Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää minulle ymmärtämättömälle, miten suurituloisten vero-ale vaikuttaa myönteisesti Suomen talouteen.

Vierailija
23.04.2025 |

Itse ajattelisin, että vastaava pienituloisten veroale näkyisi välittömästi taloudessa.

Kommentit (990)

Vierailija
21/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi. 

Pötyä. Pienituloisten kaikki tienestit jäävät niille kotimaisille yrityksille, joita nyt on mennyt ostovoimaleikkausten takia konkurssiin.

Esimerkiksi sellaisille persunkin ymmärryksen rajoissa oleville kuin kiinteistönhuoltoyrityksille. Parturi-kampaajille. Fysioterapeuteille, optikoille, hammaslääkäreille, remonttifirmoille.

Kaikkein köyhinkin maksaa veroja yli kolmasosan tuloistaan: tulovero esim 8,5% + alv 25% = 33,5% suoraan takaisin valtion kassaan lähikaupan, apteekin tai rautakaupan kautta.

Vierailija
22/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää enemmän rahaa investoimaan ulkomai- Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.

Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin. 

Odotan aikaa että joudut työttömäksi tai sairastut. Katsotaan siinä vaiheessa miten käy jos mennään USAn malliin tuhkatkin lähtee eikä mitään jää.

Vierailija
24/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi kadehtimaan ketään joka maksaa yli 50% veroa tuloistaan. Ihmiset ajattelevat helposti, että jos minä tienaisin niin ja niin paljon niin kyllä minä sitten maksaisin vaikka 60% valittamatta. Ette maksaisi.

Jos veroprosentti on 50 niin käteen jää noin kymppitonni kuussa. Toiset taas joutuu elämään tonnilla kuussa. Kyllä minä kadehtisin. 

Toiset joutuvat myös käymään töissä yli 200 päivää vuodessa. Toisten työstä teidät myös elätetään.

Vierailija
25/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroale on nostettu trollitehtaan pääaloitukseksi. Onhan se venäläiselle ihmetys kun rikkaassa länsimaassa vielä alennetaan veroja.

Vierailija
26/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkein ero on se, että sen tonnin kuussa saa tekemättä yhtään mitään eikä siitä makseta veroja. 20 000 euron palkkaa kadehtivan kannattaa muistaa, että ennen sitä pitää oppia lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan, pitää opiskella ja tehdä töitä. Ei sitä palkkaa saa sillä, että istuu sohvalla käsi ojossa.

Eihän työttömät nytkään suostu tekemään edes 5 tuntia töitä viikossa, koska silloin tuet pienenee!

Vierailija
27/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöveron laskeminen näkyy varmaan ennenkaikkea pienten OY muotoisten yritysten lisääntymisessä.

Yhteisöveroa on laskettu jo aika monta vuotta, enimmillään se taisi olla 29% mikä olisikin kohtuullinen kun vertaa palkkojen verotukseen. Paljonkohan on auttanut pikkufirmojen perustamiseen ennenkään. Verothan maksetaan puhtaasta voitosta, ei tyhjästä. Alvin maksaa se joka maksaa kaiken eli kuluttaja.

Vierailija
28/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset ei työllistä ketään esimerkiksi. Suurituloisten veroale taas pistää rahan kiertoon esimerkiksi investoinneilla ja kun suuri tuloisten kannattaa tehdä töitä, tarvitaan sitä myöten sitten muitakin työntekijöitä. Mutta ei hätää suurituloiset tekee edelleen enemmän kuin puolet työpäivistään ilmaiseksi. 

Se, että se suurituloinen työntekijä saa enemmän rahaa käteen kuukaudessa ei mitenkään suoraan vaikuta yritysten investointikykyyn. Kas kun suurituloisista iso osa ei ole yrittäjiä. Ja suurituloisilla yrittäjilläkin se yhtiömuoto on pääasiassa osakeyhtiö, jossa omat varat ovat erillään yrityksen varoista.

-toiseksi ylimpään palkkadesiiliiin kuuluva

Määritteles vielä suurituloinen

Miksi se mun pitäisi määritellä? Eikö se hallitus juuri määrittele sitä, missä menee raja sille verohuojennusten saamiselle? Kysy Orpolta.

Jos mun mielipidettä kysyt, niin ylin tulodesiili nyt ainakin voidaan siihen laskea. Se, onko mun mielipide yleisesti oikea, on sitten eri asia.

-11

Vierailija
29/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pienituloisen nollan veroprosenttia vielä voisi pienentää? Pitääkö verottajan maksaa toimeentulotuen päälle 100 e/kk veronpalautusta veroista, joita ei ole koskaan maksettu?

