Selittäkää minulle ymmärtämättömälle, miten suurituloisten vero-ale vaikuttaa myönteisesti Suomen talouteen.
Itse ajattelisin, että vastaava pienituloisten veroale näkyisi välittömästi taloudessa.
Kommentit (990)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asianajajan teini lapsi polttaa tupakkaa. Tehdään lastensuojelu ilmoitus.
Asianajaja ostaa lapselleen tupakka, sinne ne rikkaiden rahat menevät, lasten tupakkaan.
Miksi lastensuojelua kiinnostaisi tämä? Ettekö te persaukiset osaa mitään muuta kuin tuhlata yhteisiä verovaroja tarpeettomilla asioilla?
Tää kaveri on niin katkera, että kun aatetoverinsa polttaa seuraavan lapsen kuoliaaksi höyrymopilla niin kaveri vain kiihottuu ajatuksesta, että se oli hänen ja hänen aiheettomien kiusantekomielessä tehtyjen ilmoitustensa ansiota.
Sä olet ilkeä. Sun lapsi jää sairaalassa ilman ruokaa. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista
Rikkaiden lapset saa sairaalassa kokea mitä on oikea nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, päiväkodin pihalla on kaksi metriä korkea kiipeilyteline ja rikkaan 2-vuotias kiipeää siihen.
Ei kiinnosta vahtia hyvätuloisten lapsia, kun ansiosidonnaista leikattiin ja keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.
Todella toivon että tällä asenteella ei työskennellä lasten parissa. Eikä oikeastaan millään alalla.
Jos omissa ansioissasi on ongelmia, niin miksi et itse niitä korjaa. Vaihda vaikka alaa, jos se lastenhoito on liian alipalkattua. Vai tuliko oma palkkataso sinulle yllätyksenä, kun ne rikkaat kusettivat sinua koko lapsuutesi ja nuoruutesi. Jestas mikä tapaus, pitääkö tulla vielä pyyhkimäänkin?
Kuule, jos sulla on ongelma kiusata työttömiä ja leikata niiltä ansiosidonnaista niin muuta ulkomaille.
Eläkeläisten sukupolvi sai ansiosidonnaista 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja me ollaan myös ansaittu se.
Koita kestää kiusaaminen jatkossa mitä te hyvätuloiset tulette saamaan.
En ottaisi siivojaa omaan kotiin.
Tiedä mitä salakameroita asennetaan, kun ansiosidonnaista leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla tienataan salakuvauksella esim. seksivideoilla.
Kaikki rantautuu ulkomailta Suomeen.
Ihmiset keksii tienauskienoja.
Enää ei ole Suomessa tukia jotka suojaavat
Myös rikkaan pitää siivota koti itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asianajaja ostaa lapselleen tupakka, sinne ne rikkaiden rahat menevät, lasten tupakkaan.
Miksi lastensuojelua kiinnostaisi tämä? Ettekö te persaukiset osaa mitään muuta kuin tuhlata yhteisiä verovaroja tarpeettomilla asioilla?
Tämä. Kertoo kirjoittajan henkisistä lahjoista, kun hallituksen veropäätöksiä kostetaan viattomille lapsiperheille. Jos Suomessa ylimpään tulokymmenykseen pääsee 5000 e tuloilla eli saa n. 3000 e käteensä/kk ja elättää sillä liudan lapsia, niin eivät nuo ihmiset mitään rikkaita ole.
Joo, ystäväni on sairaanhoitaja ja tehtiin kerran porukassa laskuharjoitus. Hänen tulonsa ovat vaihtelevasti 3000-3500 euron välillä. Minun oli silloin 4700 ja kolmannen ystävän karvan alle 5000. Kaikki kuuluu seurakuntaan, kotikunnissa 0,5% ero verotuksessa, heidän edukseen. Minulla suurehkot työmatkakuluvähennykset, muilla ei.
