Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkoinen äkkikäännös hallitukselta: Ensin sanottiin että rahat on loppu, ja nyt sitä löytyikin miljardikaupalla varakkaille

Kommentit (904)

Vierailija
161/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja monet muut jotka seuraamme politiikkaa muutenkin kuin päivän huuteluiden mukaan oli selvää että kipeät leikkaukset ja säästöt tehtiin etupainotteisesti kasvutoimenpiteet ja verojen muutokset oli tarkoituskin tehdä puoliväliriihessä mutta huudelkaa vaan päivän fiiliksen mukaan.Itse olisin toivonut sopeutuksia vieläkin kovemmalla kädellä,mutta se ei nyt ollut mahdollista.

Ja minä ja muut jotka olemme seuranneet samaa politiikkaa olemme koko ajan kyselleet, miksi järjestys päätettiin näin päin, sillä oli hyvin tuhoisaa monen meidän hyvätuloisenkin mielestä masentaa ja jakaa kansaa kahtia rajuilla leikkaustoimilla, kun oltaisiin voitu saada näitä oletettuja kasvun edellytyksiä jo vaalikauden alkumetreillä. Kenties sinä voit selittää asiantuntijana?

Itse epäilen, että etenkin kokoomuksella oli kova kiire todistaa EKlle olevansa kiltti poika ja hoitavansa heti käsketyt kotitehtävät. Persut taas harhaluulivat, että koska heillä on paljon kannatusta myös keskiluokassa, he pääsevät kokoomuksen EK-politiikkaa noudattamalla völjyssä ääniharavoiksi.

Ja kyllä tässä heidän kannaltaan tietysti järki olikin. Kuka nyt ymmärtäisi, minkä helvetin takia on pakko leikata suuresti työntekijän eduista kun firmoilla menee hyvin. Eli: EK kiittää, mutta todellakaan ei kumarra. Uudet vaatimukset on jo tulilla.

Vierailija
162/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs sitten semmoinen ehdotus, että olisi aloitettu tästä päästä, näillä varmoilla talouskasvun kehittäjillä ja leikattu sitten sen jälkeen, kun saatu kasvu upeasti nousuun? Kyllä mulle hyvätuloisena olisi kelvannut kuluttaa jo ennen kuin työttömiltä leikattiin.

Tämä on oikeasti ihan saakelin hyvä kysymys. Pelottiko persuja vielä enemmän kannattajakuntansa menetys, jos olisivat alkaneet näillä toimilla vai mikä helkatin järki tässä on ollut?

On saatu maa lamaan ja masentuneet mielet, kukaan ei uskalla kuluttaa, ei edes ne hyvätuloiset. Ja ne hyvätuloiset vasta usein on niin fiksuja, että ei ne tähänkään noin vaan lankea, vaan jemmaavat nyt vielä, jos vaikka tämä ei nyt ihan niin toimikaan kun nyt haaveillaan.

Vuodesta 2020 on konkurssien määrä jatkanut kasvuaan yhtäjaksoisesti jo neljä vuotta,mites Sannafanit nyt näin.

Eikö tämän hallituksen pitänyt olla paljon parempi talouden kanssa? Mutta edelleen konkurssien määrä on jatkanut kasvuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä ja monet muut jotka seuraamme politiikkaa muutenkin kuin päivän huuteluiden mukaan oli selvää että kipeät leikkaukset ja säästöt tehtiin etupainotteisesti kasvutoimenpiteet ja verojen muutokset oli tarkoituskin tehdä puoliväliriihessä "

Leikkaukset ja säästöt eivät ole lähellekään tasapainottaneet valtion taloutta joten on aika perusteltua kysyä että miten nyt on varaa näin isoihin veronkevennyksiin.

Oliko vasureilla joku vaihtoehtoinen suunnitelma sitten tarjolla? Siis muukin kuin silmät umpeen ja tuhlailemaan koska ainahan saa lainaa lisää?

Vierailija
164/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ennen sai periä verotta 20 000e ja nyt 30 000 niin kyllähän tuossa on eroa 10 000 euroa. Ja lahjoittaa saa nyt 7500 kolmessa vuodessa, kun ennen se oli 5000. Joten tuossa lahjassa se on se 800e/vuosi.

Mitä isompaa ihmettä? Kuoleeko sulta joka vuosi joku sellainen, jolta perit vähintään 30 000? No ei ihme, että sulla on tarvetta lahjoitellakin vuosittain rutkasti enemmän.

Hippasen huolestuttavaa kyllä on, että voit tätä ennakoida.

