Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on tyytymätön perhe-elämään

Vierailija
29.04.2025 |

Kaikki vapaus on kuulema mennyt, arki on tylsää oravanpyörää, mitään ei voi tehdä, minnekään ei voi mennä. Pelkkää työtä ja kotona oleilua, joten viettää nykyisin ennemmin aikaa töissä kuin tulee kotiin, koska siellä saa kuulema olla rauhassa.

Näemme ja koemme perhearjen kuitenkin  tyystin eri tavalla!

Itse koen, että minä pyöritän arkea yksin kahden lapsen (3v ja 1,5v) kanssa, kun samaan aikaan mies on vapaa tekemään mitä vain, harrastamaan koska tahansa ja saa mennä mökillekin vaikka viikoksi jos siltä tuntuu enkä perään soittele. Minä hoidan lapset, lemmikit, ruuat, siivoukset, pyykit, nurmikon leikkuun, rännien putsaukset, auton pesut, laskut, renkaiden vaihdot jne. Oman työpäivän lisäksi. 

Lapsien kanssa käymme vapaapäivinä keskenämme puistoissa, rannoilla, kotieläinpihoilla, mökillä, kahviloissa, eri tapahtumissa. Miehen mielestä nämä on tylsiä puuhia  ja koska perhe-elämä on paskaa, ei tule mukaan. Ei edes yritä esittää, että olisi kivaa, saattaa jäädä vaikka autoon nukkumaan siksi aikaa kun me olemme vaikka puistossa. Lapset ovat tosi rauhallisia ja kilttejä,  jotka selkeästi kaipaa isänsä kanssa puuhastelua, mutta isä taas kokee että lapset rajoittavat hänen omia tekemisiään ja kuormittuu tästä.

Onko tilanteessa mitään toivoa?

Kommentit (401)

Vierailija
121/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään naista joka verisesti vastustaisi isyystestausta. Ainoa kritiikki mitä olen kuullut on että kuuluuko se tehdä yhteisistä verorahoista.

Tulee halvemmaksi veronmaksajille se yksi testi, kuin elatuksesta luistavat siemeniä vastuuttomasti ruiskivat isät.

Vierailija
122/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata erota tuollaisen asian takia. Usko minua mies alkaa touhuamaan lasten kanssa kun lapset tulevat järkevään ikään. Muutama vuosi sitä vaipanvaihtoa teillä vielä. Sitten mies alkaa touhuamaan lasten kanssa.

Tuo saamasi kannustus eroamaan on aina näillä palstoilla esillä. YH-äitinä sinulle ei ole senkään vertaa aikaa itsellesi. Kuka uusi mies lähtisi sinun kanssasi pyörittämään  lasten rumbaa.

Jos miehelläsi on vastuullinen työ, niin ole tyytyväinen, että hän sen jaksaa hoitaa.

Millainen työ sinulla on? Oletko kokopäiväisessä työssä?

harmittaa nämä eripuraisuudet, tässä varsinkin vaimo on mustasukkainen miehen menemiselle. Keskitietä on vaikea löytää tuon ikäisten lasten kanssa. Myöhemmin kyllä kaikki järjestyy.

Mitä ihmettä selität miehen jaksamisesta kun ap hoitaa sekä työnsä, kodin että lapset? Ei miehel

Näin ei kannattaisi ajatella... En ole hetkeäkään kokenut asiaa tuolla tavalla vaikka koen kuten ap n mies... Olisi todella paljon helpompaa yksin kuin yhdessä. Iskä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään naista joka verisesti vastustaisi isyystestausta. Ainoa kritiikki mitä olen kuullut on että kuuluuko se tehdä yhteisistä verorahoista.

