Mietittekö koskaan kuolleen läheisenne kohtaloa kuoleman jälkeisessä tilassa?
Minulta kuoli perheenjäsen ja keskityin omaan suruuni ja siihen, että elämääni jäi merkittävä aukko. Keskityin siis itseeni ja muihin tätä kuollutta kaipaaviin.
Tapahtumasta on muutama kuukausi. Aloin ajatella, että oleellisempaa kai olisi miettiä sitä, miten suuren askeleen se kuollut otti! Valtavan askeleen.
Meistä kukaan ei voi varmasti tietää, mitä kuolleen minuudelle tapahtuu ruumiin kuollessa.
Jotkut eivät suostu ajattelemaan kuin että kaikki loppuu. Ihmisen minuuttakaan ei ole.
Jotkut nojaavat ajatuksensa kuolemanrajakokemuksiin. Oikeasti rajalla käyneet eivät kuitenkaan ole kuolleet.
Osa uskoo lohdullisesti, että Jumala kyllä pitää huolen ja niin minäkin haluan uskoa.
Oikeasti pelottaa. Ihmiset ei edes juurikaan puhu siitä, mitä kuolleelle on tapahtunut kuoleman jälkeen. (Yleensä miettivät vain omaa kohtaloasn)
Jumalaan uskovakaan ei tiedä, mitä siellä on. Raamattu ei selkeästi kerro, onko ihminen tiedostavassa tilassa ennen yleistä ylösnousemusta. (Kysyin papilta)
Kun kuolleet ei palaa kertomaan, kukaan ei välitä, millaisissa oloissa ovat.
Tää mun omainen selvästi pelkäsi kuolemista, vaikkei sitä sanonut koskaan. Yritti taistella vastaan.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että vielä vuonna 2025 on ihmisiä, jotka uskovat muinaisiin jeesus-tarinoihin. :D
Sehän kyllä eli oikeasti, mutta oli nykytieteilijöiden analyysin perusteella bipolaarinen puuseppä, joka sai maanisella olemuksellaan yksinkertaiset aikalaisensa uskomaan harhoihinsa.
Kirkko teki kieltämättä perusteellista työtä pelottelufantasioissaan, kun yhä jotkut uskovat moiseen.
Nykyään jeesus olisi varmaan kysytty elämäntapakouluttaja. :)
Jumalan pilkka on anteeksiantamaton synti. Nyt tiedät sen. Joudut ikuiseen kadotukseen, tämä ei ole vitsi vaan aukeaa sinulle tämän tuntemasi elämän jälkeen. Olkoonkin sielusi katuvainen siellä kun vasta näet totuuden saatanan olemassaolosta , pahuudesta sekä hyvyydestä jonka hylkäsit.
-heillekkin näytetään mitä olisi ollut-
Nykyihminen tulee mielestään niin viisaaksi että korottaa it
Jumalanpilkasta jäät ikuiseksi ajaksi aavikolle tulisateeseen. Nyt sinun pitää heti katua syntiäsi ja tehdä vaikka lahjoitus kirkolle, jotta Jumala tietää että olet tosissasi
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikki läheiseni ovat ateisteja.
Fiksuja, empaattisia, huumorintajuisia ihmisiä, jotka ajattelevat omilla aivoillaan.
Eivät ole. Eivät ajattele kuin yleisen opintojargonin mukaan, mielestään löysivät viisasten kiven🤣 Et vain tiedä sitä vielä, sitä että eivät ajattele omilla aivoilla vaan opetetun ns.yleisesti hyväksytyn kaavan mukaan ainoanan totuutena. Empaattisuus loppuu viimeistään uskon puutteeseen vaiheessa kun koskee liikaa omaa elämää. Fiksuudella ei pitkälle päästä kun todellinen tunneäly puuttuu. Kaikki on näille tyypeille että pitää todistaa.
nämä on juuri näitä -minä tiedän kaiken ja kaikki pyörii minun ympärillä
Ateisti on uskonnoista saatanallisin. Uskovat pahuuteen mutta kieltävät vastavoiman. Suuttuvat pohjattomasti jos vähänkin joku on eri mieltä. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ateisti on uskonnoista saatanallisin. Uskovat pahuuteen mutta kieltävät vastavoiman. Suuttuvat pohjattomasti jos vähänkin joku on eri mieltä. Miksi?
Ateisti etsii vain omaa etuaan. Muut ihmiset on joko hyödykkeitä tai esteitä oman nautinnon hakemiselle. Tiedän, koska sellaisissa porukoissa on tullut liikuttua.
Vierailija kirjoitti:
Fiksuja, empaattisia, huumorintajuisia ihmisiä, jotka ajattelevat omilla aivoillaan.
Empaattinen ja huumorintajuinen ei sovi samaan lauseeseen ateistin kanssa. Kaikkein ilkeimmät, itsekkäimmät ja tuomitsevimmat henkilöt ketä olen tavannut, ovat olleet ateisteja. Ja todella kiihkouskovaisia ateisminsa suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empaattinen ja huumorintajuinen ei sovi samaan lauseeseen ateistin kanssa. Kaikkein ilkeimmät, itsekkäimmät ja tuomitsevimmat henkilöt ketä olen tavannut, ovat olleet ateisteja. Ja todella kiihkouskovaisia ateisminsa suhteen.
Höpö höpö.
