Kuka laittaa päiväkotiin alle vuoden ikäisen vauvan?
Kommentit (302)
Niin törkeää että uhkailtiin potkuilla ellen tule takaisin töihin kun lapsi oli 1v 2kk. Myöhemmin samat lapsettomat naiset aiheuttivat minulle ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot elämänvalinnat johtavat ikäviin seurauksiin, kuten oman jälkeläisensä hylkäämiseen ja kuolemaan. Vauva elää vielä äitinsä kanssa symbioosissa, sitä samaa ei minkään päiväkodin henkilökunta voi tarjota.
Kuulostaa hyvältä tavalta kasvattaa peräkammariin asukki. Pidä toi.
Kolme aikuista lasta olen kasvattanut, yhdellä kaksi ammattia, toinen töissä ulkomailla ja kolmas lakiopinnoissa ulkomailla.
Yksikään ei mennyt vauvana hoitoon. Kädestä suuhun elettiin minimi tuilla ja minun keikkatöillä, mies oli 30 000e vuosituloilla. Eli ei oltu rikkaita, mutta selvittiin.
30 k vuosipalkka on jo ihan hyvä. Vaihdapa tuohon joku nykyajan työttömyyden ryvettämä ala jolla on pätkää pätkän perään ja niitä työpätki
Ai niin, oon mäkin ettinyt keikkaa viikonlopuille. Ei ole yhtään mitään. Ei mitään! Eikä viikot onnistu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot elämänvalinnat johtavat ikäviin seurauksiin, kuten oman jälkeläisensä hylkäämiseen ja kuolemaan. Vauva elää vielä äitinsä kanssa symbioosissa, sitä samaa ei minkään päiväkodin henkilökunta voi tarjota.
Kuulostaa hyvältä tavalta kasvattaa peräkammariin asukki. Pidä toi.
Totta, mun tuttavalla oli symbioosipoika, joka nukkui äidin ja isän välissä vielä 12 v. Isä oli jo aikaa sitten kyllästynyt ja yrittäjön vietti paljon iltoja "töissä". Minun milestäni lapsille on tärkeää myös vanhempien hyvä suhde.
Oma poikani sanoi alakoulussa, että olisi parempi, jos toinen vanhemmista kuolisi ennenkuin vanhemmat eroaisivat. Selitti tätä siten, että kuolemaa ei voi valita, mutta eron voi😣
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälläinen aihe on tehty? Ihan kuin aloittaja syyllistäisi kuolleen vauvan vanhempia vauvan kuolemasta. Empatiakyky puuttuu kokonaan. Ongelmana tässä ei ole että alle 1 v on viety päiväkotiin vaan päiväkodin toiminta. Ja varmasti kyseisen päiväkodin työntekijöilläkin on viimeinen kuukausi ollut aivan surkea olo, elleivät nyt psykopaatteja satu olemaan.
Surettaa pienen vauvan kohtalo ja hänen läheiset.
Kätkykuolemasta ihan lääkäritkin sanoo ettei mitään ole tehtävissä. Eli vaikka elvytettäisiin lähes heti, ei sekään auta. Ainoa mitä tarkistamisella olisi saatu aikaan olisi se, että menehtyminen olisi huomattu aikaisemmin. Estämään sitä tuskin olisi kyetty. Moni täällä sanoo että ulos vain, jos valvotaan lasta. Tuskin kukaan täällä jatkuvasti tuijottaa hengittämistä, joten yhtä hyvin voi sattua myös kotona. Itkuhälytin tuskin auttaa, koska kaikki eivät tuhisee raskaasti ja päiväkodissa on hälinää. Vaikka lapset nukutetaan nukkarissa, niin huomaatko sitä todella hämärässä, jos joku yhtäkkiä lakkaa hengittämistä? Tuskin, koska eihän niiden lasten unta häiritä pyörimällä ympäri nukkaria jatkuvasti. Epäonninen tapahtuma kaiken kaikkiaan.
Itselläni mietityttänyt tuo käytäntö, että ulos sai nukuttaa. Toki vanhempien kanssa oli näistä sovittu jos lasta nukutettiin ulos. Omassa työpaikassani menee ulko-ovetkin lukkoon päiväunien ajaksi. Tiedän myös paikkoja, joissa ulko- ovet voivat olla lukossa koko ajan
Itse taisin laittaa kun oli opiskelut nuorten puolella kesken niin en olisi halunnut mennä takaisin paljon vanhempana vaan saada ammatin suoritettua nopeasti ja olla sitten enemmän vauvan kanssa kotona. Onneksi tein niin vaikka ei ollut ihan optimitilanne.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan semmoinen joka tarvitsee palkkaa.
Eli yh-äiti? Kyllä mies perheen elättää kaksi vuotta kun äiti vauvan kanssa kotona 👍
Vauvan kanssa kotonaolosta ei saa vanhempainrahan jälkeen kuin karkkirahaa ja röhönaurun. Jokainen paheksuja maksakoot palkkaa yhdelle pitempään kotiin jäävälle tai pitäkööt turpansa kiinni.
Työttömänkin panosta arvostetaan enemmän rahallisesti. Aika kohtuutonta odottaa että vauvan synnyttämisen ja raskauden lisäksi äiti vielä säästää vuosikaudet että voi olla vuosia kotona lapsen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yh-äiti? Kyllä mies perheen elättää kaksi vuotta kun äiti vauvan kanssa kotona 👍
Kiva satu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa miehellä olla aika kova liksa, että maksaa eläkkeenkin lapsensa äidille tolta ajalta. Saisi se iskä sitten olla sen toisen vuoden sillä kotihoidontuella kotona, ei siihen äitiä tarvita.
