Kertokaa mulle jauhelihan korvaavista tuotteista
Jotka ovat gluteenittomia. Mulla ei ole mitään käsitystä niistä, mutta lasagnea joskus haluaisin. T. Valis
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ääni täältäkin Hernikselle tai Muu jauhikselle, molemmat tosi hyviä!
Minä valmistan tänään Muu Jauhiksesta jotain. Nyt en osaa päättää että mitä laitan. Voisitko kertoa sun suosikkireseptisi?
Tein sitten makaronilaatikon Muu Jauhiksesta kun puoliso halusi makaronilaatikon.
Vaihtoehtona esitin perunapaistos uunissa.
Jauhiksessa on hyvä tuoksu verrattuna jauhettuun lihaan. Outoa mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvislasagne on parempaa kuin jauhelihaversio. Sanon tämän ihan heterona lihansyöjänä.
Kertoisitko reseptin? En ole tehnyt koskaan kasvislasagne. Ja sun resepti kiinnostaa kun se on hyvää ilmeisesti. Onhan netti pullollaan reseptejä, mutta hyväksi havaitsemasi reseptin haluaisin tietää.
En ole edellinen mutta teen bolognesekastikkeen lasagneen korvaamalla lihan munakoisosilpulla. Hauduta pehmeäksi. Ei meillä porukat tienneet syöneensä lihatonta lasagnea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvislasagne on parempaa kuin jauhelihaversio. Sanon tämän ihan heterona lihansyöjänä.
Kertoisitko reseptin? En ole tehnyt koskaan kasvislasagne. Ja sun resepti kiinnostaa kun se on hyvää ilmeisesti. Onhan netti pullollaan reseptejä, mutta hyväksi havaitsemasi reseptin haluaisin tietää.
En ole edellinen mutta teen bolognesekastikkeen lasagneen korvaamalla lihan munakoisosilpulla. Hauduta pehmeäksi. Ei meillä porukat tienneet syöneensä lihatonta lasagnea
Kiitos vinkistä.
Toivottavasti myös maistuu hyvältä! Mun mielestä härkis tai nyhtökaura on helpoimpia jauhelihan korvaajia perusruuissa. En ole koskaan kokeillut noita jauhelihan näköisiä. Pavut ja linssit on parhaita ja halpoja, mutta niiden kanssa pitää tietää vähän mikä sopii mihinkin ja linssien keittoajat (pavut helpoimpia säilykkeinä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jauheliha pitäisi korvata? Liha on luontaisesti gluteenitonta.
Siksi kun sitä ei ole kaupoissa myynnissä eikä ole hirvenjauhelihaa pakkasessa.ap
Menet sellaiseen kauppaan, jossa on lihatiski, ostat jotain lihaa, paistia tai kysy myyjältä mikä sopii, ja pyydät jauhamaan sen. Simple as that, ihan niin kuin ennen vanhaan hyvään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Osta kokolihaa ja jauha itse, mulla on lihamylly hanki sinäkin.
Erittäin kätevä. Halvimmillaan saa ehkä muutamalla kympillä mutta satasen vehje merkkiä mainitsematta on erinomainen. Tulee jauhista kaikesta lihasta mutta myös kalasta.
Sitä paitsi hyllyt on täynnä kaikenlaista muuta jauhelihaa kuin sitä nautaa, josta on pula. Jos oikeastiolisi pula jostakin, kelpaisi kassiin myös sikanauta, kana tai possu.
Ääni täältäkin Hernikselle tai Muu jauhikselle, molemmat tosi hyviä!