PAras konkreettinen vinkkisi kotiarkeen :)
Tässä omaa hyväksi tekemäni havainnot
1. Tiskikone päälle illalla iltapalan jälkeen (jos jyllää kerran päivässä). On pessyt kun iltatoimet on tehty, ja jaksaa vielä jotenkin tyhjentää koneen. On tyhjä kone aamulla odottamassa :)
2. Pyykit valmiiksi koneeseen illalla, niin aamulla on helppo surauttaa päälle
3. Itse tykkään miettiä tulevan päivän ohjelmaa illalla ihan " ruohonjuuri" tasolle asti (tyyliin: herään - lapset aamupesulle + vaatteet- pyykkikone päälle - aamupalaa - vauvan päivävaatteet jossain vaiheessa...etc).
4. Heitän 3 rikkinäistä lelua/vaatetta/muuta rojua pois päivässä
Omat konkreettiset vinkkisi?
Kommentit (23)
1. Ylläpitosiivous. Tavarat aina oikeille paikoilleen yms. Olen aika tarkka tällaisessa. En viihdy, eikä mieskään, sotkuisessa kodissa. Lapsen lelut toki saa olla levällään, ne kerätään sitten päiväuniaikaan ja illalla.
2. Laitan illalla taaperolle ja itselleni vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten. Samoin hoitolaukun, että lähtötilanteessa voi vain lähteä kun hoitolaukku on aina valmiina.
3. Illalla siistin kodin; kerään lelut yms. että kiva aloittaa seuraava päivä.
4. Illalla keittiön siistiminen ja tiskaaminen. Meillä ei ole tiskikonetta, sen virkaa toimittaa minä tai mies. ;D Päivä alkaa heti huonommin, jos pitää herätä epäsiistiin kotiin/ keittiöön.
4. Yritän jaksaa käydä illalla jo suihkussa, koska aamulla taaperon ollessa hereillä ei saa olla rauhassa suihkussa.
5. Minäkin pyykkään usein iltapäivällä/ illalla ja sitten pyykit kuivuu yön aikana ja päivällä vaan viikkaan ne kaappeihin.
Kuuntelen siivotessa ja myös hyvin usein lapsia nukuttaessani kuulokkeilla musiikkia, äänikirjaa (kirjastossa todella hyvät valikoimat!) tai radiota. Kevyt kannettava soitin kulkee mukana helposti.
Lapsen nukuttamisesta on tullut suorastaan hyvä hetki illalla, kun voi samalla kuunnella hyvää kirjaa - ei tarvitse pitää valoja eikä hermostu läheskään niin helposti siihen, kun lapsi ei heti nukahdakaan.
pygmi:
ja koittakaa saada selvää. :)