Ihmiset ovat kovin kateellisia minulle, olenhan kuitenkin kartanonherra!đ
TÀÀllÀ minÀ kÀyskentelen tiluksillani ja valvon, ettÀ palvelusvÀki tekee työnsÀ!
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihÀn 1910-luvulla ollut aihe vapaata.
MinĂ€pĂ€ olenkin ihan moderni kartano herra!đČđȘ
Niin oli minun exÀkin. Teki kyllÀ bisnestÀ ulkomaille Sörmlannista. Kartanon työt hoisi muut .
MissÀ kartanossa asut?
Toivottavasti et ole se kumisaapasjuntti jonka tapasin tuttavan luona Turussa.
TeillÀkös ne Kartanon perunalastut tehdÀÀn?
Vierailija kirjoitti:
Vai linnan kingi?
Linnan kundi paremminkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin oli minun exÀkin. Teki kyllÀ bisnestÀ ulkomaille Sörmlannista. Kartanon työt hoisi muut .
MissÀ kartanossa asut?
Toivottavasti et ole se kumisaapasjuntti jonka tapasin tuttavan luona Turussa.
En voi tarkemmin kertoa, olenhan kuitenkin erittĂ€in tunnettua, arvovaltaista aatelissukua!đ€
" vangita kartanon herrankin vapaus voi
vielÀkö iltanuotiolla kitara soi?"
MinÀpÀ olen superninja! NÀkymÀtön!
MeillÀ kartanonherra lÀhti levittÀmÀÀn lietettÀ lÀhipelloille. Lauantaina on tiedossa joku lintubongareiden kevÀtretki ja sattumalta sinne parhaille tarkkailualueille on aika palauttaa talven aikana lietesÀiliöön kertyneitÀ ravinteita. Luonnon monimuotoisuus ja EU-sÀÀdökset tulee ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Minun maillani viljellÀÀn kyllÀ perunaa, ehkÀpÀ osa pÀÀtyy perunalastuiksikin!
" tuol on mun kultani ain yhÀ tuolla
Kuninkaan kultaisen kartanon puolla
Oi oma kultani, kunnet tule jo?"
PÀÀstÀ hÀnet jo pois!
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ kartanonherra lÀhti levittÀmÀÀn lietettÀ lÀhipelloille. Lauantaina on tiedossa joku lintubongareiden kevÀtretki ja sattumalta sinne parhaille tarkkailualueille on aika palauttaa talven aikana lietesÀiliöön kertyneitÀ ravinteita. Luonnon monimuotoisuus ja EU-sÀÀdökset tulee ottaa huomioon.
Oi voi, te olette sellaisia rahvaanomaisia kartanon asukkaita!đ
Olet huvittavavainen anakronismi.
Voi kai sitĂ€ sun pientĂ€ metsĂ€mökkiĂ€ kartanoksikin kutsua,ađ
No, saathan sinÀ sitÀ Kelan maksamaan kaupungin yksiötÀ kartanoksi kutsua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sellaisia! Kun kokonaispinta-ala huitelee jossain 1000 ha paikkeilla eli tilakoko on kohtalaisen pieni, niin on pakko tehdÀ rahvaanomaisesti töitÀ. Ei riitÀ leipÀÀ pöydÀlle, jos vain saapastelee pellonlaitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sellaisia! Kun kokonaispinta-ala huitelee jossain 1000 ha paikkeilla eli tilakoko on kohtalaisen pieni, niin on pakko tehdÀ rahvaanomaisesti töitÀ. Ei riitÀ leipÀÀ pöydÀlle, jos vain saapastelee pellonlaitaa.
MinĂ€ keskityn vain olemaan kartanonherra! PalvelusvĂ€ki tehköön työt! MinĂ€ edustan! On taas pian suuret pidot tulossa!đȘđ€
Asuin aikanaan kartanossa talvella pari kuukautta Englannissa Lontoosta lÀnteen. Oli perkeleen kylmÀ talo.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan syödÀÀn.
Mutta eihÀn 1910-luvulla ollut aihe vapaata.