Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kovin hyvää luettavaa :(

Vierailija
18.09.2008 |

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/index.jsp?sort=fal…

Kun sivua kelaa, ei mitään muuta kuin negatiivisia talousuutisia. Näin se lama alkoi edelliselläkin kerralla. Huonoja uutisia toisen perään, eikä aluksi meinattu millään uskoa, että lama tulee. Hieman on samanlaista meininkiä ilmassa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän pitää ottaa lainaa ja laajentaa taloa kun ei enää mahduta tän katon alle! Miten mahtaa käydä...

Vierailija
2/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mä arvaan: sun tekee mieli omakotitaloa, mutta rahat ei riitä,. Nyt yrität lietsoa paniikkia, että joku myis sulle pilkkahinnalla talonsa. Mutta joudut kyllä odottaan vielä sanotaan vuoden tai puolitoista niitä parhaita kauppoja... Sitten sulle toisaalta tuleekin jo kiire.

EI näissä uutisissa ole kenellekään mitään yllättävää. Kyllä tätä on odotttu jo pari vuotta. Me vaan ollaan varauduttukin siihen jo, eikä tämä ole mikään katastrofi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/index.jsp?sort=fal…

Kun sivua kelaa, ei mitään muuta kuin negatiivisia talousuutisia. Näin se lama alkoi edelliselläkin kerralla. Huonoja uutisia toisen perään, eikä aluksi meinattu millään uskoa, että lama tulee. Hieman on samanlaista meininkiä ilmassa...

Mä en itse ole vielä kovin huolissani. Päivä kerrallaan mennään ja ei murehdita vielä tulevaisuutta. Toki ollaan jo aikaa sitten varauduttu pahan päivän varalle.

Henkilökohtaisesti mä en edes usko että mitään lamaa tulee.

Vierailija
4/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin, tämähän oli mun tarkoitus...

anna mä arvaan: sun tekee mieli omakotitaloa, mutta rahat ei riitä,. Nyt yrität lietsoa paniikkia, että joku myis sulle pilkkahinnalla talonsa. Mutta joudut kyllä odottaan vielä sanotaan vuoden tai puolitoista niitä parhaita kauppoja... Sitten sulle toisaalta tuleekin jo kiire.

EI näissä uutisissa ole kenellekään mitään yllättävää. Kyllä tätä on odotttu jo pari vuotta. Me vaan ollaan varauduttukin siihen jo, eikä tämä ole mikään katastrofi.

Vierailija
5/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole velkaa talosta ja muutenkin talous suht ok. MUTTA maailmanlaajuisesti koskee aika moniakin ihmisiä ja voipi vielä koskea monia suomalaisiakin...

Ai, niin mutta eihän se ole vakavaa, kunhan mulla ja perheelläni on asiat ok.

ap

Vierailija
6/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole velkaa talosta ja muutenkin talous suht ok. MUTTA maailmanlaajuisesti koskee aika moniakin ihmisiä ja voipi vielä koskea monia suomalaisiakin...

Ai, niin mutta eihän se ole vakavaa, kunhan mulla ja perheelläni on asiat ok.

ap

Mutta suo anteeksi kysymykseni. Tahdoitkin vain märehtiä toisten kustannuksella, sinullahan asiat hyvin ovat.

Vierailija
7/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien turhanpäiväisten julkkisten juttuja ja elämänkohtaloita täällä puidaan ja murehditaan mutta sitten kun maailman taloustilanne mietityttää, niin se onkin sitten liian puisevaa luettavaa.

ap

Vierailija
8/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö haluta ymmärtää, että talous vaikuttaa loppupelissä ihan kaikkeen, jopa makuuhuoneen seksiin, jos teillä sitä on, ehkä ei ole.

Kummastelen keskustelijoiden arvomaailmaa, kun omasta perheestä ei välitetä (siis esim. millä leipä saadan pöytään, tai onko 3-4-5 tai 6 huonetta asunnossa jne..), mutta jaksetaan märehti BB:tä ym.

Taitaa olla perusarvot ja asiat kadoksissa. Onkohan kenelläkään taloudellista vastuuta perheestään, vai käydäänkö vain töissä ja ollaan tyytyväisiä, niin kauan kun joku ahkeroi ja luo työpaikkoja teille 8-16 työssäkävijät.

