Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää minulle ymmärtämättömälle, miten suurituloisten vero-ale vaikuttaa myönteisesti Suomen talouteen.

Vierailija
23.04.2025 |

Itse ajattelisin, että vastaava pienituloisten veroale näkyisi välittömästi taloudessa.

Kommentit (990)

Vierailija
161/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten meillä on pieni- ja keskituloisia ja heille se veronalennus vaikuttaa. En ihan ymmärrä miten hirveä huoli vasemmistolla on aina hyvätuloisista, kun olisi taloudelle erinomainen asia, jos  heitä olisi enemmän. Silloin saataisiin enemmän verorahaa jaettavaksi pienempituloisille ja tulottomille.

Esim. Ruotsissa on paljon miljonääreja, ja se kyllä näkyy elintasossa.

Vierailija
162/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten meillä on pieni- ja keskituloisia ja heille se veronalennus vaikuttaa. En ihan ymmärrä miten hirveä huoli vasemmistolla on aina hyvätuloisista, kun olisi taloudelle erinomainen asia, jos  heitä olisi enemmän. Silloin saataisiin enemmän verorahaa jaettavaksi pienempituloisille ja tulottomille.

Mitä se auttaa, kun perheessä toinen on työtön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeehan se pienituloisiakin. Ymmärrän kyllä, että te oppositiopuolueiden kannattajat ette tykkää siitä, että hallitus tekee jotain, josta kansa tykkää.

Vierailija
164/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, koska eiväthän nuo rahat lähde mihinkään kiertämään.

Vierailija
165/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks se just menny niin, että on lääkäripula, kun tekevät hyvällä palkalla vaan pari kolme päivää viikossa töitä. Kuinka iso raha kannustaa  töihin, jos sitä ei ees tarvii?

Lääkärien ammattikunnassa ei taideta olla juurikaan palkansaajina vaan yhden hengen yrittäjinä. Verotusteknillistä syistä, koska vältellään progressiivista verotusta. Niinpä nämä ansiotuloveroetuudet eivät koske tätä joukkoa.

Nämä yhden hengen pöytälaatikkoyritykset lääkärien ja juristien tahoilta ovat ikuinen porsaanreikä verotuksessa. Mutta minkäs teet kun puolet kansanedustajista kuuluu näihin ammattikuntiin. Muistakaa tämä kun äänestätte vaaleissa.

Vierailija
166/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.

Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin. 

Niinpä. Ihmisillä ei ole suhteellisuudentajua. Useimmiten varakkaat ovat jo lähtöisinkin varakkaasta perheestä.

Ei ole oikeudenmukaista verottaa ihmisen tuloista 62 prosenttia. Kadehtimisen sijaan sinäkin voisit kilvoitella ja pyrkiä siihen että oma palkkasi on niin hyvä.

Vierailija
167/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronalennuksen ajatellaan houkuttelevat suurituloisia tekemään enemmän töitä ja talouden kohenevan ja verokertymän kasvavan.

Suomen kova verotus kannustaa lomailemaan työnteon sijaan. Itse lopetin kaikki yli- ja lisätyöt vuosia sitten ja otan lomarahat lomana. Mieluummin pidän 9 viikkoa lomaa. Parin prosentin verokevennys ei saa minua töihin.

Vierailija
168/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kehtaa edes ruikuttaa, jos kuitenkin palkasta viedään yli 50%? Siis yli 50%, voitte vaan peilailla omaan palkkaanne. Ai niin ne, jotka ovat käsi muiden taskuilla jatkuvasti muutenkin. Pummit.

Vierailija
169/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa, kun perheessä toinen on työtön. 

Jaa, että mitä se auttaa jos perheelle jää enemmän rahaa, koska verotus kevenee? Kysytkö ihan tosissasi

Vierailija
170/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks se just menny niin, että on lääkäripula, kun tekevät hyvällä palkalla vaan pari kolme päivää viikossa töitä. Kuinka iso raha kannustaa  töihin, jos sitä ei ees tarvii?

Lääkärien ammattikunnassa ei taideta olla juurikaan palkansaajina vaan yhden hengen yrittäjinä. Verotusteknillistä syistä, koska vältellään progressiivista verotusta. Niinpä nämä ansiotuloveroetuudet eivät koske tätä joukkoa.

