Ylioppilasjuhlat ja alkoholitarjoilu
Kertokaapas, kuinka yleistä on, että ylioppilasjuhlissa on alkumaljan lisäksi muutenkin tarjolla alkoholia. Itselleni tämä on uusi ilmiö, en muista tällaista esim. ajalta kun itse olin nuori. Nyt kun oman tuttavapiirin nuoriso on tullut siihen ikään, useammissakin juhlissa on ollut oikein kunnon baaritarjoilu booleineen, viineineen ja olut/lonkerotarjoiluineen. Tämä tuntuu oudolta, vaikka en itsekään lasiin syljeskele. Katsotaanko nyt kieroon ja pidetään kitupiikkinä, jos tarjoaa vain skumpat alkumaljana? Meillä ylioppilas itse ei käytä alkoholia ja mieltäisin itsekin juhlat enemmän perhejuhlana.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin oli avoimet ovet ylioppilasjuhlissa ja ehkä niiden naapurin mummojen takia alkoholia tarjottiin vain alkumaljoina. Toisaalta ihan yleinen tapa oli että illalla koko kylän päivänsankarit lähti ryyppäämään muualle.
Onko oikeasti vielä nykyään tapana mennä vaan juhliin? Ihan outoa. Itse en tykkäisi jos joku random tyyppi tulisi meille ylioppilasjuhliin. Kyllä kai nykyään ihan kutsutaan ne ketä halutaan?
Kysyt miten ylioppilas haluaa. Omissa ja muidenkin yo-juhlissa oli kunnon ruoka ja alko tarjoilut. Boolia, viinit, oluet jne. Nuoriso lähti sitten illemmalla kaupungille mut yo-juhlat oli aloitteluun. Hauskaa oli kaikilla. Itse en olisi valinnut alkottomia mut jos nuori ei juo niin sit alkottomat eikä vieraatkaan alkoa silloin odota mut normaalisti kuulu yo juhliin erittäin hyvät ruuat ja juomat ja hauskanpito.