Minun netto: 3060
Sairaanhoitajaystävän: 2300-2700
Toisen ystävän: 3110
Siis:
Bruttopalkassa ero jopa 2000 euroa, on nettopalkassa enää 800.
Sh-ystävä totesi, että palkan takia on turha tehdä mitään työtä näköjään, kannattaa tehdä sitä mistä tykkää. Hän oli todella yllättynyt, oli kuvitellut, että meillä kahdella kaverilla on rahaa kuin roskaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla tienataan salakuvauksella esim. seksivideoilla.
Kaikki rantautuu ulkomailta Suomeen.
Ihmiset keksii tienauskienoja.
Enää ei ole Suomessa tukia jotka suojaavat
Myös rikkaan pitää siivota koti itse.
Katselin dokumenttia, missä seksivideot meni livelähetyksenä nettiin, niitä ei saa koskaan pois.
Sellaista se on ulkomailla.
Ja kaikki rantautuu tänne.
Sossuturva leikataan.
Minä siivoan kotini itse niin tietää, että ei ole laitettu mitään pieniä salakameroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kertoo kirjoittajan henkisistä lahjoista, kun hallituksen veropäätöksiä kostetaan viattomille lapsiperheille. Jos Suomessa ylimpään tulokymmenykseen pääsee 5000 e tuloilla eli saa n. 3000 e käteensä/kk ja elättää sillä liudan lapsia, niin eivät nuo ihmiset mitään rikkaita ole.
Työmarkkinatuesta leittiin lapsikorotukset eli työmark
Tiedän, olen itsekin työtön ja kolmen lapsen äiti. Erona on vain se, että minä aion mennä jatkossa töihin.
En ole äänestänyt nykyhallitusta valtaan. Mutta on sekin mielestäni ihan reilua, että ahkeruudesta ja työnteosta palkitaan. Miksi kukaan opiskelisi ja kävisi töissä, jos saman rahan saisi kotiin makoilemallakin? Miksi lääkäri tekisi viisipäiväistä työviikkoa, jos hän saa saman palkan neljän päivän työstä?
Ihmettelin tätä veroalea ja sen mainostamista ostovoiman parantajana.
Palkkani on noin 5000 euroa kuussa ja minun tuloillani veron alennus tarkoittaa, että käteen jää kuukaudessa noin 25 euroa enemmän kuin ennen.
Eipä tuolla nyt mitään valtavaa kulutusjuhlaa vietetä: En aio ostaa uutta autoa tai asuntoa tai uusia sisustusta tai lähteä kotimaan lomamatkalle. Summa on niin pieni, että arjessa en huomaa sitä millään lailla. En varmaan olisi huomannut eroa, jos siitä ei nyt etukäteen olisi kerrottu.
Kauhealta tuntuu, kun tuttavapiirissä on fiksuja, ihania, työssäkäyviä tavallisia ihmisiä, jotka ovat oikeasti kusessa näiden leikkausten takia.
Ulkomailla viedään lapset autolla kouluun ja haetaan lapset autolla koulusta. Eikä ulkomailla lapset ole omakotitalon takapihalla ilman vanhempaa. Ne voitaisiin kidnapata ja myydä adoptiolapsiksi ulkomaille.
Hallitus leikkaa ja kohta Suomessakin kirurgi keskeyttää leikkauksen ja käy hakemassa lapsen autolla koulusta ja vie kotiin ja menee takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ
Jatkossa ei mennä töihin. Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon. Hakijoita on satoja joka paikkaan jopa siivoojiksi ja kaupan kassalle. Kauppaan otetaan myyjien lapset töihin.
