Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekoäly vie duunit

Vierailija
27.04.2025 |

Olen päälle nelikymppinen juristi valtiolla. Siskoni väittää, että tekoäly vie juuri minun kaltaisteni työpaikat.Työni on tavallaan aika yksinkertaista esim. tuotan erilaisia koosteita, joita kutsutaan arvioiksi. Osallistun lainvalmisteluun. Työ on minulle riittävän haasteellista ja nimikkeeni on hyvä, koska näihin työpaikkoihin ei ole hakijoita, jolloin annetaan houkutteeksi hyvä tehtävänimike. En pääsisi enää muualle töihin, koska olen ollut vain valtion töissä. Onko muita vastaavassa tilanteessa olevia?

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ChatGPT tekee jo nyt osan kuvaamastasi työstä paremmin kuin ihminen. Tilastojen / arvioiden mukaan AI vaikuttaa eniten juuri vastaaviin tehtäviin.

Vierailija
2/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunistasi suuri osa kaikkoaa mutta pieni osa jää.Eri juttu pystytkö selviytymään jäljelle jäävästä päättelyä vaativasta osuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen assistentti ja minulla sama tilanne😢

Vierailija
4/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on, että juuri keskinkertaisuudet ovat pahimmassa tilanteessa AI.n myötä. Ehkä voit uudelleenkouluttautua.

Vierailija
5/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustieteilijöiden tarve vähenee rutkasti. Poikamme vaihtaa toiselle alalle toisen opiskeluvuoden jälkeen ja moni kurssikaverinmiettii samaa. Skenaario on pelottava. Olen itse lyhyen kiulutuksen käynyt notaari ja pääsen eläkkeelle muutaman vuoden päästä. Nämä työt loppuvat.

Vierailija
6/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on oikeassa

Vierailija
7/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono homma koska tota duunia ei voi varmaan tehdä muualla kuin Suomessa. Monessa ammatissa voi lähteä muualle, jos arpa osuu itselle!

Vierailija
8/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeustieteilijöiden tarve vähenee rutkasti. Poikamme vaihtaa toiselle alalle toisen opiskeluvuoden jälkeen ja moni kurssikaverinmiettii samaa. Skenaario on pelottava. Olen itse lyhyen kiulutuksen käynyt notaari ja pääsen eläkkeelle muutaman vuoden päästä. Nämä työt loppuvat.

Mille alalle vaihtaa? Tuskin löytyy mitään yhtä työllistävää, hyvin palkattua ja arvostettua alaa.

Vierailija
9/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisenkaltainen tekoäly ei osaa käytännössä mitään ja on silti lähes kaikissa tehtävissä parempi kuin 99 % väestöstä. Tekoälyn ei tarvitse päihittää ylintä 0,01 % väestöstä että rytinä alkaisi.

Vierailija
10/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille alalle vaihtaa? Tuskin löytyy mitään yhtä työllistävää, hyvin palkattua ja arvostettua alaa.

Hyvin palkattu valtiolla: 4600e. Onhan se hyvä ottaen huomioon työni vaatimuksen. Arvostus koskee oikeita juristitöitä, ei näitä valtion töitä niinkään.

Vierailija
11/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teko-äly ei vie raksaduunarin paikkaa vielä pitkään aikaan.

Jurristin työn arvostuksesta voidaan olla useampaakin mieltä...

M58

Vierailija
12/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisenkaltainen tekoäly ei osaa käytännössä mitään ja on silti lähes kaikissa tehtävissä parempi kuin 99 % väestöstä. Tekoälyn ei tarvitse päihittää ylintä 0,01 % väestöstä että rytinä alkaisi.

En kuulu ylimpään ryhmään kuten harva juristi muutenkaan. Kirjoitin C paperit ja pääsin aikoinaan opiskelemaan. Nykyinen hakusysteemi erilainen.

Vierailija
13/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla AI touhulla vaan copetetaan epäonnistumisia. Oikeasti supistutaan ja väkeä on pakko vähentää, varsinkin brainrot osastoilta.

Vierailija
14/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet päätynyt tollaseen duuniin?! kuulostaa tylsältä ja mitättömältä, sori.eikö tosiaan ollut vaihtoehtoa?

Vierailija
15/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen lakimies👋 Otan AIn hyödyt. Teen työt jo nyt puolessa ajassa ja vietän lopun aikaa esm lukien ja ulkoillen etätyössä. Virastoissa menee kauan ennen kuin työtavat muutetaan😊 

Vierailija
16/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vie myös dildo  miehiltä työt 👀

Vierailija
17/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niitä kurssin ei niin viehkoja tyttöjä tai komeita poikia. Et päässyt osakaspolulle. Voivoi.

Vierailija
18/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojia aina tarvitaan kuten muitakin kädentaitajia. Niitä ammatteja ei voi tekoäly korvata.

Vierailija
19/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen lakimies👋 Otan AIn hyödyt. Teen työt jo nyt puolessa ajassa ja vietän lopun aikaa esm lukien ja ulkoillen etätyössä. Virastoissa menee kauan ennen kuin työtavat muutetaan😊 

Tyyppillinen työn vieroksuja valtion leivissä😡

Vierailija
20/165 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovilta aloilta (journalismi, kirjallisuus, muotoilu, graafinen suunnittelu, kuvataide, musiikki, radio-, teatteri-, tv- ja elokuva-ala) katoaa suurin osa työpaikoista jo alle 5 vuoden päästä. Elokuviakin voidaan nyt jo tehdä aika pitkälti tekoälyllä.