No on tuo valtion kyttäys ja säätely siitä, miten ihmiset haluaa omat ansaitsemansa ja säästämänä rahat käyttää ollutkin ja on edelleeen aikamoinen ihmetyksen aihe. Miksi helvetissä ei omia rahojaan saisi lahjoittaa vaikka lapselleen. Ihan vapaasti sen sijaan saa vaikka uhkapelata tai antaa ne huijareille tai kaivaa maahan tai polttaa juhannuskokossa, mutta hyvänen aika, jos antaa avustusta sukulaiselleen tai vaikka vanhemmalleen, niin rangaistus on oleva kova.

Vierailija
165/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää köyhät töihin!

Me mennään palkkatuella sairaalaan töihin, siitä ei kerry enää ansiosidonnaista joten valitettavasti sinun hyvätuloisen potilashuone siivotaan pelkällä vedellä emmekä muista tuoda sinulle kaikkia ateroita. Saat kokea millaista on olla köyhä. Pankinjohtajalle tekee hyvää välillä kokeilla millaista on olla köyhä, kun ei ole rahaa pesuaineisiin eikä ruokaa. 

Hyvää leikkausta sairaalassa. 

Palkkatuella sairaalassa työskentelevä saa ihan samaa palkkaa kuin muutkin vastaavaa työtä tekevät, hänellä on työsopimus eikä hän ole työtön, vaikka työnhaku täytyy pitää voimassa. Miksi palkkatuella töitä tekevä tekee työnsä noin huonosti, siksikö, että hän on ollut työtön ja työttömät ovat pääsääntöisesti surkeita työntekijöitä?

Vierailija
166/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, jos ei saa vakituista työpaikkaa päiväkotiin niin ei jaksa vahtia hyvätuloisten lapsia, jos on määräaikainen sopimus. Ansiosidonnaista leikattiin ja se vie jaksamisen hoitaa hyvätuloisten lapsia. 

Oi voi, ei muista edes vaihtaa lääkärin tai asianajajan lapsen vaippaa ja kiipeilköön missä tykkää. 

Vierailija
167/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ennen sai periä verotta 20 000e ja nyt 30 000 niin kyllähän tuossa on eroa 10 000 euroa."

Siinä säästää perintöverossa mahtavat 800 euroa. Eli varsin pienen summan.

Kukaan ei peri jatkuvasti mitään mutta maksamme vaikkapa ay-jäsenmaksuja joka ikinen vuosi joten niiden väehnnyksen poisto maksaa paljon enemmän kuin mitä tuosta pienestä laskusta perintöverossa saamme.

Ay maksuun voit itse vaikuttaa maksat tai et oma asiasi.

Vierailija
168/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka otti pikavipin veronmaksajien nimiin.

Nauratti kun selitti uutisissa ettei näitä veronalennuksia rahoiteta velaksi, ne rahoitetaan leikkaamalla ja kiristämällä muualta. Miksi ei noitakin rahoja voida käyttää terveydenhuollon alijäämiin? Ei me niin tyhmiä olla, samasta kassasta kaikki menee eli velkaa vaan lisää. Arvovalintoja. No enpä minä noita enää maksele, onnea matkaan.

Vierailija
169/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka ottaa pikavippiä sitä varten, mutta kansan nimiin, ei omiinsa tietenkään.

Vierailija
170/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"toki ay-liikkeen verovähennys ketuttaa , tekee vuodessa melkein 300,- Mutta palkaton sairauspäivä poistu , perintöveron alarajan nosto ei ole huono."

Perintöveron alarajan nosto hyödyttää sinua 800e/perintö. Eli ay-liikkeen jäsenmaksun vähennyksen poisto maksaa jo kolmessa vuodessa enemmän kun hyötyä perintöveron alarajan nostosta saat.

Saatko verovähennystä urheiluseuran jäsenmaksusta tai Marttaliiton jäsenmaksusta? Miksi kuuluminen ay-liikkeeseen on verovähennyskelpoinen maksu?

Koska aikanaan ajateltiin että yhteiskunnassa on hyvä vallita tasapaino jossa kaikki osapuolet pystyvät ajamaan omia etujaan ja sitten päädytään johonkin yhteiskuntaa hyödyttävään konkurssiin. Siksi haluttiin tukea sitä että työntekijät kuuluvat omiin liittoihinsa ja työnantajat omiinsa.

Nyt ei enää tämän hallutuksen aikana ole haluttu mitään tasapuolisuutta tai kompromisseja joten on ihan loogista että ay-liikettäkin halutaan heikentää ja antaa työnantajapuolelle etulyöntiasema.

Vierailija
171/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä ja monet muut jotka seuraamme politiikkaa muutenkin kuin päivän huuteluiden mukaan oli selvää että kipeät leikkaukset ja säästöt tehtiin etupainotteisesti kasvutoimenpiteet ja verojen muutokset oli tarkoituskin tehdä puoliväliriihessä "

Leikkaukset ja säästöt eivät ole lähellekään tasapainottaneet valtion taloutta joten on aika perusteltua kysyä että miten nyt on varaa näin isoihin veronkevennyksiin.

Oliko vasureilla joku vaihtoehtoinen suunnitelma sitten tarjolla? Siis muukin kuin silmät umpeen ja tuhlailemaan koska ainahan saa lainaa lisää?

Itse asiassa oli, he ehdottivat sitä samaa kuin pari täälläkin keskusteleva, että pitäisi aloittaa kasvutoimista. Mutta tuolla kyllä hyvin selitettiinkin, miksi sitä ei tämä hallitus halunnut tehdä.

Vierailija
172/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo kerroin nämä muutokset tehdään raamien sisällä ei lisävelalla.

Vierailija
173/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan unohda sitä kun VM orpo Antti Petteri nosti eläkeikää. Oikeiston vittuilu kyrpii vieläkin.

Vierailija
174/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oliko vasureilla joku vaihtoehtoinen suunnitelma sitten tarjolla?"

En ole vasuri mutta ensinnäkin kasvutoimet olisi pitänyt tehdä etupainotteisesti heti hallituskauden alussa jolloin niillä olisi aikaa vaikuttaa. Nyt ne alkavat vaikuttaa ehkä joskus vuoden parin päästä ja taas on menetetty useita vuosia Suomen talouskasvusta.

Vierailija
175/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpopiru ja saksikäsipurra tulevat vielä tuntemaan nahoissaan Karman Lain :)

Vierailija
176/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso saa arviolta 500 tai 1000 verohelpotusta. Osakkeita ostaa sillä rahalla. Ei mene talouskasvuun. Ollaan vasemmistolaisia ja meillä eri arvot kun oikeistolaisilla. Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi.

Vierailija
177/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja monet muut jotka seuraamme politiikkaa muutenkin kuin päivän huuteluiden mukaan oli selvää että kipeät leikkaukset ja säästöt tehtiin etupainotteisesti kasvutoimenpiteet ja verojen muutokset oli tarkoituskin tehdä puoliväliriihessä mutta huudelkaa vaan päivän fiiliksen mukaan.Itse olisin toivonut sopeutuksia vieläkin kovemmalla kädellä,mutta se ei nyt ollut mahdollista.

Ja minä ja muut jotka olemme seuranneet samaa politiikkaa olemme koko ajan kyselleet, miksi järjestys päätettiin näin päin, sillä oli hyvin tuhoisaa monen meidän hyvätuloisenkin mielestä masentaa ja jakaa kansaa kahtia rajuilla leikkaustoimilla, kun oltaisiin voitu saada näitä oletettuja kasvun edellytyksiä jo vaalikauden alkumetreillä. Kenties sinä voit selittää asiantuntijana?

Itse epäilen, että etenkin kokoomuksella oli kova kiire todistaa EKlle olevansa kiltti poika ja hoitavansa heti käsketyt kotitehtävät. Persut taas harhaluulivat, ett

Huh! Järjettömän hyvin selitetty se, miksi minä en enää persuja äänestä, vaikka olenkin ollut äänestäjä. Suututtaa niin vietävästi, että ei ole keskitytty yhtään luvattuihin aiheiseen vaan poseerataan vaan orpoporpon vieressä hymy naamalla.

Vierailija
178/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä olisi järkevämpi tehdä muuna kuin kriisiaikana? Köyhät ovat joutuneet kestämään koronan jne ja nyt heillä on vähemmän rahaa päästä hoitoon. Rikkaat taas saavat jo kaiken ja vielä lisää itselleen. Vähätuloisia ihmisiä piiskataan täysillä eikä töitä riitä kaikille.

Vierailija
179/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se raha tuottaa rikkaan hallussa hyvinvointia kaikille, köyhä laittaa sen kaljaan ja tupakkaan.

Ei todellakaan Suomessa. Suomalaiset ei kuluta rahaa vaan laittavat säästöön. Täällä ei olla tarpeeksi rikkaita..

Vierailija
180/904 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oliko vasureilla joku vaihtoehtoinen suunnitelma sitten tarjolla? Siis muukin kuin silmät umpeen ja tuhlailemaan koska ainahan saa lainaa lisää?"

Se että hallitus tekee omat toimensa typerästi ja huonosti ajoittaen ei kuittaudi sillä että kysellään "mitäs itse tekisit". Tämä hallitus saatiin kasaan puolueista jotka lupasivat että niillä on erityisen hyvä osaaminen ja näkemys siitä miten Suomen talous saatdaan kuntoon. Nyt kuitenkin lähinnä kysellään että "mitäs oppositio sitten tekisi" kun hallituksen toimien vaikuttavuus valtionatalouteen on ollut lähinnä negatiivinen. Se ei anna kuvaa siitä että hallituksen tietotaito olisi jotenkin erityisen hyvä.