Ovatko vanhemmat kateellisia vapaaehtoisesti lapsettomille (lapsivapaille) ?
Kommentit (689)
En ole. Lapset on olleet suuri toive minulle ja nautin tästä ajasta. Vapaatakin saa kun järjestää.
En, lähinnä säälin sellaista tyhjää elämää.
En todellakaan jaksaisi elämää jos en olisi saanut tulla äidiksi.
Tuskin, en ole tuollaista havainnut.
En. Lapset ovat jo aikuisia. Yhtä vapaa ole kuin lapsettomat
Miksi ihmeessä olisi? Tahattomasti lapsettomia kohtaan tunnen myötätuntoa. Veloja kohtaan, no en mitään, tai joskus myötähäpeää, jos kehua retostelee menoillaan.
Miksi olisivat? Sen sijaan tässä 45v iässä alkaa olla niin, että ne ehdottomasti lapsettomat puhuvat jotenkin kaihoisasti siitä, että vielä voisi yrittää lasta, eikös voisikin tai sitten toteavat, että olisi aikanaan pitänyt ymmärtää, että elämä on oikeasti kertakäyttötuote, ei saa uutta mahdollisuutta.
Lapsettomia käy sääliksi. He eivät tiedä, mitä menettävät.
Mulle on itse asiassa eräs isähenkilö sanonut että on kateellinen kun minulla ei ole lapsia. Lisäksi oli etäisä joka näki muksua vaan joka toinen viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut että vela voisi ajatella samoin? Mitä kaikkea sinä menetät?
Esim. näin: "Vanhempi ei tiedä mitä elämä ja vapaus on eikä koskaan opi tuntemaan itseään on kun on hankkinut itselleen lapsen? Vanhempi uhraa elämänsä ja rahansa toisen eteen eikä koskaan pääse toteuttamaan syvimpiä haaveitaan?"
Ihmisillä on eri elämän tavoitteet. Miksi säälit ihmistä, joka elää unelmaansa? Lapsi olisi velalle painajainen.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan jaksaisi elämää jos en olisi saanut tulla äidiksi.
Pelkäätkö yksinäisyyttä? Mikä saa sinut ajattelemaan niin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisi? Tahattomasti lapsettomia kohtaan tunnen myötätuntoa. Veloja kohtaan, no en mitään, tai joskus myötähäpeää, jos kehua retostelee menoillaan.
Eikö ole positiivista kun ihmiset on onnellisia tekemisistään? Kyllähän vanhemmatkin postaavat perhekuvia ja baby showereita someen ja kertovat kuinka upeaa babymama elämää eletään. Ihan sama asia.
En ole, miksi olisin. Lapset on jo aikuisia ja omillaan. En ole katunut heidän tekemistä. Jokaisella on oikeus olla lapseton mutta jokaisella on myös oikeus tehdä lapsia. Jos nyt luulet että olet jotenkin erikoinen, niin minulla on täti 76 vuotias jolla ei ole lapsia, minulla on ollut myös eno jo kuollut jolla ei ollut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
En. Lapset ovat jo aikuisia. Yhtä vapaa ole kuin lapsettomat
Et ole täysin vapaa joten vertaus ontuu. Joudut ajatella lapsiasi varmasti silloin tällöin, soittelet heille, ja jos heillä olisi haasteita, varmasti olisit huolissaan ja murheissasi heistä (?)
Velalla ei tätä tilannetta ole. Ei ole ketään lasta jota murehtia edes teoriassa. Vela on vapaa kaikesta tästä. Siksi vela on childfree, lapsista vapaa.
Vapaus on muutakin kuin fyysinen vapaus lähteä pois kotoa ilman lapsia tai että kotona on hiljaista. Se on myös psyykkistä ja sosiaalista.
Mulle maksetaan lasten hoitamisesta/ohjaamisesta. Omia ei ole eikä tule.
- lastenkodin ohjaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole positiivista kun ihmiset on onnellisia tekemisistään? Kyllähän vanhemmatkin postaavat perhekuvia ja baby showereita someen ja kertovat kuinka upeaa babymama elämää eletään. Ihan sama asia.
No en kyllä ymmärrä sitä perheellä retostelemistakaan. Mutta kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Yöunet, vyötärön, välilihan, vapaa-ajan, rahaa?
Ei muuten käy kateeksi, en itsekään tekisi lasta tällaiseen
maailman tilanteeseen.
En ainakaan itse ole ollut koskaan. Lapset on parasta.