Jokainen nainen ilmoittaa samassa yhteydessä että se testi on kuitenkin epäluottamuslause miehen puolelta ja eropaperit lähtee samalla liikkeelle. 

sp-tautien testaus tehdään verorahoilla. Miksi sitä ei muisteta vastustaa? Se tehdään "automaationa" sen vuoksi, ettei miehille tule tunnetta että nainen pyytää sen erikseen ja siten myönnä itse pettäneensä, tai epäile miestä pettämisestä. Nainen voi toki yrittää kieltäytyä testeistä, mutta tällöin terveydenhuollon naiset muistuttavat "se on lapsen etu se testaus" .

Mikä jaa huomioimatta on lapsen oikeus tietää omat biologiset vanhempansa. Tämä toteutuu paremmin keinoalkuisilla kuin muilla. Jännä juttu.

Ei sitä testiä äidistä oteta.. 

Vai oliko äidistäkin epäselvyyttä? 🤣

Vierailija
124/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sitä se on. Mies osallistu joko tekemällä tai maksamalla.

pappi,lukkari,talonpoika...mikä sitten?

Vierailija
125/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota masennuksen mahdollisuutta itsekin pohdin, koska silloinhan mikään ei tunnu miltään ja itsekin kuormitun silloin kovista äänistä. 

Ei myöskään vaikuta siltä, että mies saisi vapaa-aikana tehtyä niitä ltseään kiinnostavia asioita. 

N56

En minä kestäisi jatkuvaa lasten kirkumista ja hyppimistä. Kyllä se aikanaan menee niiltä ohi.

Miksi tuon ikäisiä retuutetaan joka paikkaan ei ne muista näistä asioista mitään. Lasten pitää saada olla rauhassa ja leikkiä lattialla tai pöydän ääressä ja omalla pihalla.

Se reuhaaminen on äidistä lähtöistä kun kuvittelee tuon ikäisten tarvitsevan ulkopuolisia virikkeitä suunnattomasti.

Rauhallisempaa kotielämää toivon teille.

No voisko se isä tulla peuhaamaan niiden lasten kanssa sinne kotiin sitten? 

Vierailija
126/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä juttu että aivan sama miten mies kirjoittaa omista miehen näkökulmista asioita niin aina on kovasti alapeukkuja tarjolla. Aivan kuin kaikki pitäisi nähdä samalla tavalla kuin naiset näkevät ja aina niin että miehessä on itsessään se vika. Parisuhde on aivan yhtä paljon molempien vastuulla ja jos miestä ei kiinnosta niin kyllä sitä vikaa silloin on monesti naisessa ja siinä kuinka sitä suhdetta hoitaa... Valitettavan usein se mies on unohtunut kokonaan ja silti häntä pidetään vankina siinä suhteessa, eikä millään tavalla ymmärretä että pikkuhiljaa se käy miehelle niin raskaaksi ettei enää kiinnosta mikään. Naiset ottavat monesti jo alkuunsa sellaisen roolin lasten asioissa että ihan itse lähtevät viemään suhdetta siihen suuntaan että mies unohtuu... Iskä

Varsinainen vanki kun huinii milloin missäkin.

Mietipä uudelleen, kumpi siinä on vanki, kun toinen menee miten huvittaa ja toinen ei pääse lapsista irti hetkeksikään. 

Vierailija
127/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monelle nuorelle perheelle nämä täällä kirjoittelevat voimaantuneet, katkerat, eronneet naiset ovat tehneet karhunpalvelun neuvomalla eroamaan?

Silloin kun lapset oli pieniä, kävin vaativissa töissä, opiskelin korkeakoulututkintoa ja olin perheen arjessa mukana kotitöissä yms. mukana. Oli monia päiviä etten yksinkertaisesti jaksanut lähteä puistoon tai uimahalliin viikonloppuna tai ulkoilemaan lasten kanssa arkipäivänä. Ex-vaimo luki varmaan jostain tällaiselta palstalta, että tilanne on epäreilu enkä osallistu tarpeeksi perheen kanssa olemiseen tai vastaavaan ja päätti sitten erota juuri kun tilanne alkoi helpottaa. Siinä meni monen elämä kertaheitolla pilalle. Lasten kohdalla olen yrittänyt heitä tukea parhaani mukaan, ex-vaimon kohtalo ei enää kiinnosta pätkääkään. Syököön keittämänsä sopan itse.

