Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sosiaalityöntekijä, ja olen nähnyt läheltä miten kamalasti suomalaisten köyhien tilanne on pahentunut...Joka päivä uusia nälkiintyneitä

Vierailija
25.04.2025 |

Joka päivä tulee uusia asiakkaita, ja liian usein on tilanne se että asiakkaalla ei ole enää oikein ollut varaa ostaa edes ruokaa, mistään muusta puhumattakaan. Vaatteet ovat rikkinäiset, olemus muutenkin epäsiisti. Valitetaan että mielenterveyden ongelmat ovat pahentuneet tai puhjenneet kiristysten ja vaikeutetun elämän takia.

En olisi uskonut että tällasta voisi olla koskaan Suomessa. Ihan kuin olisimme palanneet 150 vuotta ajassa taaksepäin

Kommentit (707)

Vierailija
341/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa työelämässä on korostuneen tiukat kriteerit millaiset ihiset kelpaavat. Esim. autismin kirjolla olevat eivät yleensä kelpaa ja maa on täynnä nepsyjä. Eihän nämä ihmiset kuolemansairaita ole. Kyllä hommat saataisiin tehtyä, vaikka outojahan he saattavat olla ja sosiaalisesti huonoja. Mutta eipä pääse työelämään monikaan. Eikä eläkkeelle. Monessa muussa yhteiskunnassa he ovat töissä. Eivät ehkä loistavissa töissä, mutta töissä kuitenkin ja elättävät itsensä esim. Yhdysvalloissa. Mietin vaan, että onko meillä yhetiskuntana oikeasti varaa työntää semikummallista ja osasairasta työmarkkinoiden ulkopuolelle. t: sossu

Vierailija
342/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo nälkiintynyt on vähän härskisti sanottu. Ei kukaan Suomessa nälkiinny. Aloitekyvyttömyyttä ja osaamattomuutta taatusti löytyy. Jos ne vähät rahat käytettäisi kaupassa edullisten ruokatarvikkeiden ostamiseen (keitot, laatikot) ja tehtäisi itse, rahat riittävät paremmin. Leivät ja sämpylät voi leipoa itse jne. Kaikki valmis ja höttö epäruuat voi jättää ostamatta. Vaatteita voi korjata. Ajanvietettä löytyy ilmaiseksi kirjastosta ja luonnosta, kaikki maksulliset turhat värkit voi unohtaa. Js sitten tietysti nämä hemmetin avustukset, jos kehtaa olla sitä mieltä, että jonkun muun kuuluu maksaa sun elämä.

Ei nykyään kaupoista saa enää mitään halpaa vaikka kuinka tekisit itse niin raaka-aineeetkin itse tehtyyn maksaa ihan maltaita. Jos on sairauksia niin ei välttämättä jaksa tehdä itse alusta asti kaikkea. Minä ainakin kyllästyisin niihin keittoihin ja laatikoihin ja kyllä sitä kaipaa välillä jotain muutakin vaihteluksi. Olen terveenä laiponut paljonkin ja tykäten siitä mutta sairaana se tuntuu kamalan raskaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo nälkiintynyt on vähän härskisti sanottu. Ei kukaan Suomessa nälkiinny. Aloitekyvyttömyyttä ja osaamattomuutta taatusti löytyy. Jos ne vähät rahat käytettäisi kaupassa edullisten ruokatarvikkeiden ostamiseen (keitot, laatikot) ja tehtäisi itse, rahat riittävät paremmin. Leivät ja sämpylät voi leipoa itse jne. Kaikki valmis ja höttö epäruuat voi jättää ostamatta. Vaatteita voi korjata. Ajanvietettä löytyy ilmaiseksi kirjastosta ja luonnosta, kaikki maksulliset turhat värkit voi unohtaa. Js sitten tietysti nämä hemmetin avustukset, jos kehtaa olla sitä mieltä, että jonkun muun kuuluu maksaa sun elämä.

