Suljetko puhelimen yöksi?
Tai laitatko äänettömälle?
Itse en ymmärrä miksi joku tekee näin. Jos minulle joku soittaa yöllä, hänellä on hätä, ja haluan olla tavoitettavissa.
N46
Kommentit (104)
Aina äänettömällä paitsi töissä. Miehen ja teinin viestit tulee läpi, ei ne koskaan soita.
Ei lähipiirissä ole ihmisiä jotka soittais mulle kun on "akuutti hätä".
Nykyisin on taas äänet päällä öisinkin, mutta oli ajanjakso, jolloin ei ollut. Ja ihan lääkärin kehotuksesta, koska aloin kärsiä unettomuudesta ja verenpaineeni olivat pilvissä äidin muistisairauden pahentuessa. En saanut iltaisin unta, koska alitajunnassani koko ajan odotin, milloin puhelin taas soi. Meitä on tässä suvussa muitakin, joten kun mulle ei enää kannattanut soitaa (koska puhelin oli äänettömällä), isä alkoi soittaa mun siskolleni. Tai 112:een tilanteesta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina päällä. On aikuiset lapset. Haluan olla tavoitettavissa.
Jos hätä tulee, eikö yleensä soiteta hätäkeskukseen, tai ambulanssa ? Oletko lääkäri ?
Voihan se olla joku sellainen ongelma, johon ei tarvitse hätäkesusta.
Aina äänettömällä. Öisin puhelin on eri huoneessa, käytän erillistä herätyskelloa tarvittaessa.
Menee automaattisesti hiljaiseen tilaan yöksi, ainoastaan tyttöystävän kiimaviestit tulee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hätä tulee, eikö yleensä soiteta hätäkeskukseen, tai ambulanssa ? Oletko lääkäri ?
Voihan se olla joku sellainen ongelma, johon ei tarvitse hätäkesusta.
Kuten? Mikä on sellainen hätätilanne jossa hätäkeskus ei voi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Äänettömällä. Jos jollain on oikeasti hätä niin sitä varten on numero 112.
Kaveri soitti mulle, että hänen pitää lähteä viemään lasta sairaalaan ja voinko tulla heille vahtimaan heidän toista lastaan. Hänen miehensä oli työmatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Älä häiritse- tila päälle, jossa tärkeiden ihmisten puhelut ja viestit pääsevät läpi.
En uskalla, sillä jos joku on sairaalassa ja sieltä soitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hädässä oleva haluaa tukea. Jonkun mukaansa.
Suljen puhelimen aina yöksi. Herätystä käytän - se toimii vaikka puhelin onkin kiinni. Kokeilkaa vaikka itse.
Laitan vapaalla aina yöksi älä häiritse-tilan. Lähipiirin puhelut tulee läpi, yht n 10henkilöä. Meillä soitetaan usein töihin vapaaltakin klo 6. En halua herätä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri soitti mulle, että hänen pitää lähteä viemään lasta sairaalaan ja voinko tulla heille vahtimaan heidän toista lastaan. Hänen miehensä oli työmatkalla.
Ja mahdottomuus olisi ollut ottaa toistakin lasta mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hädässä oleva haluaa tukea. Jonkun mukaansa.
Jos miettii tuollaisia ei kyse ole hengenvaarasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toinen lapsi pitää repiä unesta keskellä yötä istumaan päivystykseen? Ikävä, että sulla ei ole ystäviä, jotka voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toinen lapsi pitää repiä unesta keskellä yötä istumaan päivystykseen? Ikävä, että sulla ei ole ystäviä, jotka voi auttaa.
Siksi ettei lapsi säikähdä kun herää yksin? Lapsia on otettu ennenkin mukaan päivystykseen. En tiedä miten nykyään, mutta aikanaan siellä heille oli jopa leluja/kirjoja sairaalan puolesta.
Pidän aina äänet päällä. Jos joku soittaa yöllä, se on hätätapaus. Koskaan ei ole tullut turhaa puhelua yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän aina äänet päällä. Jos joku soittaa yöllä, se on hätätapaus. Koskaan ei ole tullut turhaa puhelua yöllä.
Entä aamulla? Ikävää se on herätä liian aikaisin.
Mulla on kaikki viestit aina äänettömällä, Samoin sähköpostien saapumisesta, appien ilmoituksista en halua äänimerkkjä. Keskeyttää twkmenisen ja häiritsee keskittymistä ä. Katso puhelinta kuitenkin niin monta kertaa päivässä, ettei mitään tärkeää jääpäivän aikaa huomaamatta. Bisneskumppaneita on ympäri maailman ja viestiä tulee ympäri vuorokauden. Samoin vanha äitini saattaa lähettää kolmelta yöllä tekstiviestiä " lisää mun kauppalistaan kumihanskat", vaikka olen muistuttanut häntä, ettei ole kohteliasta kenellekään lähettää yöllä viestejä joihin voi herätä. Hän kuulemma myös saattaa soittaa ystävilleen yhdeltätoista illalla. Puhelimen soittoäänen pidän päällä esim. äidin hätätilanteiden takia, vaikka hätätilanteessakin olen kehottanut häntä aina ensimmäisenä painamaan turvarannekkeen nappia ja soittamaan minulle vasta kun apu on turvarannekkeen kautta jo tulossa.
Laitan äänettömälle.
Mä olen useamman lapsen totaaliyh ja meillä on yhdellä ja toisella uni- tai nukahtamisvaikeuksia. En halua herätä yöllä kenenkään yövuorossa olevan tai muuten valvovan tutun viesteihin. Jos taas jollain on hätä niin mä olen täällä lasten kanssa jumissa niin että en kuitenkaan pääse auttamaan.
Toki jos on joku ihan erityistilanne että läheinen voi henkisesti huonosti ja kaipaa keskustelukumppania voin valvoa puhelun tai viestittelynkin parissa niin pitkään kuin jaksan, sen jälkeen toivotan tsemppiä yöhön ja laitan puhelimen äänettömälle loppuyöksi palaten taas aamulla tukemaan.
En koe että kenelläkään olisi mulle yöllä sellaista asiaa joka ei voi odottaa aamuun ja tarvittaessa tosissaan voi laittaa sen viestin jonka näen heti kun herään.
Kivoja tuttuja sulla, ei mitään käytöstapoja.