Lue keskustelun säännöt.
Ei kovin hyvää luettavaa :(
18.09.2008 |
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/index.jsp?sort=fal…
Kun sivua kelaa, ei mitään muuta kuin negatiivisia talousuutisia. Näin se lama alkoi edelliselläkin kerralla. Huonoja uutisia toisen perään, eikä aluksi meinattu millään uskoa, että lama tulee. Hieman on samanlaista meininkiä ilmassa...
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
vaan olen samaa mieltä muutaman muun kanssa, että tätä on odoteltu jo pari vuotta. Olin itse alaikäinen 90-luvulla, mutta olen ymmärtänyt, että silloin oikeasti leimattiin pahanilman linnuksi ne muutamat, jotka yrittivät kritisoida Suomen tilannetta.
Nyt taas ainakin minun lähipiirissä on ennustettu jo monta vuotta, että kohta tulee taantuma, kohta on pakko tulla taantuma, tämä ei voi jatkua jne. Ja nyt se sitten tuli ja mietietään, kuinka syväksi se äityy. Mutta ei tämä ainakaan minulle ole mikään iso yllätys, jonka takia en pystyisi ajattelemaan mitään muuta.
Mutta me olemme kyllä niitä, joilla on pieni laina ja ahdas asunto juuri siksi, kun ajattelimme koko ajan, että kovin isoa riskiä ei uskalla ottaa. Ja tietenkin toivon, että kovin syvälle ei talous uppoaisi, mutta minusta olisi myös kiva, jos ihmisille tulisi jotain malttia hillittömään kuluttamiseen. Eli maltillinen talouden korjaus alaspäin + kasvava ympäristötietoisuus voisi olla kova juttu just nyt.