Seniori, miksi jätät jälkipolville riesaksi hirveät määrät tavaraa?
Eikö se olisi sen vastuulla, joka nuo tavarat on hankkinut, vähintään karsia niitä runsaasti ennen kuin tämän maailman jättää? Jos ei itse jaksa sitä tehdä, niin apua löytyy varmasti.
Todella ahdistavaa perijöille alkaa tyhjentämään arvottoman rojun täyttämää taloa.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Mun jälkipolvi voi ottaa perintörahoja ja maksaa raivauksesta jollekin toiselle.
Miksi et tee sitä itse vaan jätät ison työn muille? Olet kuitenkin itse ne tavarat hankkinut.
Olen kerännyt ja harrastanut ikäni vanhoja autoja traktoreita ja vastaavaa eli rompetta on ja paljon. Olen alta 60-vuotias ja sairaseläkkeellä työtapaturman takia. Olen pyytänyt pojiltani apua että auttaisivat enimmän tavara määrän hävityksessä ja jos voisivat puolestani laittaa arvokkaampia myyntiin. Eivät ehdi koskaan joten heidän riesaksi jää. Itse en enää paljoa pysty tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun jälkipolvi voi ottaa perintörahoja ja maksaa raivauksesta jollekin toiselle.
Miksi et tee sitä itse vaan jätät ison työn muille? Olet kuitenkin itse ne tavarat hankkinut.
MInkä ihmeen ison työn? Ei kenenkään ole pakko tyhjentää kuolleen asuntoa. Jätä tavarat sinne, maksa vastikkeet tai kiinteistöverot, ei mitään ongelmaa tyhjennysten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan käyttää tavaroita niin kauan kuin elän. Ei ole iso homma soittaa raivausporukkaa paikalle ja avata heille ovi. Rahat saa tosiaan mun omaisuudesta, ei tarvitse itse maksaa mitään.
Miksi tavaraa pitäisi karsia? Minä elän näin, ihan onnellisena tavaravuorien keskellä ja kun kuolen, on testamentissa varattu 18 000 e kotini tyhjentämiseen. Tästä on jo tehty sopimus firman kanssa, joten lapsillani on vaihtoehtona moittia testamenttia ja tyhjentää itse tai hyväksyä testamentti. Ihan itse valitsevat, että haluavatko nähdä kaiken sen vaivan.
Emme jätä heille mitään raivattavaksi koska molemmat muuttivat ulkomaille. Kohta lähdemme perässä ja sinne tulee pikkuhiljaa myös omaisuutemme
Itsekäs Temu roinan tilaaja huutaa.Mulla vain arvokkaita arabiaa,iittalaa ja luksus nekin murskaan jalkojeni alta. Nykyinen paska sukupolvi ei mitään ansaitse.
Te joilla on käsitys, että on olemassa joku mystinen raivausporukka niin tiedoksi, ettei tällaisia palvelua esimerkiksi maaseudulla ole olemassakaan. Ei siis voi ostaa edes rahalla. Roskalavan voi perikunta tilata ja sitten itse raahata tavaroita sinne. Siinäkin voi mennä vuosia.
Koska rakastan kokopuisia huonekalu, 100v vanhoja kirjoja, vanhaa Arabiaa, isoäidin tekemiä ryijyjä jne.
Tämä huusholli on kuin museo, en halua tilalle perikunnalle mieluisia lastulevyrimpuloita ja muoviastioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan käyttää tavaroita niin kauan kuin elän. Ei ole iso homma soittaa raivausporukkaa paikalle ja avata heille ovi. Rahat saa tosiaan mun omaisuudesta, ei tarvitse itse maksaa mitään.
No ei kai kukaan pyydäkään luopumaan sellaisista tavaroista, joita käyttää. Mutta kun monella vanhuksella on esim. hillittömät määrät kirjoja (joita eivät enää lue) ja astioita (joita eivät ikinä käytä). Sitä ihmettelen miksei noita voi karsia.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on käsitys, että on olemassa joku mystinen raivausporukka niin tiedoksi, ettei tällaisia palvelua esimerkiksi maaseudulla ole olemassakaan. Ei siis voi ostaa edes rahalla. Roskalavan voi perikunta tilata ja sitten itse raahata tavaroita sinne. Siinäkin voi mennä vuosia.
Asun maaseudulla, tiedän 4 tuollaista firmaa, jotka ovat ihan valmiita tulemaan jopa hiekkatietä pitkin tyhjentämään taloja.
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastan kokopuisia huonekalu, 100v vanhoja kirjoja, vanhaa Arabiaa, isoäidin tekemiä ryijyjä jne.
Tämä huusholli on kuin museo, en halua tilalle perikunnalle mieluisia lastulevyrimpuloita ja muoviastioita.
Taisit nyt ymmärtää aloituksen hieman väärin...
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavaraa pitäisi karsia? Minä elän näin, ihan onnellisena tavaravuorien keskellä ja kun kuolen, on testamentissa varattu 18 000 e kotini tyhjentämiseen. Tästä on jo tehty sopimus firman kanssa, joten lapsillani on vaihtoehtona moittia testamenttia ja tyhjentää itse tai hyväksyä testamentti. Ihan itse valitsevat, että haluavatko nähdä kaiken sen vaivan.
Aika monta apumiestuntia, irtolavaa ja kaatiskuljetusta saa 18000€ hintaan. Taitaa sinua nyt olla kusetettu huolella.
Oon heittänyt arvokkaitakin suoraan roskiin ,mitään en jätä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs Temu roinan tilaaja huutaa.Mulla vain arvokkaita arabiaa,iittalaa ja luksus nekin murskaan jalkojeni alta. Nykyinen paska sukupolvi ei mitään ansaitse.
Arabia ja Iittala ovat kulutustavaraa kuten vessapaperi. Eivät arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Oon heittänyt arvokkaitakin suoraan roskiin ,mitään en jätä.
No tämä taas on pelkästään typerää ja ilkeää.
Vierailija kirjoitti:
Miten/miksi ne perikunnalle olisi mieluisia, ne muovit ja lastulevyt?
Vierailija kirjoitti:
Olen raivauttanut yhden asunnon Helsingissä. Yrittäjä tuli jostain maaseudulta, en valitettavasti muista mistä. Ei sen raivaajan samalta paikkakunnalta tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä iso homma raivauksen tilaaminen ja maksaminen on kummalle tahansa. Mun rahoillanihan se joka tapauksessa tehdään.
- eri