Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on tyytymätön perhe-elämään

Vierailija
29.04.2025 |

Kaikki vapaus on kuulema mennyt, arki on tylsää oravanpyörää, mitään ei voi tehdä, minnekään ei voi mennä. Pelkkää työtä ja kotona oleilua, joten viettää nykyisin ennemmin aikaa töissä kuin tulee kotiin, koska siellä saa kuulema olla rauhassa.

Näemme ja koemme perhearjen kuitenkin  tyystin eri tavalla!

Itse koen, että minä pyöritän arkea yksin kahden lapsen (3v ja 1,5v) kanssa, kun samaan aikaan mies on vapaa tekemään mitä vain, harrastamaan koska tahansa ja saa mennä mökillekin vaikka viikoksi jos siltä tuntuu enkä perään soittele. Minä hoidan lapset, lemmikit, ruuat, siivoukset, pyykit, nurmikon leikkuun, rännien putsaukset, auton pesut, laskut, renkaiden vaihdot jne. Oman työpäivän lisäksi. 

Lapsien kanssa käymme vapaapäivinä keskenämme puistoissa, rannoilla, kotieläinpihoilla, mökillä, kahviloissa, eri tapahtumissa. Miehen mielestä nämä on tylsiä puuhia  ja koska perhe-elämä on paskaa, ei tule mukaan. Ei edes yritä esittää, että olisi kivaa, saattaa jäädä vaikka autoon nukkumaan siksi aikaa kun me olemme vaikka puistossa. Lapset ovat tosi rauhallisia ja kilttejä,  jotka selkeästi kaipaa isänsä kanssa puuhastelua, mutta isä taas kokee että lapset rajoittavat hänen omia tekemisiään ja kuormittuu tästä.

Onko tilanteessa mitään toivoa?

Kommentit (401)

Vierailija
101/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota masennuksen mahdollisuutta itsekin pohdin, koska silloinhan mikään ei tunnu miltään ja itsekin kuormitun silloin kovista äänistä. 

Ei myöskään vaikuta siltä, että mies saisi vapaa-aikana tehtyä niitä ltseään kiinnostavia asioita. 

N56

En minä kestäisi jatkuvaa lasten kirkumista ja hyppimistä. Kyllä se aikanaan menee niiltä ohi.

Miksi tuon ikäisiä retuutetaan joka paikkaan ei ne muista näistä asioista mitään. Lasten pitää saada olla rauhassa ja leikkiä lattialla tai pöydän ääressä ja omalla pihalla.

Se reuhaaminen on äidistä lähtöistä kun kuvittelee tuon ikäisten tarvitsevan ulkopuolisia virikkeitä suunnattomasti.

Rauhallisempaa kotielämää toivon teille.

Vierailija
102/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap lopettaa nyt sen valittamisen ja keskittyy hoitamaan kodin ja lapset. Muista myös samalla pitää miehen tyytyväisenä, muuten mies lähtee lätkimään ja ap jää yksin kersojen kanssa.

Tässä tapauksessa se olisi kyllä AP:n voitto jos mies lähtisi lätkimään. Ruokakulut laskee jos mies muuttaa taloudesta ja elatusvelvollinen on mies kaikesta huolimatta. 

Sitten alettaisiin räyhäämään muista asioista. Vaimolla uusi mies, ei osallistu muuta kuin omiin leikkeihinsä. Aviomiehellä uusi nainen, vaimo ei hyväksy naista lasten seuraan. Ei ei tule eroista mitään. Pysykää yhdessä ja kasvattakaa lapset. Sinä kun ne ovat pieniä ja miehesi sitten kun lapset järkevöityvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä juttu että aivan sama miten mies kirjoittaa omista miehen näkökulmista asioita niin aina on kovasti alapeukkuja tarjolla. Aivan kuin kaikki pitäisi nähdä samalla tavalla kuin naiset näkevät ja aina niin että miehessä on itsessään se vika. Parisuhde on aivan yhtä paljon molempien vastuulla ja jos miestä ei kiinnosta niin kyllä sitä vikaa silloin on monesti naisessa ja siinä kuinka sitä suhdetta hoitaa... Valitettavan usein se mies on unohtunut kokonaan ja silti häntä pidetään vankina siinä suhteessa, eikä millään tavalla ymmärretä että pikkuhiljaa se käy miehelle niin raskaaksi ettei enää kiinnosta mikään. Naiset ottavat monesti jo alkuunsa sellaisen roolin lasten asioissa että ihan itse lähtevät viemään suhdetta siihen suuntaan että mies unohtuu... Iskä