Vierailija
9/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n aloitus oli aivan asiallinen. Nämä, jotka eivät ole "huolissaan" ja joita asia " ei kosketa" vähenevät päivä päivältä. Toisaalta jos asioita ei ymmärrä ja järki ei riitä kuin laskemaan juuri ja juuri oman kukkaron sisällön niin toki se huoletonta on. Puhumattakaan, kun siitäkään sisällöstä ei ymmärrä onko se vähän paljon vai sopivasti ja verrattuna mihin?

Rahan tallettamisen, lainaamisen ja sijoittamisen suhteen tullaan näkemään vielä ihmeitä, valitettavasti.

Vierailija
10/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "ottakaa rauhassa, mitään syytä huoleen ei ole!"

Eihän heillä ole vaihtoehtoja. Sillä jos joku (esim Suomen pankista) sanoisi, että "Nyt on kyllä kriittiset paikat. Asuntojen hinnat tulevat romahtamaan, korot hyppäävät pilviin, ja pörssi romahtaa", niin mikä olisi seuraus. Tietysti se, että näin varmasti tapahtuisikin ja viimeistään sitten talous hyytyy. Tilanteen rauhoittelu voi pitää talouden pyörimässä edes jossain määrin, ja siten paniikkireaktioita ei pitäisi syntyä.

Miksiköhän muuten Suomen pankin johtajat ovat olleet viime päivät ihan hiljaa, eivätkä kommentoi taloustilannetta lainkaan??

Vierailija
11/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Pankki on ollut hiljaa. Suorastaan hirvittäääääääää oikeesti. Jos tää on vetänyt Suomen Pankinkin hiljaiseksi, niin siellä siis mietitään kuumeisesti ja on sen verran kinkkistä pähkäiltävää, että parempi ilmeisesti olla toistaiseksi hiljaa....

että "ottakaa rauhassa, mitään syytä huoleen ei ole!"

Eihän heillä ole vaihtoehtoja. Sillä jos joku (esim Suomen pankista) sanoisi, että "Nyt on kyllä kriittiset paikat. Asuntojen hinnat tulevat romahtamaan, korot hyppäävät pilviin, ja pörssi romahtaa", niin mikä olisi seuraus. Tietysti se, että näin varmasti tapahtuisikin ja viimeistään sitten talous hyytyy. Tilanteen rauhoittelu voi pitää talouden pyörimässä edes jossain määrin, ja siten paniikkireaktioita ei pitäisi syntyä.

Miksiköhän muuten Suomen pankin johtajat ovat olleet viime päivät ihan hiljaa, eivätkä kommentoi taloustilannetta lainkaan??

Vierailija
12/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sitä elettiin juppiaikaa. Olin juuri valmistunut hoitsu ja palkka oli pieni. Mutta kaikki vain hoki, että ota lainaa ja mene kuntosalille ja käy solariumissa ja ota laina ja osta asunto.

Olin pihi ja elin edullisessa työsuhdeasunnossa ja harrastin liikuntaa kävelemällä ja yritin säästää rahaa.

Lama iski todella kovaa ja porukkaa alettiin panemaan ulos. Niin romahti monen työkaverinkin talous ja talot meni myyntiin. Itse selvisin lamasta hyvin ja se ei näkynyt minun taloudessani oikeastaan tippaakaan, koska minulla ei ollut lainaa.

Ei taida näillä kitisijöillä olla älykkyysosamäärää niin paljoa, että älyäisivät talouden päälle. Juuri samanlaiset uhoajat tipahti viime lamankin aikana.

Vierailija
13/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea ihmisten mielipiteitä oikeista asioista. Tämän palstan asiat pyörivät usein samojen aiheiden parissa ja ihmetyttää kuinka suurta osaa porukkaa kiinnostaa B&B ym julkkisasiat. Sitten kun joku haluaa keskustella vähän asiallesimmista aiheista saa tuollaista ihme kommenttia...

Vierailija
14/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se auttaa? Eipä tässä nyt voi kun odotella ja katsoa miten tilanne kehittyy. Jokapäiväinen murehtiminen ja kauhuskenaarioiden maalaminen ei auta yhtään mitään.

Sitä paitsi täällä av: lla on kiva tyhjentää pää kaikesta arkielämän stressistä.