Muistakaa ettette voi tietää millainen tarina näiden aggressiivisten miesvihaajien ja eronneiden naisten takana

Työnnä pääs vessanpyttyyn. 

Vierailija
128/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monelle nuorelle perheelle nämä täällä kirjoittelevat voimaantuneet, katkerat, eronneet naiset ovat tehneet karhunpalvelun neuvomalla eroamaan?

Silloin kun lapset oli pieniä, kävin vaativissa töissä, opiskelin korkeakoulututkintoa ja olin perheen arjessa mukana kotitöissä yms. mukana. Oli monia päiviä etten yksinkertaisesti jaksanut lähteä puistoon tai uimahalliin viikonloppuna tai ulkoilemaan lasten kanssa arkipäivänä. Ex-vaimo luki varmaan jostain tällaiselta palstalta, että tilanne on epäreilu enkä osallistu tarpeeksi perheen kanssa olemiseen tai vastaavaan ja päätti sitten erota juuri kun tilanne alkoi helpottaa. Siinä meni monen elämä kertaheitolla pilalle. Lasten kohdalla olen yrittänyt heitä tukea parhaani mukaan, ex-vaimon kohtalo ei enää kiinnosta pätkääkään. Syököön keittämänsä sopan itse.

Muistakaa ettette voi tietää millainen tarina näiden aggres

Olet siis vähän autellut ex-vaimoa? Ei sitten käynyt mielessä, että sun vastuusi on ihan yhtä suuri, kuin äidinkin. 

Ihme vellihousuja.

Vierailija
129/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä juttu että aivan sama miten mies kirjoittaa omista miehen näkökulmista asioita niin aina on kovasti alapeukkuja tarjolla. Aivan kuin kaikki pitäisi nähdä samalla tavalla kuin naiset näkevät ja aina niin että miehessä on itsessään se vika. Parisuhde on aivan yhtä paljon molempien vastuulla ja jos miestä ei kiinnosta niin kyllä sitä vikaa silloin on monesti naisessa ja siinä kuinka sitä suhdetta hoitaa... Valitettavan usein se mies on unohtunut kokonaan ja silti häntä pidetään vankina siinä suhteessa, eikä millään tavalla ymmärretä että pikkuhiljaa se käy miehelle niin raskaaksi ettei enää kiinnosta mikään. Naiset ottavat monesti jo alkuunsa sellaisen roolin lasten asioissa että ihan itse lähtevät viemään suhdetta siihen suuntaan että mies unohtuu... Iskä

Varsinainen vanki kun huinii milloin missäkin.

Mietipä uudelleen, kumpi siinä on vanki,

Menee sen takia että ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin paeta. Minäkin kävin eilen treffeillä naimassa vanhaa tinder tuttavaa, se oli mun hetki kadota hetkeksi perhettä... Ja olen siitä aivan varma että jos kotona parisuhde asiat ovat kunnossa se ei tule mieleenkään. Iskä

Vierailija
130/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin ei kannattaisi ajatella... En ole hetkeäkään kokenut asiaa tuolla tavalla vaikka koen kuten ap n mies... Olisi todella paljon helpompaa yksin kuin yhdessä. Iskä"

Juujuu kunhan äiti on lähivanhempi. Sitten laitat kapuloita rattaisiin elatuksen kanssa, koska mielestäs sun ei tarvi maksaa mitään, kun naisella on vähän rahaa itseensäkin.

Vierailija
131/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mieslapsi, elämäsi helpottuu huomattavasti.

Vierailija
132/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menee sen takia että ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin paeta. Minäkin kävin eilen treffeillä naimassa vanhaa tinder tuttavaa, se oli mun hetki kadota hetkeksi perhettä... Ja olen siitä aivan varma että jos kotona parisuhde asiat ovat kunnossa se ei tule mieleenkään. Iskä"

Kyllä kyllä, kotiasiat olis kunnossa jos nainen vaan tekis vielä vähän enemmän. Katso peiliin.