Vierailija
104/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä juttu että aivan sama miten mies kirjoittaa omista miehen näkökulmista asioita niin aina on kovasti alapeukkuja tarjolla. Aivan kuin kaikki pitäisi nähdä samalla tavalla kuin naiset näkevät ja aina niin että miehessä on itsessään se vika. Parisuhde on aivan yhtä paljon molempien vastuulla ja jos miestä ei kiinnosta niin kyllä sitä vikaa silloin on monesti naisessa ja siinä kuinka sitä suhdetta hoitaa... Valitettavan usein se mies on unohtunut kokonaan ja silti häntä pidetään vankina siinä suhteessa, eikä millään tavalla ymmärretä että pikkuhiljaa se käy miehelle niin raskaaksi ettei enää kiinnosta mikään. Naiset ottavat monesti jo alkuunsa sellaisen roolin lasten asioissa että ihan itse lähtevät viemään suhdetta siihen suuntaan että mies unohtuu... Iskä

Miten sinä kehtaat uhriutua ja valittaa tuolla tavalla. Sinun kuuluu keskittyä lapsiisi. Ei vaatia hoivaa itsellesi.

Sinua ei "pidetä vankina". Sinä olet aikuinen ihminen ja olet vastuussa omasta elämästäsi. Inhottaa oikeasti tuollaiset pikkulapsen tasolle jääneet ihmiset. Sukupuoleen katsomatta. Vaikka miehillä selvästi yleisempää.

Vierailija
105/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lomansa ansainnut ja piste.

Vierailija
106/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa lasten puolesta kun heidän isänsä on tuollainen itsekäs vätys. Lapsille jää loppuelämän taakaksi tunne hylätyksi tulemisesta. Tunne siitä että eivät kelpaa.

Vierailija
107/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit sitten tuollaisen miehen kanssa lapset tekemään... Ymmärrän kyllä että kerran voi erehtyä, mutta toisen kerran vielä teet saman vätyksen kanssa lapsen...

Vierailija
108/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata erota tuollaisen asian takia. Usko minua mies alkaa touhuamaan lasten kanssa kun lapset tulevat järkevään ikään. Muutama vuosi sitä vaipanvaihtoa teillä vielä. Sitten mies alkaa touhuamaan lasten kanssa.

Tuo saamasi kannustus eroamaan on aina näillä palstoilla esillä. YH-äitinä sinulle ei ole senkään vertaa aikaa itsellesi. Kuka uusi mies lähtisi sinun kanssasi pyörittämään  lasten rumbaa.

Jos miehelläsi on vastuullinen työ, niin ole tyytyväinen, että hän sen jaksaa hoitaa.

Millainen työ sinulla on? Oletko kokopäiväisessä työssä?

harmittaa nämä eripuraisuudet, tässä varsinkin vaimo on mustasukkainen miehen menemiselle. Keskitietä on vaikea löytää tuon ikäisten lasten kanssa. Myöhemmin kyllä kaikki järjestyy.

Mitä ihmettä selität miehen jaksamisesta kun ap hoitaa sekä työnsä, kodin että lapset? Ei miehellä ole mitään hätää. Äijä asuu kuin hotellissa. Sillähän on paljon helpompaa kuin työssäkäyvällä sinkulla, joka joutuu itse kokkaamaan, siivoamaan ja pyykkäämään. Aloittajan mies vain makaa laiskana.

Vierailija
109/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kun lapset kasvaa. Mutta huonolta kuullostaa.

Sulle osui ikuinen teini mieheksi, pahoittelen.

Vierailija
110/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monelle nuorelle perheelle nämä täällä kirjoittelevat voimaantuneet, katkerat, eronneet naiset ovat tehneet karhunpalvelun neuvomalla eroamaan?

Silloin kun lapset oli pieniä, kävin vaativissa töissä, opiskelin korkeakoulututkintoa ja olin perheen arjessa mukana kotitöissä yms. mukana. Oli monia päiviä etten yksinkertaisesti jaksanut lähteä puistoon tai uimahalliin viikonloppuna tai ulkoilemaan lasten kanssa arkipäivänä. Ex-vaimo luki varmaan jostain tällaiselta palstalta, että tilanne on epäreilu enkä osallistu tarpeeksi perheen kanssa olemiseen tai vastaavaan ja päätti sitten erota juuri kun tilanne alkoi helpottaa. Siinä meni monen elämä kertaheitolla pilalle. Lasten kohdalla olen yrittänyt heitä tukea parhaani mukaan, ex-vaimon kohtalo ei enää kiinnosta pätkääkään. Syököön keittämänsä sopan itse.

