Te, jotka menitte amiksen kautta yliopistoon, miksi jätitte lukion välistä?
Oliko amiksen linja samalta alalta, kuin mitä päädyitte yliopistoon lukemaan?
Kommentit (77)
Lukio oli hyödytön alalleni joten en halunnut käyttää siihen kolmea vuotta. Sama ala.
Opinto-ohjaaja sanoi aikanaan, että ei minun yläasteen todistuksella kannata mennä lukioon. Mentiin sitten amis --> AMK --> DI linjalla.
Mieheni teki noin. Hän halusi oppia bisnestä ja siksi luki merkonomiksi. Lähti yrittäjäksi jo kesken kaiken.
Miksi m I k s I, oi MIKSI?
😳🤯😩😩😩😱😫😫😫
Vierailija kirjoitti:
Lukio oli hyödytön alalleni joten en halunnut käyttää siihen kolmea vuotta. Sama ala.
Millä alalla yleissivistys on hyödytön?
Ihminen saattaa huomata, että onkin kykyjä tai mielenkiintoa lukea alasta enemmän. Eikö se ole hieno juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä hyödytän, mutta amiksesta enemmän hyötyä, kun tietää, miten asiat toimii käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä hyödytän, mutta amiksesta enemmän hyötyä, kun tietää, miten asiat toimii käytännössä.
No kerro mikä ala?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koulunkäynti nuorelle koskaan hyödytöntä. Oppia ikä kaikki.
Minäpä menin amiksen kautta lukioon viime vuosituhannella. Ensin kävin amiksen, ja sitten aikuislukion. Yliopistoa en ole käynyt.
Koska en ajatellut tarvitsevani ylioppilastodistusta mihinkään. Opokaan ei kannustanut mihinkään. En uskonut itseeni yhtään.
Vasta ammattikoulussa minulle valkeni että olen sittenkin älykäs.
Yleissivistystä olen hankkinut muilla tavoin.
Olen opiskellut useamman ylemmän korkeakoulututkinnon työn ohessa. Nykyään pidän opiskelusta.
Aika harva tietää nuorena mitä haluaa- en minäkään tiennyt ja siksi tämä meni näin.
Olen tyytyväinen lopputulokseen ja minulla on sellaistakin osaamista mitä monella muulla ei.
Omia lapsia aion kyllä kannustaa lukioon jos eivät ehdottomasti halua jotain muuta.
Toi on niin harvinaista, että tosta tehdään lehtijuttu...
Mitä tarkoittaa "samalta alalta" ? Ei läheskään kaikille amisaloille ole vastinetta yliopistossa ja toisinpäin.
En. Miltä samalta alalta voi tulla valtiotieteelliseen?
Vierailija kirjoitti:
Toi on niin harvinaista, että tosta tehdään lehtijuttu...
Ei todellakaan ole kiin harvinaista. Tiedän useita. Tunnen yhden tohtoriksi väitelleenkin, joka ei ole käynyt lukiota.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "samalta alalta" ? Ei läheskään kaikille amisaloille ole vastinetta yliopistossa ja toisinpäin.
Aika monelle on itseasiassa. Sähkö-, rakennus-, kauppa-, kone-, jne...
No koska ei päästy lukioon
Se o totuus
Vierailija kirjoitti:
En. Miltä samalta alalta voi tulla valtiotieteelliseen?
Ihan miltä alalta tahansa. Ei ole mitään polkua, joka pitää käydä.
Vierailija kirjoitti:
No koska ei päästy lukioon
Se o totuus
Näinhän se on
En tunne yhtään semmosta