Vierailija
133/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sitä se on. Mies osallistu joko tekemällä tai maksamalla.

pappi,lukkari,talonpoika...mikä sitten?

Kuppari...

Vierailija
134/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies menee eri kauppaan kuin mihin te menette?? Siis mitä ihmettä? Kuulostaa siltä että mies häpeää teitä. 

Korjaan mielipidettäni - ei ole todellakaan toivoa edes parisuhdeterapialla. Mies luiskaan niinkuin olisi jo. Ja elatustukien sopiminen lastenvalvojalla asap.

Samaa mieltä, mies luiskaan. Lapsethan häiriintyvät, kun näkee noin torjuvan ja kylmän isän arkielämässä, ettei voi kauppaankaan tulla. Kuulostaa siltä, että hän alkaa vielä joku päivä suoraan vittuilemaan lapsille, että pilasitte elämäni tai vastaavaa, lapset voivat nytkin aistia, että jotain on pahasti pielessä. Eikä tuo mies vaikuta siltä, että välittäisi paljon sinustakaan, niin yhteiselolle ei tunnu oikein olevan perusteita.

Vierailija
135/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Menee sen takia että ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin paeta. Minäkin kävin eilen treffeillä naimassa vanhaa tinder tuttavaa, se oli mun hetki kadota hetkeksi perhettä... Ja olen siitä aivan varma että jos kotona parisuhde asiat ovat kunnossa se ei tule mieleenkään. Iskä"

Kyllä kyllä, kotiasiat olis kunnossa jos nainen vaan tekis vielä vähän enemmän. Katso peiliin.

Pääseekös vaimos myös viettämään aikuisten aikaa kaikessa rauhassa, ilman lapsia häiritsemässä? 😇

Vierailija
136/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska isä!

Vierailija
137/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"juu olen. se pitäisikin tehdä jo synnytyksen yhteydessä, aina, automaattisesti, kaikille.

Jostain syystä naiset vastustavat asiaa verisesti, vaikka ovat valmiita epäilemään miestä pettämisestä hyväksymällä sp-tautien testauksen raskauden aikana."

En ole ikinä kuullut tällaisesta. Että nainen vastustelisi testin tekemistä. Lapsesta ja isästä ne otetaan. 

Mulle tuo ehdotus sopisi paremmin kuin hyvin, ei voisi ainutkaan ukko enää välttyä elatusvelvollisuudeltaan kieltämällä isyyttä.

Olisi näin ollen pakko kantaa omien jälkeläisten elatusvastuu, eikä muiden veronmaksajien tarttis tehdä sitä näiden vastuunvälttelijöiden puolesta.

Suomessa asuvista miehistä tulisi olla dna-rekisteri. Löytyisi lähes aina oikea biologinen isä lapselle. Ei pääsisi lapsen isä pakoilemaan vastuuta tai äiti salaamaan lapsen syntymän sen isältä.

Vierailija
138/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakenit vastuuta. Miten te oikein selviydytte työelämässä? Jaksan ihmetellä. Naiset vaikuttavat olevan monesti vastuuntuntoisempia.

Vierailija
139/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämä on ihan hanurista. Kannan itse tosin vastuuni ja esitän, että on kivaa.

Vierailija
140/401 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näin ei kannattaisi ajatella... En ole hetkeäkään kokenut asiaa tuolla tavalla vaikka koen kuten ap n mies... Olisi todella paljon helpompaa yksin kuin yhdessä. Iskä"

Juujuu kunhan äiti on lähivanhempi. Sitten laitat kapuloita rattaisiin elatuksen kanssa, koska mielestäs sun ei tarvi maksaa mitään, kun naisella on vähän rahaa itseensäkin.

Samanverran ne lapset ovat molemmilla siinä vaiheessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi