Suomi on ihan pelle maa. Täällä ei edes kutsuta haastatteluun jos on valmistunut Ivy League-yliopistoista tai Oxfordista.
Jep jep. Itä-suomen yliopistoa arvostetaan täällä enemmän kuin Harwardia.
Kommentit (119)
Miksi kävi huippukoklun vaan ei työllistynyt maailmalla edes alkuun
Ap, opettele yliopiston nimet oikein, ennenkuin trollaat- se on HARVARD, EI HARWARD!
Mun poika opiskelee Suomessa yliopistosa ka 4.5. Ajatteli hakea Berkleyhin tai Ontarion yliopistoon maisteri vaiheeseen. Tama ei oikein innosta moista
No besserwisseriä ei haluta joka ei kuuntele ketään
Hänen mukaan hankenin tutkinto löi eväshetki
taso huono
Vierailija kirjoitti:
Ap, opettele yliopiston nimet oikein, ennenkuin trollaat- se on HARVARD, EI HARWARD!
Millaista trollausta se olisi jos ei olisi kirjoitus virheitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun poika opiskelee Suomessa yliopistosa ka 4.5. Ajatteli hakea Berkleyhin tai Ontarion yliopistoon maisteri vaiheeseen. Tama ei oikein innosta moista
Hukkaan heitettyä rahaa.
T. Jenkeissä opiskellut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma jos kriteeri on osaaminen eikä opinahjo?
Googlella alkupalkka ivy leaguesta valmistuneelle on 250t/v. Hyvin maksavat sellaiselle joka "ei osaa mitään". Kumma juttu, eiks vaan?
Ei mikään koulutus itsessään ole tae tietystä palkasta. Palkka on ihan työnantajan määrittelemä asia. Tokihan työtä ei kannata ottaa vastaan, jos katsoo palkan olevan liian pieni, eikä työnantaja enempää suostu maksamaan. Työnantaja voi silti arvioida, että paljon halvempi työntekijä pystyy tekemään kyseisen työn aivan yhtä hyvin, joten miksi työnantaja maksaisi ylimääräistä osaamisesta, jota ei kyseisessä tehtävässä tarvita/ ei tuo työnantajan mielestä riittävästi lisäarvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukkaan heitettyä rahaa.
T. Jenkeissä opiskellut
Ei niinkaan jos haluaa toita muualta kuin Suomesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlella alkupalkka ivy leaguesta valmistuneelle on 250t/v. Hyvin maksavat sellaiselle joka "ei osaa mitään". Kumma juttu, eiks vaan?
Alkupalkkaa tai muutakaan palkkaa ei varmaan taulukoida sillä perusteella, missä on opiskellut, vaan ihan sillä mikä on työvoiman kysyntä vs. tarjonta. kaksi ja puoli tonnia voi olla huippuliksa, jos on läjäpäin ihmisiä mistä valita. Parikymmentä vuotta sitten oman työpaikkani IT-tukihenkilöt lakkautettiin. Tai siis sai valita lähtevätkö talosta vai alkavat tehdä laskutettavaa työtä. IT-hommat lempattiin Intiaan. Sekin tapahtui nimenomaan kustannussyistä, eikä sen tähden kuka mistäkin oli valmistunut. Suomesta vai Mumbaista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, joillakin on suuri kynnys palkata itseään paremmin koulutettu ja itseään mahdollisesti fiksumpi...
Aikanaan riitti myös toimaria parempi kielitaito ja varsinkin hienompi verovapaa auto siihen ettei töihin päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt vaan kannattaisi opetella myös suomi
Se ei auta, vaikka minkä harvardin olisit käynyt, jos et ymmärrä paikallista kieltä. Suomessa on niin paljon kotimaisiakin akateemisia työttömiä, että miksi jonkun kielitaidottoman pitäisi mennä jonon ohi?
Luetko yleensäkään juttuja joita kommentoit? Suomalainen nainen.
Tiedän tunteen. Olen asunut neljässä eri maassa euroopassa ja aina kysytään mitä siellä teit. Jumal....... on tää suomi yks junttila monessa asiassa.
Syy tähän on että Suomessa ei tiedetä/ymmärretä mitä hieno ulkomainen koulutus sisältää. Itse ulkomailla opiskelleena olen törmännyt siihen että kuvitellaan ettei ulkomailla opeteta jotain asiaa tai opetetaan huonommin kuin Suomessa. Yleensä kerron jo CV:ssä mitä mihinkin koulutukseen kuuluu, näin pääsee helpoiten haastatteluun. Pelkät opinahjojen nimet eivät sano täällä mitään. Pahinta on Kelassa, jos jää työttömäksi, joku ulkomainen koulutus on heille ilmaa eli ei koulutusta lainkaan.
porvoon kaupunki palkkaa itse tulostetuilla huu haa todistuksilla. papereita sisään voit päästä yliviikarin alaiseksi jos toteaa että olet viisaampi fiksumpi kuin hän vapauttaa sinut työ velvotteesta palkka kuitenkin juoksee. tarpeeksi tyhmälle pärstän stailaus kampaamo porvoon piikkiin. moni palstalainen jo laittanut hakemuksia sisään
Gloriaako haetaan koska suomalainen ei ole maailmalla tunnettu eli vakuuttava vaikka olisi hyvä. Miten tarkkaan random työnantaja osaa arvottaa osaamisen tason ja lisäarvon k.o. tehtävässä? Kotimainen tiedetään, ja ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään koulutus itsessään ole tae tietystä palkasta. Palkka on ihan työnantajan määrittelemä asia. Tokihan työtä ei kannata ottaa vastaan, jos katsoo palkan olevan liian pieni, eikä työnantaja enempää suostu maksamaan. Työnantaja voi silti arvioida, että paljon halvempi työntekijä pystyy tekemään kyseisen työn aivan yhtä hyvin, joten miksi työnantaja maksaisi ylimääräistä osaamisesta, jota ei kyseisessä tehtävässä tarvita/ ei tuo työnantajan mielestä riittävästi lisäarvoa?
Googlen tapaisiin yrityksiin pelkkä rekryprosessista selviytyminen on suuri saavutus. Kaikki kunnianhimoiset ihmiset haluavat työskennellä tämän kaltaisessa yrityksessä, joten hakijoista ei ole pulaa.
Suomalaiset kuvittelevat olevansa kosmopoliitteja mutta ovat täysiä juntteja suurin osa. Kaikkea erilaisuutta pelätään.
Suomi on täyspaska maa. Ja vähitellen se tulee myös näyttäytymään kaikille...
Minun ei tarvinnut edes hakea kesätöitä teininä eikä lomatöitä opiskelijana. Minua on aina tultu pyytämään töihin, ja töitä oli tarjolla liikaakin. Sitten täytin 50 vuotta, ja kaikki muuttui. Vanha on kallis. Mutta tosiaan, oli se kivaa niin kauan, kun sitä kesti.