Ei nykyään kaupoista saa enää mitään halpaa vaikka kuinka tekisit itse niin raaka-aineeetkin itse tehtyyn maksaa ihan maltaita. Jos on sairauksia niin ei välttämättä jaksa tehdä itse alusta asti kaikkea. Minä ainakin kyllästyisin niihin keittoihin ja l

Makaronipussi 60s

Porkkanapussi 99s

Salaattipussi 1.09s

Maito 99 s

Jauhot 1 e

Banaanit 3 n 1 e

Siemenet 3 e (kestää kuukauden) 1 ainoa  chiasiemen _ 0.7 g proteiinia.)

Tonnikalapurkki n 2 e

Kalapalat n 3 e

Jugurttipönikkä n 1.50e

Pussi perunia n 99s

Kaurahiutaleet 99s-1 e

Piltti Luumu 45 s

jne jne.

Nämä kaikki 15-16 ekee

Vierailija
344/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankorppu: n 2 ekee

Herne -maissi Paprika pussi n  75s

Marie keksipaketti 99 s

Halvimmat tortillalevyt 1 e paketti

Spagetti: n 1 e

Kananmunat 12 kpl n 2 euroa

Vierailija
345/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi punajuuria: n 1-2 ekee kilo.

Appelsiinit n 2 ekee kilo (allekin) > tee tuoremehu

1 sitruuna n 30 s

Valkosipuli nippu n 10 cm pötkö 99s

Pinaatti pussi 99s

Nämä hinnat sok, K kauppa ja Tokmanni

Vierailija
346/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko selkis ei ruoka ole kallista kun etsii euron tuotteita ? 25 e saa kuukauden eväät jos laittaa itse tuoremehut ja pikkuisen paistaa/keittää, kuorii jne. 50 e saa jo ihan kahvit päälle siihen kaikkeen.

Vierailija
347/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston trolli olet. Suomessa ei kukaan näe nälkää. Täällä valtio maksaa yltäkylläisen ylläpidon jokaiselle rajojen sisällä.

Oletko tosissasi? Elät omassa kuplassa, etkä ymmärrä mitään! T. Kok

Vierailija
348/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapankorppu: n 2 ekee

Herne -maissi Paprika pussi n  75s

Marie keksipaketti 99 s

Halvimmat tortillalevyt 1 e paketti

Spagetti: n 1 e

Kananmunat 12 kpl n 2 euroa

Oletko autisti? 

Vierailija
349/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heille että seuraavan kerran ei tulla rikkinäisiä vaatteilla ja pitää olla pesty itsensä ja hiukset kunnossa sekä hymy naamassa. Muuten ei tipu pennejä.

Vierailija
350/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunäkki (on tarjouksissa usein) n 1 e

Kasvikset pakastetut  75 s

Linssit n 3-4 e mutta riittävät koko kk (vievät makeannälän ihme kyllä)

Ruisjauhot n 2 ekee

Oliiviöljy halvin n 4-5 ekee (kestää koko kk)

Burgerimajoneesi n 3. 45e

Tokmannilla on ekellä karkkia ja keksiä vaikka kuinka!

Vierailija
351/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään kaupoista saa enää mitään halpaa vaikka kuinka tekisit itse niin raaka-aineeetkin itse tehtyyn maksaa ihan maltaita. Jos on sairauksia niin ei välttämättä jaksa tehdä itse alusta asti kaikkea

Mutku energiajuomia, kaljaa, ei eineksiä, karkkia, sipsiä, röökiä, limsaa, makkaraa, sushia, pihviä ja lohta ei saa tuohon hintaan. Ne on ilmeisesti ihmisoikeus. Tukia pitää nostaa ettei suomalainen köyhä nitkahda nälkään. Ja pitää jäädä rahaa risteilyihin, lintsiin, ripsihuoltoon, hiusväreihin, kosmetiikkaan ja sen sellaiseen. Kyllä pitää rikkailta leikata!

Vierailija
352/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mielelläni lahjoittaisin oikeasti tarvitsevalle ylimääräisiä hyviä vaatteita, kodin tavaraa ja joskus ruokaakin kaapista. Mutta tarvitsisin jonkin luotettavan välikäden tähän. En usko, että onnistuu nettikirppisten tai facebookin kautta, sillä en ala säätämään monen ihmisen kanssa, enkä halua nimeäni esiin. En siis ole rikas, mutta ylijäämää on joskus. Onko diakonia tällainen taho, joka ehkä tuntisi asiakkaat ja osaisi ohjata avun? Olen kyllä valmis viemään tavarat johonkin, mutta olen vähän kyllästynyt lahjoittamaan voittoa tuottaville yrityksille, jotka ei suoraan auta yksilöitä Suomessa. 