Edesmennyt rakkaani on vieraillut luonani useasti ja lähettänyt minulle viestejä kuolemansa jälkeen. Hän varoitti minua petollisesta ihmisestä ja hänen ansiostaan pääsin petturista eroon. Nyt hänen kuolemastaan tulee kolme vuotta, viestejä tulee harvemmin, mutta silti.
Elämä ei pääty. Sielu on ikuinen.
Ajattelen häntä joka päivä ja tunnen hänen läsnäolonsa, sillä hän on edelleen olemassa.
Ai että mä aina nauran näille uskiksille.
Ootte jotenkin vaan niin huvittavia. Sori siitä. 😂
Rehellisesti sanottuna olen joskus miettinyt. Luulen että molemmat mummot on taivaassa, ukit on siinä ja siinä ja isän puolesta pelkään vähän että miten lienee käynyt. Toisaalta kukaan ei ollut ihmisenä paha, joten ehkäpä viinan juonti ja sen vuoksi kuoleminen katsotaan kuitenkin sormien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että vielä vuonna 2025 on ihmisiä, jotka uskovat muinaisiin jeesus-tarinoihin. :D
Sehän kyllä eli oikeasti, mutta oli nykytieteilijöiden analyysin perusteella bipolaarinen puuseppä, joka sai maanisella olemuksellaan yksinkertaiset aikalaisensa uskomaan harhoihinsa.
Kirkko teki kieltämättä perusteellista työtä pelottelufantasioissaan, kun yhä jotkut uskovat moiseen.
Nykyään jeesus olisi varmaan kysytty elämäntapakouluttaja. :)
Jumalan pilkka on anteeksiantamaton synti. Nyt tiedät sen. Joudut ikuiseen kadotukseen, tämä ei ole vitsi vaan aukeaa sinulle tämän tuntemasi elämän jälkeen. Olkoonkin sielusi katuvainen siellä kun vasta näet totuuden saatanan olemassaolosta , pahuudesta sekä hyvyydestä jonka hylkäsit.
-heillekkin näytetään mitä olisi ollut-
Nykyihminen tulee mielestään niin viisaaksi että korottaa it
Huii! Nyt kyllä hirvittää ihan kamalasti! 😄
Voi näitä yksinkertaisia keskiajan opein peloteltuja! 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistit ovat usein yhtä kiihkouskovaisia kuin kiihkouskovaiset itse. Tavisuskova/hengellisyyteen uskova kestää sen, ettei ateisti usko mihinkään, mutta yleensä ateisti saa kovat kiksit ja väittelytilaisuuden uskon asiasta aikaiseksi. Miksi? Miksei voi vaan sanoa "ok, en itse usko mihinkään" ja antaa olla. Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Minulle on aivan sama mihin kukakin uskoo. Olen uskossa, en aio tapella aiheesta. Se ei ole fiksua.
Mikä on kuoleman jälkeinen tila. Vähän niin kuin PS vaaliohjelma KOK orjana? Ei sitä voi tietää kun kukaan ei sitä kerro
Vierailija kirjoitti:
Anna ihmisten uskoa, mitä se on sinulta pois?
Mielestäni kommenttisi on huvittava. Uskonasiat kuitenkin sinussa triggeröivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Eivät ajattele kuin yleisen opintojargonin mukaan, mielestään löysivät viisasten kiven🤣 Et vain tiedä sitä vielä, sitä että eivät ajattele omilla aivoilla vaan opetetun ns.yleisesti hyväksytyn kaavan mukaan ainoanan totuutena. Empaattisuus loppuu viimeistään uskon puutteeseen vaiheessa kun koskee liikaa omaa elämää. Fiksuudella ei pitkälle päästä kun todellinen tunneäly puuttuu. Kaikki on näille tyypeille että pitää todistaa.
Sori, mulla on vähän fiksumpia läheisiä. Ja tunneälyä on heillä enemmän kuin teillä "kristityillä" koskaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäiseen aiheeseen:
Oletteko sisäistäneet, että kuolleet rakkaanne ovat tehneet valtavan harppauksen. Heille on tapahtunut suuri muutos heidän kuollessaan. Ja he ovat joutuneet kokemaan sen aivan yksin.
Ihmiset ovat noin laumarläin, että kauheaa tehdä tuo siirtyminen kuolleeksi ilman tukea.
Mietittekö, millaista näillä rakkaillanne on nyt?
Rakkaani on kuollut nyt. Kuollut. Hänellä ei varsinaisesti ole nyt minkäänlaista. " Siirtyminen kuolleeksi" joo-o.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä ollut kuoleman jälkeisessä tilassa, niin en ole siinä voinut miettiä yhtään mitään.
Sama tila kun ennen syntymääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna ihmisten uskoa, mitä se on sinulta pois?
Mielestäni kommenttisi on huvittava. Uskonasiat kuitenkin sinussa triggeröivät.
Eivät triggeröi, vaan ainoastaan huvittavat. Kiitos heille päivän nauruista. 😂
Enpä juuri. Tai no kun äiti vuosi sitten kuoli, toivon, että se hänen Taivas on olemassa ja hän siellä sitten tapasi kaikki edesmenneet rakkaansa. Heitähän hän muistisairautensa lopulla kaipasi, ei enää elossa olevia läheisiään (kun ei enää muistanut, että hänellä sellaisia oli olemassakaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskis puhumassa siitä, etteivät muut ajattele omilla aivoillaan!
Päivän paras! 😄😄😄
Puhut pakanauskonnoista