Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle jauhelihan korvaavista tuotteista

Vierailija
29.04.2025 |

Jotka ovat gluteenittomia. Mulla ei ole mitään käsitystä niistä, mutta lasagnea joskus haluaisin. T. Valis 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jauheliha pitäisi korvata? Liha on luontaisesti gluteenitonta.

Siksi kun sitä ei ole kaupoissa myynnissä eikä ole hirvenjauhelihaa pakkasessa.ap

Käytä kidneypapuja. Ne on hyviä. Mausta ruokaöljyllä, sitruunapippurilla, soijakastikkeella ja suolalla.

Vierailija
22/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun sitä ei ole kaupoissa myynnissä eikä ole hirvenjauhelihaa pakkasessa.ap

Kyllä löytyy jauhelihaa, ei meidän kaupasta ole koskaan loppunut ja kaupoissa joissa on palvelutiski jauhavat lihan kun pyydät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasagnessa ei tarvita lihaa tai mitään sen korviketta. Ehkä vaikka joku kesäkurpitsa sopii siihen tekstuurinsa puolesta, jos haluaa volyymia. 

Lasagnessa on paljon mausteita ja useampaa lajia juustoa, sekä yleensä maitoa. Näissä on jo reippaasti proteiinia.

Koska olet gluteeniton niin hieman kyllä mietin, että miksi ylipäätään haluat lasagnea, jos et halua lihaakaan.

Syö maitoa ja juustoa vaan. Ei se vehnän- ja lihankorvike tuo tuohon mitään lisäarvoa hirveästi. 

Ennemminkin sitten vaikka joku lohisalaatti, jos kaipaa väen väkisin lihaa. 

Mä olen kalalle allerginen ja keliaakikko. Söisin tavis jauhelihaa, jos sitä olisi myynnissä ja vaikka olen keliaakikko niin tykkään gluteenittomasta lasagnesta, pasta bolognesesta yms.ap

No sitten tosiaan tuo Muu Jauhis on helppo käyttää lasagnekastikkeeseen. Kokeile sitä.

Vierailija
24/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasagnessa ei tarvita lihaa tai mitään sen korviketta. Ehkä vaikka joku kesäkurpitsa sopii siihen tekstuurinsa puolesta, jos haluaa volyymia. 

Lasagnessa on paljon mausteita ja useampaa lajia juustoa, sekä yleensä maitoa. Näissä on jo reippaasti proteiinia.

Koska olet gluteeniton niin hieman kyllä mietin, että miksi ylipäätään haluat lasagnea, jos et halua lihaakaan.

Syö maitoa ja juustoa vaan. Ei se vehnän- ja lihankorvike tuo tuohon mitään lisäarvoa hirveästi. 

Ennemminkin sitten vaikka joku lohisalaatti, jos kaipaa väen väkisin lihaa. 

Mä olen kalalle allerginen ja keliaakikko. Söisin tavis jauhelihaa, jos sitä olisi myynnissä ja vaikka olen keliaakikko niin tykkään gluteenittomasta lasagnesta, pasta bolognesesta yms.ap

Laitat Pirkan sinisiä wokvihanneksia. Tulee hyvä kasvislasagne. 

Vierailija
25/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä löytyy jauhelihaa, ei meidän kaupasta ole koskaan loppunut ja kaupoissa joissa on palvelutiski jauhavat lihan kun pyydät.

Sunnuntaina käytiin prismassa. Palvelutiski on kiinni sunnuntaisin. Naudan jauhelihaa ei ollut myytävänä yhtään pakettia.

Vierailija
26/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin lasagnekastikkeeseen kidneypapuja.

Vierailija
27/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et googlea osaa käyttää?

Käyttäjän mielipide löytyy helpommin keskustelupalstalta, ääliö.

Vierailija
28/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kokolihaa ja jauha itse, mulla on lihamylly hanki sinäkin.

Kokolihaa voi käyttää myös pieninä kuutioina, jos esim. lasagnea tekee. Onnistuuhan se myös karajalanpaistikuutioista, laittaa niitä omaksi kerroksekseen ja maustettuina niitä ei tarvitse edes erikseen paistaa.

Vierailija
29/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaina käytiin prismassa. Palvelutiski on kiinni sunnuntaisin. Naudan jauhelihaa ei ollut myytävänä yhtään pakettia.

Menet tänään uudestaan hakemaan jauhelihasi.

Vierailija
30/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et googlea osaa käyttää?