Muistakaa ettette voi tietää millainen tarina näiden aggressiivisten miesvihaajien ja eronneiden naisten takana on. Miettisin monta kertaa haluanko ottaa heiltä neuvoja. Onneksi täällä on sentään muutama fiksu viesti näkynyt.

Vierailija
111/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata erota tuollaisen asian takia. Usko minua mies alkaa touhuamaan lasten kanssa kun lapset tulevat järkevään ikään. Muutama vuosi sitä vaipanvaihtoa teillä vielä. Sitten mies alkaa touhuamaan lasten kanssa.

Tuo saamasi kannustus eroamaan on aina näillä palstoilla esillä. YH-äitinä sinulle ei ole senkään vertaa aikaa itsellesi. Kuka uusi mies lähtisi sinun kanssasi pyörittämään  lasten rumbaa.

Jos miehelläsi on vastuullinen työ, niin ole tyytyväinen, että hän sen jaksaa hoitaa.

harmittaa nämä eripuraisuudet, tässä varsinkin vaimo on mustasukkainen miehen menemiselle. Keskitietä on vaikea löytää tuon ikäisten lasten kanssa. Myöhemmin kyllä kaikki järjestyy.

Mitä ihmettä selität miehen jaksamisesta kun ap hoitaa sekä työnsä, kodin että lapset? Ei miehel

Mehän ei todellisuudessa tiedetä mitä ap:n mies tekee tai on tekemättä tai millainen työ hänellä on. Meillä on vain ap:n kertomus ja kasa katkerien naisten tekemiä arvauksia.

Vierailija
112/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niiiin tutulta! Ja aiheesta mies on nyt exä. Hankkiudu eroon siitä surkeasta ukostas. Elämäsi paranee 250%!

Tuotahan mies haluaakin. Tiskikone on käytännössä rikki mutta kulut ovat kasvaneet.

Onnea yh-äipälle

Jää onneksi se perheen suurimman lapsen hoivatyöt pois, eikä joudu huomioimaan jättiläislapsen mielenliikkeitä sekä mielipiteitä kasvatuksen suhteen.

Jaa-a... mitähän se mies on vaatinut hoitoa kun se kerran on aina töissä...

Mutta kerro toki noin itsellesi... varmasti nainen saa pelkillä omilla tuloillaan lapsille oikein hyvän elämän

Miehen rahat ovat miehen rahat. Nainen venyttää penniä omistaan, jotta lapset saavat tarvitsemansa. Haastavaa siitä tekee se, että päävastuu lapsista ja palkkatyö ovat hankalia tehdä samaan aikaan...

Vierailija
113/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kyllä enemmän syytä olla tyytymätön perhe-elämäänne kuin miehellä. Mies kuulostaa kamalalta ja kaataa omat ongelmansa sinun ratkottavaksi. 

Jos mies on masentunut, niin hakekoot apua. Jos mies ei halua elää vaimonsa ja lastensa kanssa, hän voi erota. Mutta itse hänen pitää nyt ihan itse miettiä, mikä on pielessä ja mitä tekee asialle. 

Tää on kyllä jännä, miten tyytymätön puoliso ulkoistaa päätöksenteonkin sille toiselle puolisolle, joka pitää kokonaisuutta kasassa sillä välin, kun toinen itkee miten on tylsää ja elämä perseestä.

Vierailija
114/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muunmuassa tästä syystä tunnen parikin naista jotka päättivät suoraan saada lapsensa itsellisesti koska eivät halunneet miestä vaivakseen. Uskoakseni ilmiö tulee lisääntymään.

Hyvä heille! Oikeasti, ei ole miehiltä pois etteivät miesvihaajat yritä narrata rakastavansa miestä.

Ainoa ongelma on siinä, ettei se kovin itsellisesti yleensä tapahdu, vaan miehet käyttävät noihinkin naisiin rahaa epäsuorasti verojen muodossa. Todellisuudessa noiden naisten tulisi hoitaa raskaus alulle täysin ilman julkisen sektorin tukea ja rahoitusta.

Siis uusia veronmaksajia pitäisi synnyttää ja kasvattaa täysin omasta pussista, veronmaksajat tai valtio eivät halua uusien veronmaksajien syntymistä tukea? 🤣 

Varmaan seuraavaksi toteat, että vasta synnyttäneen pitäisi mennä töihin. En vaan tiedä, mihin se vauva laitetaan siksi aikaa.

Vierailija
115/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap lopettaa nyt sen valittamisen ja keskittyy hoitamaan kodin ja lapset. Muista myös samalla pitää miehen tyytyväisenä, muuten mies lähtee lätkimään ja ap jää yksin kersojen kanssa.