Suurituloiset ovat kaikista piheimpiä ihmisiä. Voi olla, että kulissit on kunnossa, citymaasturi pihalla joo. Mutta tavallinen elämä on tosi nuukaa. Kaikki ylimääräinen raha sijoitetaan pörssiin ja rahastoihin. Loput rippeet sitten lasten ja sukulaisten hyväksi. Kun rikas saa rahaa, niin hän ostaa entistä vähemmän, ahneus iskee pörssinpeluuseen. Sitä en osaa sanoa, auttaako pörssin peluu jollakin tavalla valtion taloutta. Pitäisi kysyä Vesa Puttoselta.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla viedään lapset autolla kouluun ja haetaan lapset autolla koulusta. Eikä ulkomailla lapset ole omakotitalon takapihalla ilman vanhempaa. Ne voitaisiin kidnapata ja myydä adoptiolapsiksi ulkomaille.
Hallitus leikkaa ja kohta Suomessakin kirurgi keskeyttää leikkauksen ja käy hakemassa lapsen autolla koulusta ja vie kotiin ja menee takaisin töihin.
Suomi on lähes ainoita maita, missä lapset kulkee yksin kouluun. Ulkomailla ei ole sossutukia ja siellä vietäisiin lapsilta puhelimet koulumatkalla ja myytäisiin eteenpäin.
Kohta Suomessakin pitää viedä lapset autolla kouluun ja sen takia voidaan irtisanoa ja ottaa tilalle lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.
Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin.
Opiskele ja luo työura että pääset maksamaan tuloistasi parhaimmillaan 62% veroja miksi et näin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.
Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin.
Opiskele ja luo työura että pääset maksamaan tuloistasi parhaimmillaan 62% veroja miksi et näin tekisi.
Monella on opintotuet käytetty ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Työkkärissä on työryhmä, joka päättää saatko luvan opiskeluun eli tukeeko uusi tutkinto työllistymistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Olet henkisesti sairas. Hae apua.
Tiesitkö, että poliisi saa IP-osoitteen kautta henkilöllisyytesi selville helposti? Kannattaa aina miettiä, mitä nettiin "anonyymina" kirjoittelee, koska et ole anonyymi.
Vierailija kirjoitti:
Suurituloiset ovat kaikista piheimpiä ihmisiä. Voi olla, että kulissit on kunnossa, citymaasturi pihalla joo. Mutta tavallinen elämä on tosi nuukaa. Kaikki ylimääräinen raha sijoitetaan pörssiin ja rahastoihin. Loput rippeet sitten lasten ja sukulaisten hyväksi. Kun rikas saa rahaa, niin hän ostaa entistä vähemmän, ahneus iskee pörssinpeluuseen. Sitä en osaa sanoa, auttaako pörssin peluu jollakin tavalla valtion taloutta. Pitäisi kysyä Vesa Puttoselta.
Pääomatuloista maksetaan kyllä veroa. Eli pörssin peluu tukee valtion taloutta.
Matti Vanhanen kertoi totuuden yhteisöveron lasku menee suoraan osinkoina ulkomaisille sijoittajille eli taas miljardi velkaa molokin kitaan kiitti veetusti koko perskokkare hallitus on pakko kysyä miten moni ääliö aikoo äänestää näitä suraavissa ek-vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet henkisesti sairas. Hae apua.
Tiesitkö, että poliisi saa IP-osoitteen kautta henkilöllisyytesi selville helposti? Kannattaa aina miettiä, mitä nettiin "anonyymina" kirjoittelee, koska et ole anonyymi.
Hallitus rakentaa Suomesta Amerikkaa.
Kuka tässä on sairas.
Todella toivon että tällä asenteella ei työskennellä lasten parissa. Eikä oikeastaan millään alalla.
Jos omissa ansioissasi on ongelmia, niin miksi et itse niitä korjaa. Vaihda vaikka alaa, jos se lastenhoito on liian alipalkattua. Vai tuliko oma palkkataso sinulle yllätyksenä, kun ne rikkaat kusettivat sinua koko lapsuutesi ja nuoruutesi. Jestas mikä tapaus, pitääkö tulla vielä pyyhkimäänkin?