Meneekö asumistuki vuokralaiselle vai vuokranantajalle???
Kenelle se asumistuki oikein maksetaan? Jos asumistukea leikataan niin kuka saa vähemmän rahaa?
Kommentit (39)
Asumistuki maksetaan joko suoraan vuokranantajalle tai hakijalle itselleen, valintojen maailma.
Ei se "mene" minnekään. Saaja saa ihan itse päättää, kuka sen saa. Itse olen aina työttömänä valinnnut että asumistuki tulee itselleni. Ei ole vuokranantajilla ollut valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta.
Äläpäs kiroile, vai pestäänkö suu saippualla?!
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki maksetaan joko suoraan vuokranantajalle tai hakijalle itselleen, valintojen maailma.
Jos vuokranantaja saa asumistuen ja asumistukea leikataan niin vuokranantajan tuloja leikataan silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokranantaja saa asumistuen ja asumistukea leikataan niin vuokranantajan tuloja leikataan silloin.
Höpöhöpö taas. Vuokralainen maksaa sitten suuremman osuuden, vuokra pysyy samana.
Kuinka pihalla voi ihmiset olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpö. Vuokranantajan tulot eivät vaikuta hakijaan yhtään mitenkään sillä hän ei ole vastuussa kuin siitä että maksaa määrätyn vuokran joka kuukausi. Ellei se hakija ole samalla myös itse vuokranantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö taas. Vuokralainen maksaa sitten suuremman osuuden, vuokra pysyy samana.
Kuinka pihalla voi ihmiset olla.
Asumistuki nostaa vuokria. Ilman asumistukea vuokrien hinnat romahtaisi koska kysyntä ja tarjonta määrittää vuokrienkin hinnat. Asumistuki on tulonsiirto köyhiltä rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vuokralainen on edelleen velvollinen maksamaan vuokrasopimukseen kirjatun määrän rahaa kuukausittain. Jos tuki pienenee, vuokralainen maksaa itse enemmän vuokranantajalle.
Vuokranantajaa ei kiinnosta kuka vuokran maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten Kelalle vaan ilmoitetaan.
Ilmoita vaikka heidän nettisivujensa kautta sisäisellä viestillä. Tai soita sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on voivoi. Laske vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta.
Äläpäs kiroile, vai pestäänkö suu saippualla?!
Ime munaa homo.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta.
Joo ei ihme kun tyyppi on työtön.
lisää vaan leikkauksia sos tukiin .
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajaa ei kiinnosta kuka vuokran maksaa.
Nykyään kela tai sossu maksaa vuokran vuokranantajalle. Kun tuet nousee niin se tarkoittaa sitä että vuokranantajat rikastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei leikata vaan vuokralaisen on maksettava enemmän että vuokra tulee katetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei leikata vaan vuokralaisen on maksettava enemmän että vuokra tulee katetuksi.
Väärin.
Asumistukea kun leikataan niin vuokrien hinta tippuu koska ihmiset muuttavat silloin edullisempiin asuntoihin.
Älkää nyt leikkikö tyhmää. Sen voi valita, kummalle se menee, mut asukas aina maksaa koko vuokran, eli sen osuuden, mikä ei asumistukena jo mene vuokranantajalle. Taloudellisesti se ei vaikuta kumpaankaan, kelle se menee. Vuokranantaja saa aina hänelle kuuluvan (tai jos ei, niin ulos kämpästä ja perintään).
Eihän asumistuki tähänkään asti ole koko vuokraa kattanut. Joko asukas maksaa koko vuokran itse tuistaan/muista tuloistaan, tai sit se maksaa asumistuen jälkeen jäävän osuuden muista tuistaan/muista tuloistaan, jos as.tuki jo menee vuokranantajalle.
Vain toimeentulotukiasiakkaalta evätään oikeus valita. Heidän kohdallaan tuki maksetaan heiltä kysymättä vuokranantajalle.
Muut saavat päättää hakemuksessa, kummalle haluavat, että tuki maksetaan. Itse olen saanut asumistuen aina omalle tillleni.
Voi jumalauta.