Tässä tapauksessa se olisi kyllä AP:n voitto jos mies lähtisi lätkimään. Ruokakulut laskee jos mies muuttaa taloudesta ja elatusvelvollinen on mies kaikesta huolimatta. 

Heh, juu "elatusvelvollinen"

Nää on näitä mammoja jotka ostaa meikkinsä lapsen ruokarahalla ja valittaa ettei mies osallistu

Ootko joku stalkkeri? Ota lapset itsellesi, jos noin huolettaa, että äidille jää tuloistaan jotain käyttää itseensäkin.

Vierailija
116/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monelle nuorelle perheelle nämä täällä kirjoittelevat voimaantuneet, katkerat, eronneet naiset ovat tehneet karhunpalvelun neuvomalla eroamaan?

Silloin kun lapset oli pieniä, kävin vaativissa töissä, opiskelin korkeakoulututkintoa ja olin perheen arjessa mukana kotitöissä yms. mukana. Oli monia päiviä etten yksinkertaisesti jaksanut lähteä puistoon tai uimahalliin viikonloppuna tai ulkoilemaan lasten kanssa arkipäivänä. Ex-vaimo luki varmaan jostain tällaiselta palstalta, että tilanne on epäreilu enkä osallistu tarpeeksi perheen kanssa olemiseen tai vastaavaan ja päätti sitten erota juuri kun tilanne alkoi helpottaa. Siinä meni monen elämä kertaheitolla pilalle. Lasten kohdalla olen yrittänyt heitä tukea parhaani mukaan, ex-vaimon kohtalo ei enää kiinnosta pätkääkään. Syököön keittämänsä sopan itse.

Muistakaa ettette voi tietää millainen tarina näiden aggressiivisten miesvihaajien ja eronneiden naisten takana

Ei se riitä että "olet mukana" kotitöissä. Sinun kuuluu tehdä puolet. Et sinä mitään lapsiasi tukenut vaan yritit käyttää vaimoasi hyväksi seurauksista välittämättä. Ihan itse aiheutit erosi.

Vierailija
117/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi ottaa itseään niskasta kiinni ja hoitaa oman osuutensa myös lasten ollessa pieniä. Naisella on myös oikeus työhönsä.

Vierailija
118/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä selität miehen jaksamisesta kun ap

Ei sillä ole väliä mitä mies työkseen tekee. Hän loisii kotona eikä piittaa lapsistaan. Se kertoo tarpeeksi.

Vierailija
119/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä kehtaat uhriutua ja valittaa tuolla tavalla. Sinun kuuluu keskittyä lapsiisi. Ei vaatia

Ymmärrät asian aivan väärin... Se että keskityn lapsiini ei poista sitä että parisuhteessa ollaan vanki. Tuskin tässä ap n tapauksessakaan on mitään tekemistä sen kanssa etteikö miestä kiinnostaisi lasten asiat. Aivan varmasti kiinnostaa, mutta nainen ap itse dissaa parisuhteessa niin pahasti että mies on todella masentunut. Naisilla on ihmeellinen olettamus että jos on vaikka 10 vuotta puhallettu yhteen hiileen ja rakennettu koti, hankittu lapset ja annettu todella paljon kumppanille niin siinä vaiheessa voi unohtaa kumppanin ja kyllähän se siinä pysyy turvana, eihän mies lähde jos kaikki menee mitä on elämässään saavuttanut ja velkaakin vielä jää... Uskokaa, se ei paina päivääkään siinä vaiheessa kun on tullut siihen kohtaan että kaikki ympärillä ahdistaa niin paljon että ei ole vaihtoehtoja...

Vierailija
120/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"juu olen. se pitäisikin tehdä jo synnytyksen yhteydessä, aina, automaattisesti, kaikille.

Jostain syystä naiset vastustavat asiaa verisesti, vaikka ovat valmiita epäilemään miestä pettämisestä hyväksymällä sp-tautien testauksen raskauden aikana."

En ole ikinä kuullut tällaisesta. Että nainen vastustelisi testin tekemistä. Lapsesta ja isästä ne otetaan. 

Mulle tuo ehdotus sopisi paremmin kuin hyvin, ei voisi ainutkaan ukko enää välttyä elatusvelvollisuudeltaan kieltämällä isyyttä.

Olisi näin ollen pakko kantaa omien jälkeläisten elatusvastuu, eikä muiden veronmaksajien tarttis tehdä sitä näiden vastuunvälttelijöiden puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi