Kahden hengen ruokakunnan kuukausitulot 379 euroa. Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Syötte kun hiiret ja laadultaan paskaa. Eikä mitään turhia herkkuja tai juomia?
Mitä hittoa? :D Nyt meni vissiin sulta täysin ohi mitä tässä kysyttiin.
Ap
Asutteko teltassa? Vastikekin omistusasunnossa on jo helposti muutamia satasia.
Vierailija kirjoitti:
Joo aika edullista pitää syödä jos tulot on 379e/kk ja vuokra on vaikkapa 1150e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Siinä luki tulot, ei menot, menoista ei puhuttu mitään.
Tuo ei ole todellinen kuukausitulo. Vaan noin väittämällä pyritään manipuloimaan lukijaa.
Sellaisia ajatuksia herättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä luki tulot, ei menot, menoista ei puhuttu mitään.
Niin, 379eurolla ei 2 selviä, sähkö ja asumiskulut selvästi isommat. Tuolla tulolla ei osteta kaupasta ruokaa eikä muutakaan, sillä asuminen, sähkö, vesi ja puhelin vievät kahdelta jo tuon. Mitä halusitkaan kysyä meiltä?
Mitä ajatuksia herättää?
Omaisuutta täytyy olla aika lailla.
Kerrotko miten on mahdollista että kahden ihmisen tulot ovat noin vähän.
Herättää sellaisen ajatuksen, että pienet tulot on
Kerro nyt vihdoin tässä keskustelussa, kun edelliseen aloitukseesi et tainnut vastata: mistä nuo tulot koostuvat? Aiemmin kerroit, ettette saa toimeentulotukea ettekä työttömyystukia, pelkästään asumistuen, jota et laske tuloksi.
Ettei kaksikolla ole lainkaan tuloja, vaan ainoastaan tukia ja liian kallis kämppä.
Olen nelikymppinen työssäkäyvä mies ja minulle riittää 200-250 € kk määrä rahaa ruokaan. Kyllähän tuo 379 € riittää oikein mainiosti, varsinkin jos teette suuren satsin ruokaa kerrallaan. Itse syön VHH-ruokavalion mukaisesti, joten yksi mihin menee rahaa, on oliiviöljy. Sitä menee salaattiin ja myös suoraan ruokalusikasta. Ei se nyt mahdottoman kallista ole. Eikä tarvii syödä epäterveellistä riisiä ja pastaa. Ylipäänsä kun hiilari-välipalat jättää pois, niin säästää ihan mukavasti rahaa. Riittää että enimmäkseen syö rasvaa ja proteiinia. Maapähkinät eivät maksa juuri mitään. Vispikerma on hyvä "herkku" suoraan nautittavaksi tetrasta. Sokerisia makupaloja sitten vähemmän, mutta kyllä niitäkin silloin tällöin voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole todellinen kuukausitulo. Vaan noin väittämällä pyritään manipuloimaan lukijaa.
Miksi jotkut vääristävät tuloja. Kuitenkin suurin osa tietää sosiaaliturvan perusteet, eli yhdslle hengelle tulee jäädä pakollisten asumiskulujen jälkeen n 570e/kk. On asumistukea, on toimeentulotukea auttamassa. Trolleja vaan riittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen työssäkäyvä mies ja minulle riittää 200-250 € kk määrä rahaa ruokaan. Kyllähän tuo 379 € riittää oikein mainiosti, varsinkin jos teette suuren satsin ruokaa kerrallaan. Itse syön VHH-ruokavalion mukaisesti, joten yksi mihin menee rahaa, on oliiviöljy. Sitä menee salaattiin ja myös suoraan ruokalusikasta. Ei se nyt mahdottoman kallista ole. Eikä tarvii syödä epäterveellistä riisiä ja pastaa. Ylipäänsä kun hiilari-välipalat jättää pois, niin säästää ihan mukavasti rahaa. Riittää että enimmäkseen syö rasvaa ja proteiinia. Maapähkinät eivät maksa juuri mitään. Vispikerma on hyvä "herkku" suoraan nautittavaksi tetrasta. Sokerisia makupaloja sitten vähemmän, mutta kyllä niitäkin silloin tällöin voi syödä.
Vuokra, puhelin+muut menot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut vääristävät tuloja. Kuitenkin suurin osa tietää sosiaaliturvan perusteet, eli yhdslle hengelle tulee jäädä pakollisten asumiskulujen jälkeen n 570e/kk. On asumistukea, on toimeentulotukea auttamassa. Trolleja vaan riittää.
Aiemmassa ketjussaan AP kertoi, etteivät he saa toimeentulotukea eivätkä työttömyystukia, ja asumistukea hän ei laske tuloksi. Että sais tulla kertomaan, mistä tuo 379€ sitten tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten on mahdollista että kahden ihmisen tulot ovat noin vähän.
Odotamme vastausta.
Miksi olet sellainen luuseri ettet pärjää työelämässä?
Ai että ihania on tällaiset va jakkialoitukset joissa jätetään valtavasti asiaan liittyviä seikkoja kertomatta.
Ap varmaan asuu sen verran kalliisti, että tuista (asumistuki+yleistuki) niin iso osa menee vuokraan että jäljelle jää tuo 379e/kk kaikkeen muuhun. Ja ap ei jostain syystä laske asumistukea tuloksi, kuten ei myöskään sitä osaa yleistuesta joka menee vuokraan.