Nyt meni hermot tähän työnhakuun lopullisesti!
Hain viime viikolla siivoojan paikkaa ja tänään sai. viestin, että tuli 380 hakemusta ja en päässyt jatkoon. Olin panostanut tuohon hakemukseen TUNTEJA, olin astunut epämukavuusalueelleni ja suostunut tekemään video-CV:n. Ja ei mitään!
Olen yrittänyt etsiä vaikka mitä töitä nyt kohta vuoden enkä ole päässyt kuin pariin haastatteluun. Aina vaaditaan jotain videohakemuksia, video-CV:tä ja kolmea suosittelijaa, että pääsee edes ensimmäiselle haastattelukierrokselle! Tuttavat ihmettelevät, että miten en muka saa töitä nyt kun Suomessa on työvoimapula. EI OLE! Miten Suomessa muka voi olla joku työvoimapula, kun jokaiseen paikkaan tulee 200-300 hakemusta. Olen varma, että niitä kaikkia ei edes lueta! Joka päivä tilanne ahdistaa vaan enemmän kun työnsaanti muuttuu työttömyyden pitkittyessä haastavammaksi. Yritäpä tässä pellemaailmassa sitten saada töitä, alkaa mennä motivaatio koko elämään tässä työkkäritätien ja rekryfirmojen klovnien pyöriteltävänä!
Kommentit (138)
Työnhaku on mennyt Suomessa täydeksi pelleilyksi. Työpaikkailmoitukset ovat jo itsessään ihan naurettavia. Haetaan dynaamista ja pirsakkaa moniosaajaa takomaan takuuvarmaa tulosta osana nuorekasta tiimiä. Sitten itse työ sisältää hyllyttämistä 5h viikossa
Ei ole oikeaa työvoimapulaa. On pulaa orjista kympin tuntipalkalla
Se työvoimapula on vain joillakin aloilla kuten vaikka it-ala, jonne kaivataan huippuammattilaisia joilla on erittäin spesifiä osaamista ja venymiskykyä. Työvoimapulan hokeminen on täysin harhaanjohtavaa koska ihmiset luulee että näin on kaikilla aloilla ja jotkut työssäkäyvät sitten halveksuvat ja nokittelevat työttömiä että on se kumma kun ei viitsitä mennä töihin.
No kannattaisiko nyt AP:n vaikka lopettaa se itkeminen ja tehdä asialle jotain?! Kannattaa hankkia SUHTEITA, SUOSITTELIJOITA JA VERKOSTOJA! Niillä ne työpaikat saadaan, ei millään CV:llä!!
Valitettava ja karu tosiasia on, että sote-ala ja lähihoitajan koulutus on harvoja vaihtoehtoja, jonne TE-toimisto surutta pakottaako sitten paljon alalle sopimattomiakin työttömiä kun se nähdään ratkaisuna kaikkiin ongelmiin.
Just näin! Ja kaikki ne pelletouhut työkkärin kanssa vielä siivoaa tilastoja totuudelta, nimittäin työttömiä on paljon enemmän kuin luulisi, ja käytännössä työttömiä vielä enemmän.
Sitten maailma on vielä jättifirmojen käsinukke, joten oman yrityksen perustaminen niiden keskelle on lähinnä hupaisa ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku on mennyt Suomessa täydeksi pelleilyksi. Työpaikkailmoitukset ovat jo itsessään ihan naurettavia. Haetaan dynaamista ja pirsakkaa moniosaajaa takomaan takuuvarmaa tulosta osana nuorekasta tiimiä. Sitten itse työ sisältää hyllyttämistä 5h viikossa
TÄMÄ! Työelämässä vaaditaan ihan mahdottomuuksia ja kaikki on mukana tuossa ylipirteässä pelleilyssä. Olen kerran nähnyt ilmoituksen, jossa haettiin hautausmaalle sosiaalista työntekijää, jolla on hyvät asiakaspalvelutaidot ja joka viihtyy ihmisten kanssa. SIIS MIKSI
Nuo rekryfirmat ovat kyllä vihoviimeistä kusettajia. Miksi firmat ostaa palvelua noilta. Eikö olisi itse helmpompaa hoitaa se rekry. Rekryfirmojen pellet haluavat pitää itsensä työllistettynä ja keksivät sen takia koko ajan uusia tapoja kiusata hakijoita.
Kohta tulee kokoomuslainen antaa ohjeen, mene töihin.
Saat heti satoja työpaikkoja kun tuet leikataan ja lakkautetaan. T, kokoomus ja petteri rääpäle prpo
Ajattele niin että kehityit ihmisenä mennessäsi epämukavuusalueelle. Sait myös kokemusta työnhausta. Nyt voit tehdä pienen vastajäynän pyytämällä kaikki tiedot mitä ko. firmalla on sinusta ja sitten kun ne on ne toimittaneet. Voit pyytää vielä hävittämään kaiken mitä heillä on sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ! Työelämässä vaaditaan ihan mahdottomuuksia ja kaikki on mukana tuossa ylipirteässä pelleilyssä. Olen kerran nähnyt ilmoituksen, jossa haettiin hautausmaalle sosiaalista työntekijää, jolla on hyvät asiakaspalvelutaidot ja joka viihtyy ihmisten kanssa. SIIS MIKSI
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruumis haluaa juttuseuraa, puhu pääkallolle.
Juttelin kerran yhden tuttavan kanssa, joka on siis rekrytoija ja kuulin häneltä, että jos on tullut tyyliin 300 hakemusta niin hän lukee vain ensimmäiset 30 ja valitsee niistä 10 haastatteluun. Lopuille laittaa suoraan automaattisen viestin, jossa sanotaan, että et päässyt jatkoon. Mikäli siis kyse jostain suorittavasta työstä jota käytännössä kukaan vaan osaa tehdä. Että sellaista
Muistan vieläkin kun täytin 6 sivuisen nettihakemuksen. Kyseessä oli 10 h viikkotuntimäärä Tokmannilla.
Piti olla vielä auto sillä julkiset ei kulkenut.
En tiennyt itkeäkö vai nauraa.
En päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Haemme hautausmaalle työntekijää, joka viihtyy kuolleiden seurassa" - kuulostaa aika karmealta tämäkin.
Miksi siivoojista vaaditaan reippautta?
Onko kukaan nähnyt reipasta siivoojaa joka hymyillen siivoaa esim. yleisiä vessoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä todellakin on hyvä olla tuollainen vaatimus mukana. Hyvät asiakaspalvelutaidot ja sosiaalisuus on poikkeuksetta hyviä piirteitä jotka kertoo kyvystä pärjätä työssä kuin työssä. Lisäksi hautausmaalla joutuu kohtaamaan surevia omaisia ja mahdollisesti puhumaankin heille. Ei mikään antisosiaalinen erakko siellä viihdy
Ei kaikki työllisty ikinä. Itselläni ei ole ollut kunnon työpaikkaa koskaan. Olen viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikeaa työvoimapulaa. On pulaa orjista kympin tuntipalkalla
Kympin tunti on jo hyvä. Ilmaistyöntekijöistä on kysyntää. On kaikenlaista työvoimakoulutusta, jossa yritykset teettävät ilmaiseksi töitä. Kun kouluts päättyy, tulevat uudet koulutettavat, mutta ketään ei palkata.
Niin ja silti puhutaan että on työvoimapula...kun ei todellakaan ole.