Vierailija
30/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka eroja hallituksessa, kevennetään veroja1,5 miljardia ja kompensoidaan se 190 miljoonan ay jäsenmaksu vähennyksen poistolla loppukoe katetaan velalla

Vierailija
31/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pitää ymmärtää, että veroratkaisut ei ole nollasummapeliä. Euro köyhältä pois rikkaalle, ei ole tosiasia. Veroale maksoi itsensä Ruotsissa takaisin, itseasiassa se tuli tuottavuuden ja kulutuksen kasvun kautta suurempana takaisin, mitä oli aiemmin ennen veroalea.  Ylimpien tuloluokkien veroale, kannustaa ihmisiä tekemään lisätöitä sekä etenemään uralla. Tämä siis vapauttaa resurssia yrityksille investoida, täällä on ihmisiä, joiden lisäarvoa voidaan tuottaa asiakkaalle. Työpaikat säilyy Suomessa, tai joku ulkomainen yritys voi perustaa Suomeen yksikön, kun täältä saa osaavaa työvoimaa. Tämä ruokkii urapolkuaketjua, että alempaa voidaan taas pompata ylemmälle portaalle, niin halutessa. Jos saan hyvätuloisena veroalen, voin sen investoida omaan elämään. Osa voi toki mennä pitkäaikaiseen säästämiseen, mutta osa menee ihan siihen, että voin helpottaa omaa arkea. Työllistän esimerkiksi kotisiivoajan, joka saa siis lisää töitä ja maksaa tästä työstään verot, business as usual. Jos tämän tekee tuhannet, tarvitaan lisää kotisiivouksen tekijöitä, joka taas pienentää työttömyyttä. Sama pätee remppaukkoihin, ravintoloihin, autokorjaamoihin, hierojiin, partureihin, kosmetologeihin yms yms yms, ihmisillä on varaa kuluttaa enemmän palveluihin. Tämän vapautuneen ajan, kun ostan palveluita, voin käyttää olemalla perheeni kanssa tai mahdollisesti käytän ajan omaan palautumiseen, kun työ on niin vaativaa ylempien tulotasojen tehtävissä. 

Vierailija
32/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroale on nostettu trollitehtaan pääaloitukseksi. Onhan se venäläiselle ihmetys kun rikkaassa länsimaassa vielä alennetaan veroja.

Venäläiset lähinnä ihmettelee että kun he on yksi ainoita korkean palkkatulon maita jossa on korkea asuntomistusprosentti että mitä vitta me tehdään täällä väärin.

Vierailija
33/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaikutakaan, mutta kokkareet rikastuttavat rikkaita hyväveli-verkostojaan.

Vierailija
34/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan aikaa että joudut työttömäksi tai sairastut. Katsotaan siinä vaiheessa miten käy jos mennään USAn malliin tuhkatkin lähtee eikä mitään jää.

Mitä oletat tapahtuvat? Sairauskuluvakuutus auttaa aika pitkälle sairastuttaessa ja säästöt sekä sijoitukset helpottaa arkea. Harva hyvätuloinen elää kädestä suuhun.

Vierailija
35/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouskasvu ja työpaikat syntyvät yrityksissä. Menestyvät yritykset haluavat kasvaa, työllistää ja investoida. Samalla ne myös turvaavat hyvinvointivaltion verotulot, sillä yritykset, työntekijät ja yritysten omistajat maksavat veroja ja veronluontoisia maksuja monissa eri muodoissa.

Ankara progressio aiheuttaa jo varsin matalista tulotasoista alkaen merkittäviä kannustinongelmia. Kun lisätyönteko johtaa entistä ankarampaan verotukseen, kasvaa työnteolle vaihtoehtoisen, verovapaan toiminnan (vapaa-aika) suhteellinen houkuttelevuus. Itse kyllästyin jo viime hallituskaudella tähän koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. 

Vierailija
36/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä on tasaveroa 13%,ihmetteleppä sitä

Vierailija
37/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset lähinnä ihmettelee että kun he on yksi ainoita korkean palkkatulon maita jossa on korkea asuntomistusprosentti että mitä vitta me tehdään täällä väärin.

Teillä venäjällä keskipalkka on 300 euroa. Sillä ei ostella asuntoja vaan murjuja. Lopuilla juotte vodkaa.  Mutta te olette Pahan valtakunnan orjakansaa ettekä ansaitse parempaa.

Vierailija
38/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi sinä saastainen venäläinen. Mene pois paskahousu.

Vierailija
39/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä on tasaveroa 13%,ihmetteleppä sitä

Venäjällä korruptio nakertaa sen mitä verotus ei nujerra.

Vierailija
40/990 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä samaa lapsellista uhoa. Olen tunnistanut ne elämän realiteetit jo parikymppisenä ja suhteuttanut ne menot tuloihin niin, että pärjään jos sairastun, jään työttömäksi, jne, enkä ole kilpavarustellut itselleni elämää johon minulla ei ole varaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme