Melkoinen äkkikäännös hallitukselta: Ensin sanottiin että rahat on loppu, ja nyt sitä löytyikin miljardikaupalla varakkaille
Kommentit (904)
Johtunee siitä, että leikkauksia ei itkun takia voitu tehdä tarpeeksi joten nyt haetaan sitten tulosta talouskasvun avulla ja sen myötä alv tuloja, työpaikkoja ja vähemmän tukiaisia. Verohelpotukset kannattaa osoittaa kuluttavalle väestön osalle, ei sinne pahnan pohjalle, joka ei kuitenkaan kuluttaisi sen enempää vaan jemmaa ylimääräiset sukanvarteen.
"Oletko koskaan miettinyt, että 1000 x 200 = 2 00 000 ja vastaavasti 10 x 2000 on vain 20 000. Kokonaisuutena katsoen keskituloiset saavat huomattavasti enemmän rahaa tileilleen kuin hyvätuloiset."
Minua ei hyödytä millään lailla se mitä jonkun muun tilille tulee vaan se mitä tulee omalle tililleni.
Ja laskelmasi on sikäli hieman hassu että jos oletamme että hyvätuloisiksi lasketaan se ylin 10% palkansaajista niin laskelman pitäisi olla 1000x200=200000 ja 100x2000=200000. Eli siis maksaa yhtä paljon antaa ylimmälle 10 prosentille pari tonnia kuin kaikille muille 200 euroa. Jos sitä ei annettaisi niin muille voisi antaa 400 euroa joka olisi jo tuplasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhuonevähennyksen toki hyödynsin, mutta käsi sydämelle, ei minulla ole ylimääräistä työhuonetta, josta olisi jotain kuluja. En tunne ketään muutakaan etätyöläistä joka olisi oikein vaihtanut asuntoa, jotta saa työhuoneen.
Tämä juuri. Kun minä ja minulla ja minun etätyö. Työhuone on ollut monelle yksinyrittäjällä, kulttuurialan työntekijällä, freelancerilla, etc. Ja nämä ihmiset eivät myös saa yrityksille suunnattuja veroalennuksia, vaan ne menevät UPM ja Stora enso kaltaisille yrityksille.
Veronmaksajien liiton edustaja sanoi tänään, että kyllä, tämä veroalennus suosii isotuloisia.
Nyt sormet ristiin, että hallituksen uhkapeli onnistuu, sillä jos ei, korvauksia haetaan ensimmäisenä eläkejärjestöiltä.
Eihän yrittäjiltä olla viemässä tulonhankkimisvähennyksiä, kysymys on ansiotulon verovähennyksen poi
Mitä ihmettä horiset? Työhuonevähennys on työhuonevähennys, eli vähennys, jonka saa, jos käytössä on työhuone enemmän kuin 50 % työajasta. Toki monilla em. mainituista se on käytössä koko ajan. Keneltäkään ei olla viemässä tulonhankkimisvähennyksiä, ei työntekijöiltäkään.
Vierailija kirjoitti:
"olen keskituloinen. Minulle on luvassa verohelpotusta joukosta kaikkein eniten."
Niinkö kuvittelet? Keskituloisia on niin paljon ja suurituloisia vähän että nenää kohden se suurituloinen saa satasia lisää kuussa mutta sinä ja minä saamme jokusen kympin (josta siitäkin iso osa katoaa jos olemme ennen saaneet vähentää ammattiliittojäsenyyden kulut).
Nimenomaan näin. Lisäksi vielä leikkaukset kunnille tarkoittavat kiinteistöveron nostoa, ja lopulta tässäkin käy niin, että keskituloinen menettää huomattavasti enemmän mitä muka saa. Noilla pienillä murusilla Kokoomus pystyy nyt vain kosiskelemaan sellaisten keskituloisten sympatioita ja ääniä, jotka eivät katso kokonaisuutta vaan ainoastaan sitä pikkurahaa, minkä näyttää saavansa. Kannattaisi muutenkin muistaa, että Kokoomus ei anna mitään ilman taka-ajatuksia (paitsi omilleen, ja keskituloiset eivät ole niitä "omia"). Esimerkiksi tuo sinnikäs pyrkimys rapauttaa ammattiyhdistysliikettä tulee ajan kanssa heikentämään myös keskituloisten asemaa työelämässä. Ja nyt osa keskituloisista ottaa kiitollinen ja iloisena vastaan sen pienen lumekorvauksen, jonka saa siitä hyvästä, että mattoa vedetään oikein kunnolla alta.
Mitä ihme kitinää, että hyöty tulee rikkaille. Ministereiden palkkoja lasketaan 5% Ruuan ja lääkkeiden alvia lasketaan 0,5% Perintöveron alaraja nostetaan 30 000 euroon. Yhteisöveroa lasketaan. Palkan verotusta lasketaan (suurin hyöty pieni ja keskituloisille). Hyviä muutoksia kaikki.
Perintöveron alarajan nosto ei todellakaan hyödytä varakkaita vaan juurikin persaukisia tai pienituloisia, jotka perivät pienen omaisuuden. Varakkaiden perinnöissä on enemmän nollia.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tapahtui sille velalle joka Suomen valtion pitäisi maksaa pois?
Miksi Purra ottaa lisää lainaa?
No Purra taitaa oikeasti ollakin vasemmistolainen, joka kuvittelee, että rahaa tulee taikaseinästä. Eiku eläkejärjestöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se raha tuottaa rikkaan hallussa hyvinvointia kaikille, köyhä laittaa sen kaljaan ja tupakkaan.
Onpas jollain stereotyyppinen käsitys köyhistä. Ja myös erittäin loukkaava.
Kalja ja tupakka pitää pystyssä montaa pienempää kioskia ja kauppaa ja huoltamoa. Ja niistä maksetaan erittäin korkeaa veroa. Tupakoiva alkoholisti on oikein A-luokan veronmaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on käänteinen robin hood, vievät kaikista heikoimmilta ja köyhimmiltä ja antavat rikkaille.
Nyt on oikea aika parantaa omien kannattajien ja sidosryhmien asemaa kun vielä valtaa niin tehdä.
Persujen aiemman toteamuksen mukaan oppositiosta on vaikea toteuttaa niitä annettuja vaalilupauksia.
Persuilla ja kokoomuksella on mukavampi parkua oppositiossa kun kaikkensa tehneet omiensa eteen silloin kun vielä valtaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus on ottanut mallia edellisistä eli Rinteen ja Marinin hallituksista. Rahaa on jos näin tahdotaan. Eniten hyötyvät palkansaajat kautta linjan ja se on hyvä juttu.
On jo aika kiittää yhteiskuntaa rahoittavaa tahoa sen sijaan että koko ajan kipattaisiin lisämiljardeja luxustukipummieliitille eli Kela Gold ja Platinuma kortitlaiselle. Nämä saatanat kun makoilevat kotonaan tekemättä mitää hyödyllistä yhteiskunnan hyväksi.
Hämmästykseni on niin suuri että taidan perua suunnitelmani vähentää työntekoa jatkossa korkean marginaaliprosentin vuoksi. Mielestäni ei ole reilua että valtio vie 62 prosenttia lisätulosta kun itselle jää vain 38 prosenttia.
Minä olen noin 5000 euron kuukausituloilla pitänyt tapanani ottaa lomarahat vapaana ja lisäksi arvioida syksyllä otanko joulun aikaan palkatonta jos tulorajani uhkaa ylittyä vuoden aikana. Vaihtelevien tulospalkkioiden vuoksi en alkuvuodesta tiedä tarkkaan vuoden kokonaistuloa
Toivottavasti tämä tekee jokaisen tulonsiirroilla eläjän onnelliseksi. Enemmän vapaa-aikaa minulle, vähemmän verotuloa valtiolle, vähemmän työsuoritusta työnantayritykselle. Ehkä tämä on kansakunnalle jonkinlainen tuottavuusongelmakin, mene tiedä
Vierailija kirjoitti:
Ei "rikkaille" olla mitään antamassa, heiltä vaan ryöstetään vähän vähemmän heidän omia rahojaan pois "köyhille" annettavaksi.
Köyhä antaa ja jakaa pienestäkin mutta rikas ei antaisi paljosta mitään. Rikas tarvitsee aina vain enemmän itselleen kun ahneus kasvaa. On kyllä nähty se.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö ja huomenna lisää. Koska vihervasemmisto olisi tyytyväinen, ei koskaan.
Ne oli ihan superonnellisia kun hallituksen näkyvin ministeriviisikko oli naisia. Aktiivimallikin oli ihan tosi perusteltu Marinin käsialana, totaalip*a sipilällä tai Orpolla
Vierailija kirjoitti:
Johtunee siitä, että leikkauksia ei itkun takia voitu tehdä tarpeeksi joten nyt haetaan sitten tulosta talouskasvun avulla ja sen myötä alv tuloja, työpaikkoja ja vähemmän tukiaisia. Verohelpotukset kannattaa osoittaa kuluttavalle väestön osalle, ei sinne pahnan pohjalle, joka ei kuitenkaan kuluttaisi sen enempää vaan jemmaa ylimääräiset sukanvarteen.
Mitenkäs sitten semmoinen ehdotus, että olisi aloitettu tästä päästä, näillä varmoilla talouskasvun kehittäjillä ja leikattu sitten sen jälkeen, kun saatu kasvu upeasti nousuun? Kyllä mulle hyvätuloisena olisi kelvannut kuluttaa jo ennen kuin työttömiltä leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiseltään ei ollut huono muutos , toki ay-liikkeen verovähennys ketuttaa , tekee vuodessa melkein 300,- Mutta palkaton sairauspäivä poistu , perintöveron alarajan nosto ei ole huono.
Kun haluat kuulua liittoon minä en halua siitä maksaa,jokainen maksaa itse omat maksunsa,se on REILUA.
"Johtunee siitä, että leikkauksia ei itkun takia voitu tehdä tarpeeksi joten nyt haetaan sitten tulosta talouskasvun avulla ja sen myötä alv tuloja, työpaikkoja ja vähemmän tukiaisia. "
Miksi ihmeessä sitä haetaan vasta nyt eikä jo heti vaalikauden alussa? Nyt on menettetty kaksi vuotta talouskasvua ja hirvittävä määrä verotuloja sen kautta kun on vain keskitytty leikkaamaan.
Mikä järki tässä on? Vai huomattiinko vasta nyt että leikkaamalla Suomi ei lähdekään nousuun?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Purra ottaa lisää lainaa?
Ihan hyviä asioita, ainut vaan että niitä työpaikkoja ei valitettavasti ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Purra ottaa lisää lainaa?No Purra taitaa oikeasti ollakin vasemmistolainen, joka kuvittelee, että rahaa tulee taikaseinästä. Eiku eläkejärjestöiltä.
Kuten ministeri Purra kertoi niin korvaavat rahat otetaan veronkorotuksista ja säästöistä yhtään uutta velkaa ei tämän vuoksi oteta,pysytään siis raameissa.
"Perintöveron alarajan nosto ei todellakaan hyödytä varakkaita vaan juurikin persaukisia tai pienituloisia, jotka perivät pienen omaisuuden. Varakkaiden perinnöissä on enemmän nollia."
Tuo alarajan lasku säästää perintöverossa 800 e. Siis summan jonka hyvätuloinen saa parissa kuukaudessa nyt enemmän käteen ja pienituloinen perijä taas säästää tuon 800 e enkä pari kertaa elämässään.
Kyllä teitä on sitten helppo kusettaa.
Vierailija kirjoitti:
Työhuonevähennyksen toki hyödynsin, mutta käsi sydämelle, ei minulla ole ylimääräistä työhuonetta, josta olisi jotain kuluja. En tunne ketään muutakaan etätyöläistä joka olisi oikein vaihtanut asuntoa, jotta saa työhuoneen.
Se työhuonevähennyksen poisto oli pelkkää taiteilijoille kohdistettua v*ttuilua. Etenkin perussuomalaiset vihaavat kulttuuria ja taidetta sekä tietenkin kulttuurialan ihmisiä, erityisesti taiteilijoita. Tokihan Kokoomuskin mieluummin näkisi yhteiskunnan koostuvan pelkistä suuryrityksistä, ja heidän näkökulmastaan kulttuuriala on kiusallinen ja pelottava toisinajattelijoiden joukko ja valtaapitävien kritisoimiseen turhan altis alue.
Turhauttavan naiivilta kuulostavat kaltaisesi tavalliset palkansaajat, jotka nöyrinä nyt toteavat, että "no eipä minulla mitään varsinaista työhuonetta ole ollutkaan, joten kyllä minä tämänkin leikkauksen hyväksyn, koska olen kuuliainen kansalainen".
Höpö höpö ja huomenna lisää. Koska vihervasemmisto olisi tyytyväinen, ei koskaan.