Kuka laittaa päiväkotiin alle vuoden ikäisen vauvan?
Kommentit (302)
Varmaan sellainen nainen joka on jätetty, (henkisesti ja fyysisesti) elatusmaksuja ei kuulu ei näy, eikä ole mitään turvaverkkoa. Pakosta jättää, kun ei voimat riitä lapsen hoitamiseen. Enkä ihmettele sitä yhtään. Ei minullakaan riittänyt voimat, vaikka olin kyllä kotona sen kolme vuotta. En ole toipunut siitä koskaan. Mutta pahinta on se, kun lapsi on kärsinyt voimattomuudestani enemmän kuin tarpeeksi. Ja kärsii edelleen. Geenit ovat muutenkin surkeat Itä-Suomen geenit. Tasan ei käy onnen lahjat. Silti yritetään taapertaa sen minkä jaksetaan. Ja kyllä Itä-Suomalaisilla on hyviäkin geenejä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi moni puoltaa, että kotihoito olis aina paras. Varmaan myös vaikuttaa se, kuinka paljon lapsi saa sosiaalista kanssakäymistä kotona ollessaan. Nykyään kun menee puistoon tai neuvolan odotustilaan, vanhemmat ovat nenä kiinni puhelimissa. Surullista. Oman serkkuni lapset olivat eskari-ikään saakka kotona ja ennen eskariin menoa lapsesta oltiin huolissaan, koska puhe oli viivästynyt ja ei osoittanut esim kiinnostusta muiden kanssa leikkimiseen. Tästä alkoi tuen tarve
Ennen oli kerhoja ja avoin päiväkoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan semmoinen joka tarvitsee palkkaa.
Tarvii palkkaa?
no olisiko kannattanut miettiä valintojaan elämässään? Kaikkea ei tarvi saada heti, mutta jos haluaa perheen, talon jne. niin itse on itsensä nurkkaan ajanut
Sanopa tuo miehelle. Miehellä saattaa olla tuhansia euroja säästössä, mutta lasta ei voi, ei vaan voi, jäädä hoitamaan kotiin, koska raha.
Hirveitä isiä, kun eivät ota vastuuta senkään jälkeen, kun äiti on jo ollut vuoden kotona. Siis pois työelämästä.
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/
Kotihoidontuki on olemattoman pieni.
Suomessa nyt vaan on tehty arvovalinta satsata eläkeläisiin, ei lapsiperheisiin.
Eläkeläiset saa omistusasuntoon asumistukea, mutta yleistä asumistukea ei saa omistusasuntoon.
Ja osa äideistä on työttömiä, ei pääse töihin, vaikka on lapsi jo aikuinen.
Ja pienten lasten äidit on töissä.
Minä esimerkiksi. Oliko muita kysymyksiä?
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea, mutta jos olet kotihoidon tuella niin et saa.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä Suomen politiikkaa.
Olisi edes sitten niitä työpaikkoja mihin voi mennä perheelliset töihin.
Katsos, kun tuo naisten tekemä palkaton tai olemattomalla palkalla tehtävä hoivatyö nyt on sellaista merkityksetöntä puuhailua.
Minulle sanoi terveydenhoitaja jo monta vuotta sitten, että vauva ei saa nukkua ulkona ilman vanhempaa. Kuulemma lastensuojelu ilmoituksen paikka.
En ymmärrä enää mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanoi terveydenhoitaja jo monta vuotta sitten, että vauva ei saa nukkua ulkona ilman vanhempaa. Kuulemma lastensuojelu ilmoituksen paikka.
Oletko lapsen isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lapsen isä?
En vaan äiti.
Mutta miksi sitten osa saa nukuttaa vauvaa ulkona yksin?
Meillä nukkui vauva ulkona vain, jos minä olin ulkona myös.
Vierailija kirjoitti:
Hullu.
Ehkäisy on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jonka on pakko. Ei kukaan nainen tuollaista valitse muuta kuin siksi, että mies ei huolehdi, ja toimeentulosta on pakko pitää kiinni.
Nainen? Isällä yhtä lailla vastuu hoitaa lasta. Ja jäädä kotiin jos lapsen hoito sitä vaatii. Ei naisen tarvitse jäädä kotiin.
Monet isät ei ota mitään vastuuta. Äiti vastaa ja hoitaa, on poissa töistä, jos lapsi sairastaa, vie neuvolaan, kuskaa harrastuksiin, auttaa läksyissä jne.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen tunnin aikana kurkittu vain vaunuja! Siinä vauvan edessä onp ollut harso joka estänyt vauvan näkemisen eli katsottu vain vaunuja ikkunasta!
Itkuhälytin olisi ollut ehdoton. Kun oma vauva vielä nukkui noita kolmen tunnin päiväunia, pidin hälytintä vaunuissa ja lisäksi kävin välillä kurkkimassa, että kaikki on ok. Ymmärrän, että päiväkodissa ei ole mahdollista käydä tarkistamassa yhtä nukkuvaa lasta silloin tällöin - ei nykyisen työelämän kiireissä.
Joo kyllä, ilman itkuhälytintä. Mutta jos kukaan ei käy välillä edes tutkailee tilannetta, niin outoa on.
Sellainen, joka luovuttaa mihin tahansa.
Ei terve ole. Pahuus.
Kolmen tunnin aikana kurkittu vain vaunuja! Siinä vauvan edessä onp ollut harso joka estänyt vauvan näkemisen eli katsottu vain vaunuja ikkunasta!