Käyttäjän mielipide löytyy helpommin keskustelupalstalta, ääliö.

Itse olet ääliö.

Vierailija
31/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ihana vegaaninen lihankorvike, jossa on 60% hiilaria ja 20%proteiinia ja metrin pituinen sisällysluettelo?

Muu Jauhiksessa on hiilaria 11 prossaa

Hyi helevetti sentään. Parempi käyttää oikeaa jauhelihaa, hiilarit nolla. Lasagnessa tulee muutenkin tarpeeksi hiilareita levyistä ja kastikkeista, miksi ihmeessä sitä pitää muokata RHH -suuntaan? 

Vierailija
32/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet tänään uudestaan hakemaan jauhelihasi.

Enpä lähde jauhelihan takia uudestaan kauppaan. Mun kauppareissun eteen pitää ajaa 100 km. 50 km suuntaansa. Siksi meillä on jo viikon ruuat ellei 2 viikon ruuat. Osa on säilykkeinä, osa pakasteena, osa kuivaruokana. 

Kivahan se olis, jos kauppa olisi vaikka kävelymatkan päässä. Joskus on ollutkin, mutta nyt ei ole.

Vierailija
33/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja miksi pitää tehdä lasagnea ylipäätään? Jossain pavuissa on jo ihanteellinen proteiinin ja hiilarin suhde. Turha tehdä asioista liian monimutkaisia. Syö niitä papuja vaan.

Ja piere. Lisäksi paljon syötynä altistaa kihdille, ja sen jos saa, vegellä on ainoa mahdollisuus hoitaa se lääkkeillä. Sekasyöjä selviää ilman lääkkeitä ruokavaliolla, koska voi ottaa proteiininsa lihasta.

Vierailija
34/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ihana vegaaninen lihankorvike, jossa on 60% hiilaria ja 20%proteiinia ja metrin pituinen sisällysluettelo?

Hyi helevetti sentään. Parempi käyttää oikeaa jauhelihaa, hiilarit nolla. Lasagnessa tulee muutenkin tarpeeksi hiilareita levyistä ja kastikkeista, miksi ihmeessä sitä pitää muokata RHH -suuntaan? 

No en kuule tiedä. Jotkut korvaa lasagnelevyt kesäkurpita siivuilla.

Vierailija
35/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kulmilla Itä-Suomessa eräs lihanjalostamo kaupassaan myy syksyllä hirvenjauhelihaakin, todennäköisesti myöhemminkin pakastettuna. Nykyhetkeä en tiedä, en ole aikoihin siellä käynyt, kun se on ns. väärällä puolella kaupunkia.

Vierailija
36/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja miksi pitää tehdä lasagnea ylipäätään? Jossain pavuissa on jo ihanteellinen proteiinin ja hiilarin suhde. Turha tehdä asioista liian monimutkaisia. Syö niitä papuja vaan.

Ja piere. Lisäksi paljon syötynä altistaa kihdille, ja sen jos saa, vegellä on ainoa mahdollisuus hoitaa se lääkkeillä. Sekasyöjä selviää ilman lääkkeitä ruokavaliolla, koska voi ottaa proteiininsa lihasta.

Olen eri, mutta mun kihti pamahtaa päälle vain säilykemakrillista, katkaravuista, maksasta. Muikkuja en uskalla ja muita pikkukaloja edes ajatella syöväni.

Mut täysi vegeily on minunkin mielestäni höpöhommia.

Vierailija
37/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyse normilasagnesta gluteenittomiin levyihin, joissa on muutenkin enemmän hiilareita kuin tavallisissa, eikä VHH-lasagnesta. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
38/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyse normilasagnesta gluteenittomiin levyihin, joissa on muutenkin enemmän hiilareita kuin tavallisissa, eikä VHH-lasagnesta. Ymmärrätkö eron?

En ymmärrä ja kiinnostaa kuin kilo pskaa. Totesin vain, ett' jotkut korvaa lasagnelevyt kesäkurpitsa siivuilla.

Vierailija
39/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhe

MIten soijarouheeseen tehdään kalorit. Se on lähes kaloritonta.

Vierailija
40/70 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhe

MIten soijarouheeseen tehdään kalorit. Se on lähes kaloritonta.

Olen eri, mut jokainen voi kekkasta ihan itse sen, mistä kalorinsa saa. Onko sinulla sitten ongelma saada kaloreita riittävästi? Oletko alipainoinen? Olen vitsaillut, että laihat narkin näköiset ne elää 150- vuotiaiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme