Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suljetko puhelimen yöksi?

Vierailija
24.04.2025 |

Tai laitatko äänettömälle?

Itse en ymmärrä miksi joku tekee näin. Jos minulle joku soittaa yöllä, hänellä on hätä, ja haluan olla tavoitettavissa. 

N46

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi työni vuoksi. Psyk.sh.

Varmaan saat sitten korvauksen, kun päivystät. 

Vierailija
42/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havahduin tähän kun tajusin että miehen sisko laittaa puhelimen kiinni yöksi. Mulle ei ole tullut mieleenkään.

Olen 46-vuotias, elänyt siis lankapuhelinaikaakin. Ehkä hulluimmat hurumummot vetivät puhelimen seinästä yöksi. Siihen samaistan tämän.

AP

Myös vanhoilla naisilla on vainoaja, jotkut hullut kun ei jätä rauhaan, vaan jatkavat vuosikymmeniä.

Ei kukaan huvikseen tee rikosilmoja kotirauhan rikkomisestaan, vaan usein taustalla pitkä aika rikoksia. Olipa tekijä mistä maasta tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljen ettei kännikalat satu soitteleen "vahingossa",- ai hei sä oletkin hereillä blaa blaa..

Vierailija
44/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä häiritse- tila päälle, jossa tärkeiden ihmisten puhelut ja viestit pääsevät läpi.

Mistä numerosta poliisi tai sairaala soittaa?

En vastaa heille muutenkaan

Vierailija
45/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätyskello soi hävyttömän aikaisin, niin en voi ainakaan sulkea. En sitten tiedä, soiko se äänettömällä?

Herätys toimii, vaikka puhelin on kokonaan suljettu. 

Vierailija
46/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina päällä. On aikuiset lapset. Haluan olla tavoitettavissa. 

Jos hätä tulee, eikö yleensä soiteta hätäkeskukseen, tai ambulanssa ? Oletko lääkäri ?

Vierailija
47/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä häiritse- tila päälle, jossa tärkeiden ihmisten puhelut ja viestit pääsevät läpi.

Eiköhän poliisi ihan ovelle tule ?

Vierailija
48/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina päällä. On aikuiset lapset. Haluan olla tavoitettavissa. 

Jos hätä tulee, eikö yleensä soiteta hätäkeskukseen, tai ambulanssa ? Oletko lääkäri ?

Mun lapseni soitti ensin mulle ja mä soitin paikalle päästyäni häkeen. Kuka niille ambulanssikuskeille olisi avannut oven, jos en olisi ollut paikalla? Huoltoyhtiö joskus tunnin kuluttua ehkä.

Vierailija
49/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nekin tulevat läpi, kun samasta numerosta soitetaan toisen kerran peräkkäin. Minulla on lista ICE-ihmisistä, tietyt sovellukset (esim. toisen talomme hälytysjärjestelmä), jotkut tekstiviestit tulevat läpi.

Kuinka avuttomia te oikein olette nykyaikaisten puhelimien käyttöominaisuuksien kanssa?

Voi anteeksi professori kun en tiedä kaikkia toimintoja puhelimesta. Kursseja ei ole. Ellei sit kirjastosta neuvota. Käykö tämä professori ?

Vierailija
50/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä, jossa yhteistyökumppanit on ympäri maailmaa. Viestejä pukkaa yötä päivää eri aikavyöhykkeiden takia. Todellakin pidän yöllä äänettömällä.

Vierailija
51/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin kerran noin 15 vuotta sitten aamulla että puhelin soi. Sieltä soitti äiti joka kertoi että veli oli tehnyt itsemurhan viime yönä. Puhelun jälkeen huomasin että kyseinen veli oli yöllä yrittänyt soittaa seitsemän kertaa, mutta koska puhelin oli äänettömällä niin en ollut huomannut. 

Nykyään aina äänet päällä, ja joskus harvoin joku yöllä on soittanu, aina on ollut oikeasti tarve tavoittaa silloin. 

Tuleeko se veli nyt takaisin, kun pidät puhelimessasi äänet päällä?

Vierailija
52/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on äänet päällä. Olen kai epäsuosittu ihminen kun ei mulle ikinä kukaan soittele öisin? Nuorena kyllä mutta siitä on jo 20 vuotta aikaa. Jos joku nyt yrittäisi tavoittaa yöllä niin varmasti olisi oikeaa asiaa. Ei mulle päivisinkään soitella edes joka viikko. Viestiä voi tulla myöhään illalla tai aikaisin aamulla, mutta en herää ihan pieneen kilahdukseen kun nukun.  

Vierailija
53/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suljen puhelimen yöksi. Lähipiirissäni ei ole ketään joka haluaisi minua tavoitella yöaikaan, enkä minkään heitä. Säästän näin puhelimen akkua. Ainut huoli on iskeekö yöllä sydänkohtaus. Onneksi puhelin käynnistyy suhteellisen nopeasti. Kaikissa nykyaikaissa puhelimissa on hätäpuheluominaisuus ja sisäänrakennettu hätäpaikannin, joten nou hätä.

Sinä jaksoit kaivaa vanhan ketjun ylös illan viimeisinä töinäsi. 

Vierailija
54/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole tuttuja ketkä soittelisivat yöllä eikä kukaan ole vahingossakaan soittanut.

Vierailija
55/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin kerran noin 15 vuotta sitten aamulla että puhelin soi. Sieltä soitti äiti joka kertoi että veli oli tehnyt itsemurhan viime yönä. Puhelun jälkeen huomasin että kyseinen veli oli yöllä yrittänyt soittaa seitsemän kertaa, mutta koska puhelin oli äänettömällä niin en ollut huomannut. 

Nykyään aina äänet päällä, ja joskus harvoin joku yöllä on soittanu, aina on ollut oikeasti tarve tavoittaa silloin. 

Jäänyt "trauma", että joku voi oikeasti tarvita apua ja jonkun toisen voi pelastaa. 

Vierailija
56/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut äänettömällä jo yli 20 vuotta.

Vierailija
57/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänettömällä. Jos jollain on oikeasti hätä niin sitä varten on numero 112.

Vierailija
58/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäänyt "trauma", että joku voi oikeasti tarvita apua ja jonkun toisen voi pelastaa. 

Ehkä sen kerran, mutta ei yksi puhelu muuta lopullisesti mitään ellei juurisyytä hoideta. Seuraava kerta tulee taas eteen kunnes itsemurha lopulta tehdään. Oli vastattu puhelimeen tai ei.

Vierailija
59/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätyskello soi hävyttömän aikaisin, niin en voi ainakaan sulkea. En sitten tiedä, soiko se äänettömällä?

Herätys toimii, vaikka puhelin on kokonaan suljettu. 

Tämä kannattaa testata. Jotkut vanhanajan halkopuhelimet olivat sellaisia ettei herätyskään soinut äänettömällä.

Vierailija
60/104 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sulje, kun ei ole mitään syytä sulkea. Ei kukaan tutuista muuten vaan soittele yöllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme