Selittäkää minulle ymmärtämättömälle, miten suurituloisten vero-ale vaikuttaa myönteisesti Suomen talouteen.
Itse ajattelisin, että vastaava pienituloisten veroale näkyisi välittömästi taloudessa.
Kommentit (990)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi.
Pötyä. Pienituloisten kaikki tienestit jäävät niille kotimaisille yrityksille, joita nyt on mennyt ostovoimaleikkausten takia konkurssiin.
Esimerkiksi sellaisille persunkin ymmärryksen rajoissa oleville kuin kiinteistönhuoltoyrityksille. Parturi-kampaajille. Fysioterapeuteille, optikoille, hammaslääkäreille, remonttifirmoille.
Kaikkein köyhinkin maksaa veroja yli kolmasosan tuloistaan: tulovero esim 8,5% + alv 25% = 33,5% suoraan takaisin valtion kassaan lähikaupan, aptee
Ai pienituloiset ovatkin pitäneet kampaamoja,yksityisiä hammaslääkäreitä ja remonttifirmoja pystyssä?Miksi sitten ulina kuinka pienituloiset ei pärjää ja palkalla ei elää.ym.?
Tuskin se rikas käy viittä kertaa viikossa parturissa. Tuskin edes kahta. Niin että rikkaiden veroale ei kyllä pelasta yhtään parturia konkurssilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi.
Pötyä. Pienituloisten kaikki tienestit jäävät niille kotimaisille yrityksille, joita nyt on mennyt ostovoimaleikkausten takia konkurssiin.
Esimerkiksi sellaisille persunkin ymmärryksen rajoissa oleville kuin kiinteistönhuoltoyrityksille. Parturi-kampaajille. Fysioterapeuteille, optikoille, hammaslääkäreille, remonttifirmoille.
Kaikkein köyhinkin maksaa veroja yli kolmasosan tuloistaan: tulovero esim 8,5% + alv 25% = 33,5% suoraan takaisin valtion kassaan lähikaupan, aptee
Ai pienituloiset ovatkin pitäneet kampaamoja,yksityisiä hammaslääkäreitä ja remonttifirmoja pystyssä?Miksi sitten ulina kuinka pienituloiset ei pärjää ja palkalla ei elää.ym.?
Minä köyhä kävin just yksityisellä hammaslääkärillä. Ei se ollut kuin 15 euroa kalliimpi kuin kunnan oma palvelu. Kuntahan noita pitää pystyssä suurasiakkaana.
Vierailija kirjoitti:
rikkaat käytää paljon palveluita. On ulkona syöntiä, kampaamokäyntejä, elokuvia, teatteria, autoilua, hotelliöitä ym ym. ja nämä kaikki työllistää ihmisiä.
Nytkö muka käyttävät? Tällä palstalla aina kertovat suureen kuinka eivät käytä. Kun olen yrittänyt ketjuissa vienosti tiedustella, että kuinkas se Suomen kansantalous, seuraa raivokas alapeukutus.
Meinaatko, että suurituloiset eivät kuluta? Tietenkin kuluttavat ihan yhtälailla. Pienituloiset kuluttavat ehkä enemmän välttämättömyyshyödykkeisiin, kun taas suurituloiset luksushyödykkeisiin.
Suomessa on paljon yrityksiä, joiden toiminta perustuu luksushyödykkeisiin. Yksinkertaisimmillaan voidaan kärjistää, että verohelpotukset auttavat pienituloista ostamaan parempaa ruokaa kotiin ja suurituloista syömään ravintoloissa.
Ravintolat taas työllistävät pienituloisia. Jos suurituloinen ei mene niihin, niin pienituloiselle ei ole töitä.
Ja usko pois, että suurituloisetkin katsovat hintalappua ja empivät ravintoloissa syöntiä nykypäivänä, kun ruoan hinta on korkealla. Olen itsekin suurituloinen ja olen vähentänyt ravintoloissa syömistä, koska se on niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat valtiolla 5000 kuukausi palkkaa + työterveyshuolto ja e-passi.
Työttömänä saat 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuen ja julkisen lääkäri maksaa eikä saa e-passia eli maksat elokuvalipun itse, jos menet elokuviin eli et mene koskaan.
Niin? Noinhan sen pitää ollakin.
Sepä... nuo loiset ajattelee että niillä on oikeus muiden kustannuksella samoihin asioihin kuin ahkerilla työntekijöillä jotka ovat kouluttautuneet. Toki heillä on oikeus, mutta omilla rahoillaan.
työterveys ja e-passi ovat osa kompensaatiota, aivan kuten joku autoetukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rikkaat käytää paljon palveluita. On ulkona syöntiä, kampaamokäyntejä, elokuvia, teatteria, autoilua, hotelliöitä ym ym. ja nämä kaikki työllistää ihmisiä.
Nytkö muka käyttävät? Tällä palstalla aina kertovat suureen kuinka eivät käytä. Kun olen yrittänyt ketjuissa vienosti tiedustella, että kuinkas se Suomen kansantalous, seuraa raivokas alapeukutus.
Mistä tiedät kuka tällä palstalla on suurituloinen (ja miksi ne viettäisi aikaa täällä)
Niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat valtiolla 5000 kuukausi palkkaa + työterveyshuolto ja e-passi.
Työttömänä saat 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuen ja julkisen lääkäri maksaa eikä saa e-passia eli maksat elokuvalipun itse, jos menet elokuviin eli et mene koskaan.
Niin? Noinhan sen pitää ollakin.
Sepä... nuo loiset ajattelee että niillä on oikeus muiden kustannuksella samoihin asioihin kuin ahkerilla työntekijöillä jotka ovat kouluttautuneet. Toki heillä on oikeus, mutta omilla rahoillaan.
työterveys ja e-passi ovat osa kompensaatiota, aivan kuten joku autoetukin.
Jospa siinä on syynsä, miksi Muskilla on mustaa yllään, eikä tule etikettivirhettä pukeutumisessa... Musta MAGA-lippiskin sallitaan...
-winner-
Todella reilua. Yli 100000€ vuodessa tienaavat saavat yli 2000€ lisää nettoa eikä se merkitse heille yhtään mitään. Sama summa köyhemmille olisi merkinnyt valtavasti.
aijai kun eduskuntavaalit tulee, persut saa vaalituloksena elämänsä selkäsaunan
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmasti suoraan näykkään, mutta tekee Suomesta edes rahtusen houkutelevemman vaihtoehdon yrityksille. Yli 50% veroa palkasta on kuitenkin edelleen todella paljon.
Jos saa 150 000 e palkkaa, kyllä tosta voi puolet maksaa veroa ilolla. Jää vielä 75 000 e omaan käyttöön per vuosi. Kyllähän ton pitäs riittää. Tai jos saa 200 000, jää 100 000 omaan käyttöön. Kun ihmiset joutuu elään esim 24 000 e/v bruttotulolla! Eikö ne yhtään mieti/häpeä?
Niin, kun mikään ei riitä. Ahneus on yks kuolemansynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa käyttää, osa ei lainkaan. Yhä suurempi osa jää kuluttamatta kun varallisuus nousee.
Nimenomaan. Ennen eläkkeelle jäämistä olin tilanteessa, jossa palkka riitti kaikkeen tuohon ylempänä mainittuun ja silti jäi yli (vaikka en edes tienannut 100 000 e/vuosi). En oikeastaan keksi mitä kulutusta olisin voinut lisätä, vaikka olisin saanut rahaa enemmän.
Tuota veroalea on mainostettu sillä, että saadaan hyvätuloiset tekemään enemmän töitä, mutta jos joku jo nykyisella verotuksella on tienannut tarpeeksi 4pv/vko työskentelyllä, niin eikö käy ennemmin niin, että hän toteaa, että jatkossa riittää 3pv/vko samaan riittävään tulotasoon.
Ei tuo veroale minuun vaikuta. Työhuonevähennys poistuu ja tulos on plus miinus nolla.
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa esim 3300 euroa / kk tienaava on suurituloinen palkansaaja?
vasemmiston retoriikassa.
Pieni ja keskituloisten vero laskee. Tavalliselle palkansaajelle jää nyt enemmän rahaa käteen .Vasemmisto ei halua niin käyvän. Vassari luuserithan eivät töissä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.
Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin.
Se kuka elää tonnilla kuussa on laiska kotona makaava paska.
Vierailija kirjoitti:
Pieni ja keskituloisten vero laskee. Tavalliselle palkansaajelle jää nyt enemmän rahaa käteen .Vasemmisto ei halua niin käyvän. Vassari luuserithan eivät töissä käy.
Niinhän sä luulet mutta totta se ei ole. Tienataan varmasti enemmän kuin sinä. Laiton juuri 10 kiloa osakkeisiin. Entäs sinä.
Vierailija kirjoitti:
Todella reilua. Yli 100000€ vuodessa tienaavat saavat yli 2000€ lisää nettoa eikä se merkitse heille yhtään mitään. Sama summa köyhemmille olisi merkinnyt valtavasti.
aijai kun eduskuntavaalit tulee, persut saa vaalituloksena elämänsä selkäsaunan
Kokoomus näitä rikkaitten etuja sinne ajaa mut persujahan voi syyttää jos huomenna vaikka sataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.
Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin.
Se kuka elää tonnilla kuussa on laiska kotona makaava paska.
Ei ole. 600 euroa riittää mulle. Olen naimisissa. Loput säästän tai sijoitan. Käykö kateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä uskaltaa lähteä vaikka Lappiin lomalle tai palkata remonttimiehen laatoittamaan lattioita eikä tehdä itse. Emännän voi viedä äitienpäivänä parempaan ravintolaan ja lapset huvipuistoihin kesällä. Nämä kaikki työllistävät suomalaisia.
Hitto sinä ja kaltaisesi ootte ihan pihalla kuin lumi-ukot! =D Meinaatko siis, että ne suurituloiset ei ennen noita käyttäneet, kun ovat reppanat niin köyhiä olleet jos 20 te palkasta jäi vaan roposia, rääsyissä ovat poloiset ennen joutuneet kulkemaan. Hitto että tyhmyys on ehtymätön luonnonvara Suomessa, siitä uusi matkailu valtti. Maa, joka on täynnä tyhmiä ihmisiä, tulkaa ja nähkää omin silmin kuin työläiset puolustavat riistäjiään!
Kokoomus vain pitää huolen, että heitä edelleenkin äänestetään.