Meillä ainakin omakotitalossa kulut vähemmän kuin vuokrakolmiossa olisi ollut, eikä olisi saatu mitään tukia kun mies töissä. Ei silti ollut mahdollisuutta jäädä kotiin moneksi vuodeksi. Kumpikin lapsi meni hoitoon 1v 2kk. Pieni ryhmä ja pysyvät aikuiset olleet kummallakin (itse asiassa vielä samat hoitajat kummallakin, eli henkilöstön pysyvyys ollut tossa lähipäiväkodissa oikein hyvä). Toinen on ulospäinsuuntautunut kaikkien kaveri, toinen vähän ujompi. Kumpikin oikein taitavia ja osaavia. Tyytyväinen siis olen. Nyt kun ovat isompia, se työssäkäynti myös tuottaa iloa, voi tarjota elämyksiä, harrastuksia ym., mitä ei ne kotiäiteinä olleet voi tarjota. Kotiäitiys on muuten yhteydessä matalapalkkaiseen ammattiin.
Mä kyllä koen olevani niiiin etuoikeutta kun olen saanut hoitaa lapset eskariin asti kotona. Lapsuus on loppujen lopuksi niin lyhyt, että olen tyytyväinen kun omat saaneet sen ekat 6v viettää rauhassa kotona.
Olen tehnyt tuossa töitä myös kotona perhepäivähoitajana.
Nyt lapset jo isoja ja teen nyt työtä jota rakastan + opiskelen lisää.
Tämä oma arvovalinta, enkä tekisi toisin jos nyt tuonne aikaan pääsisin. Oman perheen kohdalla näin, jokainen tekee omat päätökset miten toimii omien lasten kanssa.
Ei olisi pitänyt jättää yksin ja vähintään olisi pitänyt käydä katsomassa useasti.
Velka tekee sen että pakko mennä töihin. Ellei mummot hoida esim kahteen ikävuoteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälläinen aihe on tehty? Ihan kuin aloittaja syyllistäisi kuolleen vauvan vanhempia vauvan kuolemasta. Empatiakyky puuttuu kokonaan. Ongelmana tässä ei ole että alle 1 v on viety päiväkotiin vaan päiväkodin toiminta. Ja varmasti kyseisen päiväkodin työntekijöilläkin on viimeinen kuukausi ollut aivan surkea olo, elleivät nyt psykopaatteja satu olemaan.
Surettaa pienen vauvan kohtalo ja hänen läheiset.
Kätkykuolemasta ihan lääkäritkin sanoo ettei mitään ole tehtävissä. Eli vaikka elvytettäisiin lähes heti, ei sekään auta. Ainoa mitä tarkistamisella olisi saatu aikaan olisi se, että menehtyminen olisi huomattu aikaisemmin. Estämään sitä tuskin olisi kyetty. Moni täällä sanoo että ulos vain, jos valvotaan lasta. Tuskin kukaan täällä jatkuvasti tuijottaa hengittämistä, joten yhtä hyvin voi sattua myös kotona. Itkuhälytin
Aikoinaan kesällä olin vanhempien luona maaseudulla ja laitoin ainoan lapseni vaunuun nukkumaan ja olin koko ajan pihalla. Luin lehteä tai muuten ihailin järvimaisemaa. Naapurin kissa tuli n 200 metrin päästä ja sanoin että menes nyt kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä elätä jos tavantallaaja ja asunto velkaa on.
Ensin syyllistetään että ei synny tarpeeksi lapsia. Sitten kun joku niitä tekee ja ei tule naurettavalla vanhempainrahalla toimeen niin syyllistetään että menee töihin.
Niinkuin aina. Jos alamaiset ei osaa tai ei pysty niin johdon vika.
Olen itse varhaiskasvatuksen opettajana enkä nukuttaisi ulkona. Enkä jättäisi valvomatta 3 tunniksi, jokainen päiväkodissa työskennellyt tietää tämän. Hyvänen aika, 3 tuntia vauva ulkona ilman valvontaa? Joku unohdus tuossa on käynyt. Jättäisittekö oman vauvanne 3 tunniksi nukkumaan ilman hälyttimiä tarkistamatta tilannetta välillä edes sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Vauvat hoidetaan päiväkodissa hyvin. Heillä on oma pieni ryhmä ja omat tilat missä heitä hoidetaan. Ei ne vauvat joudu isojen lasten kanssa taistelee huomiosta siellä hoidossa. Omat lapset ovat aloittaneet vauvaryhmässä ja hyvin on mennyt.
Ja paskan vitut kaikissa päiväkodeissa mitään vauvaryhmiä ole. Pääsääntöisesti 1-2 tai 1-3 v ovat samassa. Vauvat on poikkeuksia koska harva noin pienenä haluaa tupata päiväkotiin
Näitä lapsikuolemia tapahtuu laiminlyönnin seurauksina liian paljon ja usein.
30 k vuosipalkka on jo ihan hyvä. Vaihdapa tuohon joku nykyajan työttömyyden ryvettämä ala jolla on pätkää pätkän perään ja niitä työpätkiä on aivan miten sattuu. Meillä nyt on tällainen tilanne joten toisen on myös mentävä töihin jotta saadaan tilkettä pätkille.
Ei voi puhua todellakaan mistään 30 k tienesteistä kun ne on alle reilusti alle 15 k näillä pätkillä. Vuokra on jo yksistään yli 700, kaksiosta. Nykyajan inflaatiolla ja hintatasolla se on myös varmasti vähemmän kuin teidän aikana mitä olette saaneet.