Kaikkien turhanpäiväisten julkkisten juttuja ja elämänkohtaloita täällä puidaan ja murehditaan mutta sitten kun maailman taloustilanne mietityttää, niin se onkin sitten liian puisevaa luettavaa.

ap

Vierailija
15/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti yritän pysyä rauhallisena. Olen sellaista tyyppiä, että riskinotto pelottaa ja edellinen lama jätti silloin nuoreen sieluuni syvät arvet, vaikka meidän perhe ei siitä juurikaan kärsinyt (90-luvun lopulla tutkittiin, että ikäluokkani kärsi pitkään laman vaikutuksista arkisen pelon ja huolen muodossa).

Jos Suomessa työllisyys pysyy nykytasolla, tästä selvitään, ei ehkä nopeasti mutta selvitään kuitenkin. Jos työttömyys lisääntyy, ollaan samassa suossa kuin 90-luvun alussa.

Meillä on aika paljon lainaa. Korkojen nousu mua ei pelota, jos miehen työpaikka säilyy. Jos miehen työpaikka sattuisi menemään alta, oltaisiin kusessa nykyisilläkin koroilla.

Vierailija
16/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sitä elettiin juppiaikaa. Olin juuri valmistunut hoitsu ja palkka oli pieni. Mutta kaikki vain hoki, että ota lainaa ja mene kuntosalille ja käy solariumissa ja ota laina ja osta asunto.

Olin pihi ja elin edullisessa työsuhdeasunnossa ja harrastin liikuntaa kävelemällä ja yritin säästää rahaa.

Lama iski todella kovaa ja porukkaa alettiin panemaan ulos. Niin romahti monen työkaverinkin talous ja talot meni myyntiin. Itse selvisin lamasta hyvin ja se ei näkynyt minun taloudessani oikeastaan tippaakaan, koska minulla ei ollut lainaa.

Ei taida näillä kitisijöillä olla älykkyysosamäärää niin paljoa, että älyäisivät talouden päälle. Juuri samanlaiset uhoajat tipahti viime lamankin aikana.

Eräs kansantaloustieteilijä sanoi kerran, että siinä vaiheessa, kun taksikuskit alkavat antaa talousvinkkejä, niin talous romahtaa. Sama pätenee sairaanhoitajiin.

Vierailija
17/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelemme mielenkiintoisia aikoja. Onneksi varallisuutemme on ollut vedettynä turvaan jo jonkin aikaa. Ei olla sijoitettu kaikkea asumiseen. Tulevaisuus näyttää, josko laajentaisimme kotiammekin.

Vierailija
18/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahastot ja osakesäästäminen tai korkotilit on "turvalllisempia" sijoituskohteita kuin kiinteistöt?

Vai missä "turvassa" sun omaisuus on?

Kakkosen omaisuus on turvassa just kiinteistöissä. Kun velkaa ei ole, kiinteistö (jopa omaan asumiseen tarkoitettu) on turvallinen sijoituskohde. Lyhyellä tähtäimellä sen arvo voi vähän aleta, mutta kyllä se 5-vuotisjänteellä jo palaa takaisin tai todennäköisemmin nousee.

Vierailija
19/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Eräs kansantaloustieteilijä sanoi kerran, että siinä vaiheessa, kun taksikuskit alkavat antaa talousvinkkejä, niin talous romahtaa. Sama pätenee sairaanhoitajiin.

missä annoin talousneuvoja? Kerroin, millaista se oli 90 luvulla ja pelottavasti näyttää samalta. Itse olen hoitanut talousasiani tälläkin kertaa niin, että lama ei pelota. Mutta en ymmärrä, miksi ehdoin tahdoin asiasta halutaan olla keskustelematta. Ei se siitä muutu, vaikka päätä kuinka pensaaseen laittaisi.

Pankit rikastuvat juuri hölmöillä ihmisillä. Se ei ollut minulta viimeksi pois, eikä tule olemaan tälläkään kertaa jos lama iskee.

Vierailija
20/21 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok; emme osta sitä tarvitsemaamme taloa/osaketta, ostamme Ingmanin viiliä Viiliksen sijaan, hautaudumme kotiimme neljän seinän sisään sylkemään kattoon ja alkaisimme panikoida ja huolestua itsemme henkihieveriin?. Hei haloo, turha lietsoa paniikkia. Yksi keino jolla itse voimme tilannetta auttaa on kuluttaa kuten ennenkin, mutta ehkä ne suurimmat lainat kannattaa jättää odottamaan. MInulla on yritys ja jos nyt alkaisin panikoida pistäisin pellolle työntekijöitä jotta saisin omaan taskuun enemmän...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan