Tavallisen muoviämpärin vetoisuus ei kyllä ole 10 litraa
Kommentit (17)
Onko ämpärissä mitta-asteikko? Minulla on ihan tavallisen kokoinen ämpäri, jossa on mitta-asteikko, ja reunan paikkeilla on ylin viiva, jonka kohdalla luku 10.
Kai sulla litran mittakannu on. Mittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutkun ei litran kannukaan ole litraa oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
8 litraa ne ennen on ollut.
tämä, ne on ollut aina 8litraa
Ämpäreita saa ostaa erikokosina, ei tämä mitään uutta tietoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli litra kossua on vaan kahdeksan desiä jymälauta minua on nyt kyllä huijattu vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli litra kossua on vaan kahdeksan desiä jymälauta minua on nyt kyllä huijattu vuosikausia.
Niin onkin. Et sinä sitä humalassa tajua.
Meillä on 8 ja 10 litran ämpäreitä. Se perinteisen marjaämpärin näköinen malli, joka kapenee alaspäin, on 8 litraa.
Orpopurra prkl vei simantekijöiltäkin 2 litraa!!!
Tavallisin ämpäri on 10 litraa. Tietenkin asian voi tarkastuttaa tervolalaisilla. Ne kun ovat ämpäripäitä niin tietävät tämän asian.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 8 ja 10 litran ämpäreitä. Se perinteisen marjaämpärin näköinen malli, joka kapenee alaspäin, on 8 litraa.
Tämä helpotti. Luulin mitanneeni nesteen väärin. Ja tekeehän se kilo sulanutta sokeriakin lisää tilavuutta.
- ap
Osta kaupasta kymmenen litran maitotölkkiä ja kokeile kaataa ämpäriin. Läikkyykö laidan yli?
Vierailija kirjoitti:
Osta kaupasta kymmenen litran maitotölkkiä ja kokeile kaataa ämpäriin. Läikkyykö laidan yli?
Vain ööli läikkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ööli läikkyy.
Ei sais ööli läikkyä,menee kallista ainetta hukkaan.
Usein ämpärin pohjassa on litramäärä. On olemassa 10 ja 8 litran "tavallisia" ämpäreitä.
8 litraa ne ennen on ollut.