motivoitunut pitämään yhteyttä ja panostamaan suhteeseen. Alussa liehittely ja tietyn tyylinen jahtaaminen kuuluu asiaan.

En etsi kuollutta elopainoa, jota joutuu raahaamaan perässä. En myöskään etsi 50/50 miestä tai pikku poikaa, jolla ei ole itsetuntoa tai elämäntaitoja itsenäiseen selviytymiseen.

Jos olen parisuhteessa niin olen parisuhteessa, koska elämäni laatu nousee - eikä laske. Ja mun elämä on sen verran kivalla tasolla, että sen nostamiseen tarvii jo yrittää.

Siellä on katseltu taas tieteisdokumentteja TikTokista ja kuunneltu DearLadiesit ja QueensbyRobinsonit.

Vierailija
36/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tulee tehdä aloite. Mies on perusluonteeltaan saalistaja; hän on naista energisempi ja aktiivisempi. Mikäli mies ei saatehdä aloitetta, hän menettää kiinnostuksensa naiseen hyvin nopeasti. Kun nainen tekee aloitteen, mies voi suostua suhteeseen, koska hänelle tarjotaan helpot edut. Miehen todellista, syvää rakkautta aloitteellinen nainen ei kuitenkaan yleensä saa. 

No sehän riippuu täysin naisesta, joka sen aloitteen tekee. Ihan sama syy kuin miksi hyväksyisit miehen lähestymisen. Ei sinuakaan kiinnosta kuin muutama mies tuhannesta.

Vierailija
37/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee aloitteita jos nainen ei ole reva levällään. Miksi nähdä vaivaa jos seksiä ei ole luvassa.

Vierailija
38/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee aloitteita jos nainen ei ole reva levällään. Miksi nähdä vaivaa jos seksiä ei ole luvassa.

Eli et ole montaa aloitetta joutunut tekemään, liekkö yhtään 

Vierailija
39/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole montaa aloitetta joutunut tekemään, liekkö yhtään 

En koska naiset on olleet usein halukkaampia seksiin.

Vierailija
40/297 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tee aloitetta jotta nainen ei ahdistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä