Suljetko puhelimen yöksi?
Tai laitatko äänettömälle?
Itse en ymmärrä miksi joku tekee näin. Jos minulle joku soittaa yöllä, hänellä on hätä, ja haluan olla tavoitettavissa.
N46
Kommentit (104)
Puhelin yöt äänettömänä ellei ollut etukäteen tiedossa syytä odotella puhelua yöllä. Lisäksi oli eksän vanhempien vuoksi toinen "hätä" puhelin, jonka numero ei ollut jaossa ja josta ei koskaan soiteltu. Se oli äänet päällä ja numero niiden tiedossa jotka tiedon tarvitsivat.
Siinäkin oli lopulta rajoitus läpi pääsevien puheluiden suhteen kun eräs eksän lähisukulainen piti kaikkia ongelmiaan meidät yöllä herättämisen vaativina hätätilanteina.
Nyt on puhelin yöt hiljaisena kun asun yksin enkä ole enää kenenkään yöpäivystys.
M60
Yöllä mobiilidata pois päältä ja äänet minimiin.
Jos sulla on puhelin yöpöydällä ja mobiilidata päällä ni se grillaa sun päätä kuin mikroaaltouuni.
En. Eipä tuo juuri hälytä päivälläkään eivätkä rännikauppiaat öisin soituuttele. Ja parasta, näin hurskaana, olla valmiudessa jos puutteessa olevat soittelisivat yön tunteina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänettömällä. Jos jollain on oikeasti hätä niin sitä varten on numero 112.
Kaveri soitti mulle, että hänen pitää lähteä viemään lasta sairaalaan ja voinko tulla heille vahtimaan heidän toista lastaan. Hänen miehensä oli työmatkalla.
Mun ei tällaistenkaan takia tarvitse pitää puhelimessa ääniä yöllä koska mä en kuitenkaan pääsisi lähtemään ketään auttamaan.
Toisaalta en myöskään itse äitinä kehtaisi herätellä ketään kavereita yöllä tulemaan meille sisarusta vahtimaan kun itse lähden päivystykseen toisen lapsen kanssa vaan ottaisin sisaruksen mukaan.
Nro 80: "En koe että kenelläkään olisi mulle yöllä sellaista asiaa joka ei voi odottaa aamuun ja tarvittaessa tosissaan voi laittaa sen viestin jonka näen heti kun herään. "
Mulla myös näin. En ole kenellekään ainoa ihminen maailmassa, jolla on puhelin. Enkä halua ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
En voi työni vuoksi. Psyk.sh.
Onko sulla joku yöpäivystys vai miten työ vaikuttaa tähän?
t: sh, aiemmin psykalla työskennellyt eikä koskaan tarvinut työn takia pitää puhelintä öisin ääneölisellä
Lentokonetilassa öisin. Herätys toimii.
112 on hätätilanteita varten. En minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi työni vuoksi. Psyk.sh.
Onko sulla joku yöpäivystys vai miten työ vaikuttaa tähän?
t: sh, aiemmin psykalla työskennellyt eikä koskaan tarvinut työn takia pitää puhelintä öisin ääneölisellä
Joku sekopää taas esittää olevansa jotain mitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänettömällä. Jos jollain on oikeasti hätä niin sitä varten on numero 112.
Kaveri soitti mulle, että hänen pitää lähteä viemään lasta sairaalaan ja voinko tulla heille vahtimaan heidän toista lastaan. Hänen miehensä oli työmatkalla.
Ja mahdottomuus olisi ollut ottaa toistakin lasta mukaan?
Miksi toinen lapsi pitää repiä unesta keskellä yötä istumaan päivystykseen? Ikävä, että sulla ei ole ystäviä, jotka voi auttaa.
Siksi ettei lapsi säikähdä kun herää yksin? Lapsia on otettu ennenkin mukaan päivystykseen. En tiedä miten nykyään, mutta aikanaan siellä heille oli jopa leluja/kirjoja sairaalan puolesta.
No miksi raahata keskellä yötä päivystykseen, jos ei ole pakko? Toinen saa jatkaa uniaan ihan rauhassa.
Minulla ei ole moneen moneen vuoteen ollut käytössä muuta herätyskelloa kuin puhelimen herätyskello, joten en sulje puhelinta yöksi. En laita myöskään äänettömälle, mulla ei ole koskaan viestien merkkiäänet päällä päivisinkään joten mahdolliset yölliset viestit eivät häiritse. Ei tule turhia puheluita öisin, eikä nykyään päivisinkään juuri koskaan mitään puheluita. Tytär välillä soittaa, jos on jotain kiireellistä asiaa. Puhelinmyyjät aina joskus, en vastaa.
Suljen viikonloppuina ja vapaapäivinä, kun en tarvitse herätyskelloa herättämään. Arkiviikolla on päällä läpi vuorokauden, yöt tosin äänettömällä silloinkin. Älypuhelinta on ihan hyväkin käyttää välillä suljettuna, niin lähtee erinäiset digitaaliset möhnät pois.
En sammuta, mutta on "älä häiritse" -tila ajastettu yön ajaksi päälle. Myös herätys on ajastettu, en tiedä herättäisikö puhelin jos se on sammutettu, tuskinpa vaan.
Jos haluat, ettet herää yöllä tulleisiin kännipuheluihin tai sinulle soitettuihin väärän numeron puheluihin, niin ei sen vuoksi tarvitse puhelinta sulkea. Äänettömälle laittaminenkin riittää. Äänettömällä puhelut tulee läpi, niihin voi vastatakin, jos sattuu juuri silloin tulevan puhelun huomaamaan ja puhuakin voi soittajan kanssa ihan normaalisti. Ero on vain siinä, ettei äänettömällä puhelimen soittoääni soi.
Äänet päällä aina.
En käy vieraissa, niin ei ole tarvetta piilotella puhelimen piipityksiä. Kukaan ei soittele tai viestittele päivällä, niin miksi kukaan tekisi niin yölläkään.
M42
Laitan puhelimen lentotilaan yöksi. Jos odotan puhelua aikaisin aamusta, jätän yöksi äänet päälle mutta sammutan wifin ja mobiilidatan, jottei ilmoitukset tule läpi.
Älä häiritse -tila päällä yöaikaan. En mä ainakaan sulje, kun herätyskello on kännyssä.
Äänettömälle voisin laittaa. Mut kokonaan kiinni, ei, ei sittenkään vaikka 112 pystyisin soittamaan tuolloinkin.
Puhelin on ollut värinällä yli viisi vuotta ja pääsääntöisesti se on yöllä eri huoneessa. Turhia työviestejä ja äppien ilmoituksia pukkaa ympäri vuorokauden.
En ole 24/7 tavoitettavissa, myöhemminkin ehtii ja jos asia ehti mennä ohi, niin se on hyvä se.
Äänettömälle. En halua herätä yöllä enkä aamulla johonkin turhaan soittoon. Hätätapauksessa hätänumero tai vaikka auttava puhelin.