Suljetko puhelimen yöksi?
Tai laitatko äänettömälle?
Itse en ymmärrä miksi joku tekee näin. Jos minulle joku soittaa yöllä, hänellä on hätä, ja haluan olla tavoitettavissa.
N46
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Havahduin tähän kun tajusin että miehen sisko laittaa puhelimen kiinni yöksi. Mulle ei ole tullut mieleenkään.
Olen 46-vuotias, elänyt siis lankapuhelinaikaakin. Ehkä hulluimmat hurumummot vetivät puhelimen seinästä yöksi. Siihen samaistan tämän.
Ap
On se järkevää laittaa kiinni, jos ei tarvitse päivystää ketään tai jos itsellä ei ole hätä. Se ei ole mikään viaton kapine. Monilla on joku tilanne päällä ettei uskalla pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Suljen joka ilta/yö ennen nukkumaanmenoa. Lähipiirissä ei ole ketään, joka tarvitsisi akuuttia apua. Mutta en halua myöskään herätä turhaan, jos joku valitsee väärän numeron. Näinkin on käynyt.
Kuka tahansa voi yhtäkkiä tarvita akuuttia apua :D Jopa itse(!) ja silloin on kiva keskellä yötä miettiä pin-koodia. Noin vuosi sitten mulla kävi niin että olin kipeänä ja menin yöllä käymään vessassa. Sitten tuli yhtäkkiä tosi huono olo ja vaikka sänky oli puolen metrin päässä niin tajusin että nyt lähtee taju ja lysähdin lattialle (en ole ennen pyörtynyt) Onneksi ei käynyt kovin pahasti. Mutta en ihmettele yhtään jos ei sellaisessa paniikkitilanteessa muista puhelimen avauskoodia jne. niin siksi pidän muiden ja oman turvallisuuden vuoksi puhelimen päällä aina :) N33
Puhelin aina äänettömällä. Yöllä suljettuna. On sitä ennenkin eletty ilman puhelinta. Nuorena opiskelijana ei ollut kuin puhelinkoppi ulkona. Hyvin pärjäsin.
Nyt ei lapsia eikä vanhuksia joiden takia oltava tavoitettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä huomasin kerran noin 15 vuotta sitten aamulla että puhelin soi. Sieltä soitti äiti joka kertoi että veli oli tehnyt itsemurhan viime yönä. Puhelun jälkeen huomasin että kyseinen veli oli yöllä yrittänyt soittaa seitsemän kertaa, mutta koska puhelin oli äänettömällä niin en ollut huomannut.
Nykyään aina äänet päällä, ja joskus harvoin joku yöllä on soittanu, aina on ollut oikeasti tarve tavoittaa silloin.
Ja tämä tarina on satu.. " noin 15v sitten.." et ees tiedä tarkkaan koska..
Minulla on puhelin aina vieressä, mieheni ja sisareni saattavat tarvita apua sairauksiensa vuoksi, lenkilläkin aina mukana.
En vaan laitan älä häiritse tilaan ,jossa on erikseen lista niistä, joitten soitot tulevat silti.
Vierailija kirjoitti:
Älä häiritse- tila päälle, jossa tärkeiden ihmisten puhelut ja viestit pääsevät läpi.
Mistä numerosta poliisi tai sairaala soittaa?
Vierailija kirjoitti:
En vaan laitan älä häiritse tilaan ,jossa on erikseen lista niistä, joitten soitot tulevat silti.
Miten se tehdään?
m59
Laitan älä häiritse -tilaan. Jäänne niiltä ajoilta, kun miehet soittelivat öisin ja ruinasivat yökylään, tai muuten olivat seuraa vailla. Nykyään olen vanha ja rupsahtanut, joten saisin olla ihan rauhassa, mutta olen tapojeni orja.
Älä häiritse moodissa yöt. Eri asia jos olisi lapsia.
Suljen puhelimen yöksi. Lähipiirissäni ei ole ketään joka haluaisi minua tavoitella yöaikaan, enkä minkään heitä. Säästän näin puhelimen akkua. Ainut huoli on iskeekö yöllä sydänkohtaus. Onneksi puhelin käynnistyy suhteellisen nopeasti. Kaikissa nykyaikaissa puhelimissa on hätäpuheluominaisuus ja sisäänrakennettu hätäpaikannin, joten nou hätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä häiritse- tila päälle, jossa tärkeiden ihmisten puhelut ja viestit pääsevät läpi.
Mistä numerosta poliisi tai sairaala soittaa?
Nekin tulevat läpi, kun samasta numerosta soitetaan toisen kerran peräkkäin. Minulla on lista ICE-ihmisistä, tietyt sovellukset (esim. toisen talomme hälytysjärjestelmä), jotkut tekstiviestit tulevat läpi.
Kuinka avuttomia te oikein olette nykyaikaisten puhelimien käyttöominaisuuksien kanssa?
Pidän äänettömällä, mutta värinällä. Eli jos joku mua oikeesti yrittää tavoittaa, herään kyllä siihen kun puhelin tärisee hulluna.
Todennäköisyys siihen on todella pieni, koska esimerkiksi vanhemmat kuolleet jo, eikä lapsia itellä ole. Että se olisi sitten joku sisaruksista tai heidän lapsista, joille en varmasti ole listalla ekana se jolle soitetaan hädässä.
Jätän puhelimen kyllä päälle yöksi, mutta ei se makuuhuoneessa ole. Jää olohuoneeseen. Heräisin soittoon kyllä, mutta en halua puhelimia yöllä enkä illalla lähelle. Makuuhuone on muuhun käyttöön.
Suljen. Jos on hätä niin soita 112, äläkä mulle.
Ei ole äänettömällä koska aikuisia lapsia ja yksi lapsista asuu Usassa.
Otan mobiilidatan pois päältä. Eli puhelut tulee läpi mutta puhelin ei pilpata viestejä. Haluan olla tavoitettavissa jos joku tarvii yöllä. Ei minun lähipiirissä ole ketään känniääliötä, joka soittelisi turhaan yöllä. Puhelinmyyjät olen estänyt.
Kuinka mahtoivat ihmiset pysyä hengissä hätätilanteissa, kun aikoinaan ulkona, usein reippaan kävelymatkan päässä sijaitsevien puhelinkoppien (jotka toimivat kolikoilla, paksu puhelinluettelokirja siinä vieressä) luo täytyi suoriutua ?Paljon myöhemmin niihin puhelinkoppeihin tuli puhelinkortit.
Vierailija kirjoitti:
Älä häiritse tila + äänetön tila. Vain valikoidut numerot tulee läpi ja nekin vasta kun yrittää kolmannen kerran. Sitten vasta soi ääneen.
Niin. Hän, joka sinua todellisessa ja esim. henkeä uhkaavassa hätätilanteessa koittaa tavoittaa, ei ehkä kykene soittamaan kuin sen yhden ainoan kerran...
Minulla on puhelin yöllä älä häiritse -tilassa. Jos jollakulla on niin hätä, että on ihan pakko saada kiinni keskellä yötä, niin puhelu tulee läpi (soittoäänellä), jos soittaa useamman kerran samasta numerosta lyhyen ajan välein. Ei ole tätä vielä kukaan kokeillut, onneksi sille ei ole ollut tarvetta.