En erityisesti pidä luonnosta
Kommentit (20)
Minä en pidä yhtään sipulista enkä ketsupista. Muita?
Ei se mitään, teitä on paljon ja äänestätte perussuomalaisia, keskustaa tai kokoomusta, ehkä kristillisdemareita myös.
Ei kosketa mitenkään?
AP levitoi siis jossain keinotekoisessa tyhjiössä? Ethän koskettele itseäsi kun olet osa luontoa.
No ei siinä muuta kuin todettava sinulla olevan todella, todella pahoja ongelmia. Monella osa-alueella elämässäsi.
Hae astronautiksi ja muuta ISS:lle.
Ihan ymmärrettävää.
Miljoonat suurkaupungeissa elävät eivät välttämättä ole juuri luontoon kosketuksissa eikä kaikkia cityihmisiä luonto kiinnosta. Esim. julkkistoimittaja Rita Tainola kertoi inhoavansa mökkeilytyyppistä kesänviettoa luonnossa, viihtyy kaupungissa. Ben Zyskovitsi samoin sanonut istuvansa kesällä mieluummin Espalla kahvilan terassilla kuin jossain maalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Sari Essayah?
Eli etkö tunne ilveksiä kohtaankaan mitään?
Tarkoitat metsiä ja puistoisia ym. paikkoja? Tosiaan olet todella erottamaton osa luontoa, hengität sisään kasvien uloshengitystä ja ulos kasveille lisää sisäänhengitettävää. Olet lihaa ja mitä syötkään, on sekin tavalla tai toisella luonnosta ja luontoa.
Mutta ei ole pakko tykätä metsäkävelyistä tai rannalla käymisestä tms, saa tehdä mitä itse haluaa. Kunhan tämä "luonto yäk" ei johda esim roskaamiseen, koska sillä leviää mikromuovit ympäristöön ja lopulta meidän sisään. Eli ei haittaa mitään, kunhan et itse tee haittaa.
Luonto on ihana.
Tuulen suhina puissa kesällä. Järvenselän kimallus ja liplatus. Isot lumihiutaleet, jotka leijailevat alas hitaasti ja kaunisti. Lumiset puut ja koskematon hanki. Ukkosen matala jyrähdys ja myrskypilven synkkä mahtavuus. Pikku korrot taiteilemassa veden pinnalla. Hyönteiset, jotka kyhjöttävät suojassa sadepisaroilta. Upea pilvetön sinitaivas. Hennot krookukset, jotka nousevat puolisulasta maasta. Syyslehtien upea väriloisto auringossa. Lintujen äänet ja aherrukset. Ikkunan alta jolkotteleva kettu.... näitä riittäisi.
Itse olen valokuvannutkin luontoa. Maalta kaupunkiin muuttaneena pienetkin kaupungissa nähdyt luontoelämykset ilahduttavat. Onneksi asun hyvin vihreällä alueella, metsän ja lampien vieressä.
Ehkä ap ei ole vielä löytänyt omaa suhdetta luontoon, sitä, mikä siellä luonnossa voisi juuri sinua ilahduttaa ja elähdyttää. Tai onko luonto niin itsestäänselvyys, ettet vain huomaa arvostaa sitä? Itsestäänselväähän se ei ole, että on kaunista luontoa ympärillä. Syytä olisi olla iloinen siitä, että näin vielä on.
Oletko ajatellut liittyä vihreisiin. Kaltaisiasi on siellä paljon.
Luonto on heille vaan niinku sellainen trendikäs juttu ja niinku jotku eläimet siellä ku jotku lehmät jotka niinku ei pysty tekeen siellä metsässä pesiä ku joku niinku kaataa puita. Mutta ei tod kiinnosta mennä itse johonki niinku pusikkoon ku siellä on niinku jotain ötököitäki.
Itse kun en pitkästä talvesta välitä, 2-3 kk riittäisi oikein hyvin, niin minulla pitää olla aina syksyksi ja talveksi jotain luonnosta kerättyä kotona, käpyjä, kastanjoita, kiviä tai muuta, että jaksan odottaa, kunnes maa taas lumitalven jälkeen paljastuu. Niitä voi sitten katsella ja hypistellä sulaa aikaa odotellessa.
Kun vielä oli piha ja mökki, niin keräsin aina tuuhean luonnonkukkakimpun maljakkoon ja tein saunaan jalkakylpyjä, johon lisäsin merisuolaa, kukkia ja koivunlehtiä. Saunasta uimaan nakuna. Talvella piipahdus avannossa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluusti olisin avaruudessa
Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä, joku maapallon luonnosta, joku peltipurkin sisällä kellumisesta maapallon yläpuolella.
Ei tarvitse pitää, mutta silti pitää ymmärtää että luonto on tärkeä.
Olet riippuvainen vedestä. Ei vettä, sinua. Samoin olet riippuvainen luonnosta. Ei luontoa, ei sinua.
Se koskettaa sinua kaikessa mitä teet. Et ole luonnosta erillinen, joten pidä siitä huolta.