Olen melko varma, että jos olisi hyvä välikäsi, joka yksilöiden kertoisi avun tarpeen niin apua kyllä virtaisi minulta ja muiltakin nimettömästi.

Vierailija
353/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sit ku koululaisten lomat alkaa. Pitkä kesä ilman kouluruokailua. Mistä huoltajat repii sitä ruokaa.. kiva olis myös jotain lintsiä yms tarjota lapsille. Turvaverkkoja tarvittais..

Työssäkäyvien veronmaksajienko pitäisi kustantaa uusavuttomien vanhempien lapsille ruoka, vaatteet ja huvitukset? Entä merkkivaatteet ja elektroniikka?  Vähävaraiset saavat taloudellista tukea Kelalta ja sossusta, mutta kun mikään ei riitä...

Kouluttamattomien, työtä vieroksuvien ja päihdeongelmaisten kannattaisi jättää lapset tekemättä.

Vierailija
354/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi usein tarjouksessa koko pussi n 1.50 ekee jos sitäkään.

Vierailija
355/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään kaupoista saa enää mitään halpaa vaikka kuinka tekisit itse niin raaka-aineeetkin itse tehtyyn maksaa ihan maltaita. Jos on sairauksia niin ei v

Sä puhut nyt näistä elämänkoululaisista? Entäs se Pihtiputaan köyhä mummo joka ei pysty ostaa lääkkeitä ja ruokaa, koska molempien hinnat on noussut?

Vierailija
356/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että ap on trolli. Kukaan suomessa ei näe nälkää, ellei itse halua sitä tai ole täysin kykenemätön mihinkään.

Kaupuuro-aamupalan hinta:

1dl / 40g kaurahiutaleita - 0,075€

3dl vettä

Ripaus suolaa - 0,01€

Puolikas banaani 50g - 0,14€

30g paahdettuja maapähkinöitä - 0,10€

10g voita - 0,10€

Yht: 0,43€ / aamupala (430kcal)

https://parempimina.fi/artikkelit/euron-ateriat-paiva-2-kaurahiutaleet-…

Vierailija
357/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa on syyllisiä omaan tilanteeseensa. Varsinkin kaikki mielenterveysongelmat on itseaiheutettuja. Ja jos Suomeen kärrätään porukkaa muualta maailmasta kulutttamaan meidän yhteiskuntaa niin rahaa ei riitä "köyhille". Nää on näitä valintoja ja kukaan ei köyhistä välitä, varsinkaan punavihervassukat.

Vierailija
358/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappuihin sellaiset jääkaapit jonne voisi viedä ylim ruuat ettei ihmisten tarviisi tonkia kissanpaskojen seasta roskista niitä, Samoin yksi häkkivaraston loosi jonne saa laittaa otettavia tavaroita kaikki talosta, ja luotettujen tuttujen kanssa.

Vierailija
359/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että ap on trolli. Kukaan suomessa ei näe nälkää, ellei itse halua sitä tai ole täysin kykenemätön mihinkään.

Kaupuuro-aamupalan hinta:

1dl / 40g kaurahiutaleita - 0,075€

3dl vettä

Ripaus suolaa - 0,01€

Puolikas banaani 50g - 0,14€

30g paahdettuja maapähkinöitä - 0,10€

10g voita - 0,10€

Yht: 0,43€ / aamupala (430kcal)

https://parempimina.fi/artikkelit/euron-ateriat-paiva-2-kaurahiutaleet-…

Unohdit vuokran 500-999€ ja sähkö, kotivaakutus, netti, lämmitys, puhelinliittymä, 600 euroa täyttyy nopeasti, ja lääkkeet joiden hintaan Petteri OrPon hallitus nosti

Vierailija
360/707 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloihin lähikierrätyspiste ihan nurkalle/taloon! Ratkeaisi kaikki ongelmat.