Nämä yhden hengen pöytälaatikkoyritykset lääkärien ja juristien tahoilta ovat ikuinen porsaanreikä verotuksessa. Mutta minkäs teet kun puolet kansanedustajista kuuluu näihin ammattikuntiin. Muistakaa tämä kun äänestätte vaaleissa.

Paitsi kun nyt tukitaan sekin porsaanreikä, jolla tähän saakka veroja on kierretty, mutta teille ei tunnetusti mikään kelpaa. 

Asiat ovat hyvin vain, kun näette, että kaikki näkevät nälkää ja suuri puoluejohtaja päättää 

Vierailija
171/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.

Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin. 

Niinpä. Ihmisillä ei ole suhteellisuudentajua. Useimmiten varakkaat ovat jo lähtöisinkin varakkaasta perheestä.

Ei ole oikeudenmukaista verottaa ihmisen tuloista 62 prosenttia. Kadehtimisen sijaan sinäkin voisit kilvoitella ja pyrkiä siihen että oma palkkasi on niin hyvä.

Itse sain muinoin kenkää ja tukipaketin. Parin kuukauden päästä aloitin uudessa työssä ja piti lähteä hakemaan uutta verokorttia loppuvuodeksi. Veroaste loppuvuoden palkkatuloille olisi ollut yli 95%.

Otin työn vastaan mutta mietin kyllä sitä kuinka järkevää ja motivoivaa ansiotulojen progressiivinen verottaminen Suomessa onkaan.

Vierailija
172/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen neuvonantajat ovat valmistuneet kirje kurssilta, ovat täysin pihalla miten taloutta hoidetaan.

Vierailija
173/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi. 

Mitä rikkaampi, sitä ahneempi ja kitupiikki. Vähän aikaa sitten oli artikkeli Kauppalehdessä, miten vähän rikkaat sijoittavat investointeihin. 

Vierailija
174/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi. 

Rahan VOI pistää kiertoon tai joku muu vaihtoehto.

Oikeiston teoriassa rikas on aina ylevä yhteiskunnan tukipylväs, siinä ei todellisuudella ole paljoa sanomista.

Vierailija
175/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden artikkelin mukaan minä saan 300e enemmän käteen vuodessa veroalen vuoksi. Tosin kun matkakulujen omavastuu nousee ja ne kaikki muut poistuu, niin ihan heittämällä jään miinukselle.. tämä keskiluokkainen jatkaa siis nyörien kiristelyä. 

Vierailija
176/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväpalkkainen ja marginaaliprosentti on 62. Lisätöitä tai mitään ylimääräistä en ole tehnyt aikoihin ja pikemmin suunnitelmissa oli vähentää työntekoa jatkossa. Jos veroalennus tulee niin jatkan täysiaikaisena työntekijänä ja saatan tehdä ylitöitäkin. Käsittääkseni valtio saa sitä enemmän verotuloja mitä enemmän teen töitä ja sitä kai tällä uudistuksella tavoitellaan. Joillain aloilla lyhennetty työviikko on ollut suosittua koska ihmiset arvostava vapaa-aikaa enemmän kuin verojen maksamista valtiolle.

Vierailija
177/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset työllistävät kotimaisia palveluyrityksiä.

Siksihän näitä on mennyt purralaisten jsudella konkurssiin neljännesvuosisadan ennättsmäärä, lähes tuhat pk-yritystä.

Samalla on menetetty 70000 työpaikkaa.

Käsittämätöntä on äärioikeiston sokeus tosiasioille. Mutta toisaalta, sehän menee kyrpiensä perässä eikä aivojen ohjaamana.

Vierailija
178/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku tunne-elukkahallitus.

Herranjumala miten paljon esim Grahn-Laasosen tyhmyys ja Purran psykopatia  särkee päätä. Ja Petterin avuton jankutus. 

Vierailija
179/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200k työtöntä täys tuho oikeisto hallitus on duunannut ennen kuin kuluva vuosi on ohi

Vierailija
180/990 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä touhua. Luulivat, että veronkevennykset kaikille kuittaa ja tulee hymy huulille. Olen palkansaaja ja joo, hyödyn muutamalla kymmenellä eurolla kuukaudessa. Kiva kiva. Näen silti kuplani ulkopuolelle, ja tiedän millaiset vaikutukset ovat olleet asumistuen leikkaamisesta, aikuiskoulutustuen poistamisesta, erilaisten tukien pienentämisestä. Näen kurjuuden ja tuskan ihan lähelläni. Ihmisiltä, joilla ei ole mitään, vietiin loppukin toivo.