On vaikea kuvitella, miksi talousvaikeuksissa valtion tulisi tukea juuri työssä käyvien polkupyörän ostoa. Ryhmänä se on kaikkein etuoikeute
On vaikea kuvitella, miksi talousvaikeuksissa valtion tulisi tukea juuri työssä käyvien polkupyörän ostoa. Ryhmänä se on kaikkein etuoikeutetuin. Paremminkin tuki olisi perusteltavissa työttömille ja eläkeläisille. Mutta oikeasti ei tietysti heillekään.
Kommentit (157)
Tästä tuli mieleen että kun olin lapsi, niin meidän kunnassa oli nainen kunnanvaltuutettuna, tämä siis suht pienessä eteläsuomalaisessa kunnassa jonka talous oli retuperällä jo ennen 90-luvun lamaakin.
Asuimme tasakattoisessa 70-luvun omakotitalossa, jonka pihalla oli muutamia omenapuita. Kerran kiipesin yhteen niistä puista, ja onnistuin katkaisemaan useamman oksan ja samalla uudet housuni repesivät. Tästä hyvästä isä pieksi minut auton akkukaapeleilla.
Sain viettää kesiä enon luona Savossa, koska vanhemmilla ei ollut varaa lomamatkoihin, mökkeihin tai oikeastaan mihinkään. Enon luona sain tehdä erilaisia maatalon töitä, lehmien lypsyä, heinätöitä jne. Pidin tästä kovasti ja haaveilin että minustakin tulee maanviljelijä.
Yöt nukuin talon vinttikamarissa, jossa eno käytti minua seksuaalisesti hyväksi harva se yö. Muistan vieläkin jaloviinan hajun hänen huohotuksessaan ja ilmastointiteipillä korjatut sandaalinsa joita ei riisunut aktin ajaksi eikä edes nukkuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen että kun olin lapsi, niin meidän kunnassa oli nainen kunnanvaltuutettuna, tämä siis suht pienessä eteläsuomalaisessa kunnassa jonka talous oli retuperällä jo ennen 90-luvun lamaakin.
Asuimme tasakattoisessa 70-luvun omakotitalossa, jonka pihalla oli muutamia omenapuita. Kerran kiipesin yhteen niistä puista, ja onnistuin katkaisemaan useamman oksan ja samalla uudet housuni repesivät. Tästä hyvästä isä pieksi minut auton akkukaapeleilla.
Sain viettää kesiä enon luona Savossa, koska vanhemmilla ei ollut varaa lomamatkoihin, mökkeihin tai oikeastaan mihinkään. Enon luona sain tehdä erilaisia maatalon töitä, lehmien lypsyä, heinätöitä jne. Pidin tästä kovasti ja haaveilin että minustakin tulee maanviljelijä.
Yöt nukuin talon vinttikamarissa, jossa eno käytti minua seksuaalisesti hyväksi harva se yö. Muistan vieläkin jaloviinan hajun hänen huohotuksessaan ja ilmastointiteipillä korjatut sandaalinsa j
Eli kissakeitto muuttui tarinana tähän.
Mt-ongelmat selittyisi kyllä hyvin tällä kokemuksella.
En ole kertaakaan ajanut työsuhde pyörällä töihin, miksi ihmeessä ajaisin 4000e sähkömaastopyörällä kaupungissa?
No se oli marinin hallituksen vihreää siirtymmää. Kustannetaan hyvin toimeentuleville työsuhdepolkupyörä ja lisätään käyttäjiä stadin pyöräbaanoille joita on rakennettu miljoonilla.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen että kun olin lapsi, niin meidän kunnassa oli nainen kunnanvaltuutettuna, tämä siis suht pienessä eteläsuomalaisessa kunnassa jonka talous oli retuperällä jo ennen 90-luvun lamaakin.
Asuimme tasakattoisessa 70-luvun omakotitalossa, jonka pihalla oli muutamia omenapuita. Kerran kiipesin yhteen niistä puista, ja onnistuin katkaisemaan useamman oksan ja samalla uudet housuni repesivät. Tästä hyvästä isä pieksi minut auton akkukaapeleilla.
Sain viettää kesiä enon luona Savossa, koska vanhemmilla ei ollut varaa lomamatkoihin, mökkeihin tai oikeastaan mihinkään. Enon luona sain tehdä erilaisia maatalon töitä, lehmien lypsyä, heinätöitä jne. Pidin tästä kovasti ja haaveilin että minustakin tulee maanviljelijä.
Yöt nukuin talon vinttikamarissa, jossa eno käytti minua seksuaalisesti hyväksi harva se yö. Muistan vieläkin jaloviinan hajun hänen huohotuksessaan ja ilmastointiteipillä korjatut sandaalinsa j
Oletko nainen vai mies?
Samaa voisi kysyä myös liikunta- ja kulttuuriedusta sekä hyvinvointiedusta ja näitä ei kukaan ole kyseenalaistamassa.
Siks jotta töissä kannattaisi käydä. Auton kulut syö työssäkäynnin kannattavuuden. Ksikkislla ei oo joukkoliikennettä todrllskaan. Mitä ne työttömät sillä pyörällä tekis? :D
Onhan se työttömän varmasti vaikea kuvitella.
Minusta työsuhdeautoilla ilmaiseksi ajavat johtajat ovat vielä etuoikeutetumpia.
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan ajanut työsuhde pyörällä töihin, miksi ihmeessä ajaisin 4000e sähkömaastopyörällä kaupungissa?
Ei säästy mikään luonnonvara eikä ilmasto tuollaisilla pyörillä kaupungissa ajaessa koska joukkoliikenne kulkee kuitenkin vaikka tyhjinä.
Ihmisten liikkumisen ja terveyden tukeminen on aina järkevää. Se pienentää kuluja toisella sektorilla.
Paljon typerämpää on tukea työssä käyvien ihmisten autoilua kuin pyörällä ajamista.
Autoilu edistää liikkumattomutta, saastuttaa ja sairastuttaa. Niistä tulee suuria kustannuksia yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla seisoo.
Järki vissiin? Vai silimät päässä?
Vierailija kirjoitti:
Siks jotta töissä kannattaisi käydä. Auton kulut syö työssäkäynnin kannattavuuden. Ksikkislla ei oo joukkoliikennettä todrllskaan. Mitä ne työttömät sillä pyörällä tekis? :D
Sillä pyörällä ei tarvitse ajaa töihin ja moni ostaa työsuhdepyörän vain pelkkään vapaa-ajan käyttöön. Työtön voisi pitää huolta kunnostaan pyöräilemällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten liikkumisen ja terveyden tukeminen on aina järkevää. Se pienentää kuluja toisella sektorilla.
Paljon typerämpää on tukea työssä käyvien ihmisten autoilua kuin pyörällä ajamista.
Autoilu edistää liikkumattomutta, saastuttaa ja sairastuttaa. Niistä tulee suuria kustannuksia yhteiskunnalle.
Eikö työttömät olisi tarvitsevin ryhmä , jonka kuntoisuudesta naputetaan täälläkin tämän tästä?
Miksi Vining Line tarvitsee 20 miljoonaa vuosittain yritystukia? Jotta osakkeenomistajat rikastuvat Ahvenanmaalla, eikö niin?
Viidakon laki. Suomessa hyvinvointi kasataan puolelle kansasta samoin päätösvalta kaikkeen. Puolet heitetään dösän alle. Deal with it!
Ni