Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaas huviksenne, mitä maksaa pölynimuri kiertävältä kotimyyjältä ostettuna?

Vierailija
24.06.2011 |

2400 euroa!!!

Tällaista hintaa ainakin ehdotettiin aluksi vanhalle yli 70-v. mummelille. Pienen ihmettelyn ja tinkimisen jälkeen hinta olisi tippunut 1900 euroon...

Onkohan tuollainen edes laillista?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppoja ei tullut, mutta kysyimme saisimmeko myyjältä esitelehtisen ja kirjoittaisiko hän siihen yhteystietonsa jotta voisimme imuria kysellä myöhemmin jos jatkossa vaihtaisimme mielipidettä. Ei suostunut siis antamaan omia tai edustamansa yrityksen yhteystietoja. Jotenkin epäilyttävää.

Vierailija
42/61 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukortteja, 100 mk kappale :P Joo, oli höppänä vanhus kyseessä, ilmeisesti ei noilla myyjillä ole morlaaia enempää kuin kastemadolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostama imuri (siihen aikaan esim. sairaanhoitaja sai palkkaa noin 2000 mk/kk). Hyvin toimii, edelleen saa uusia osia eikä ole tarvinnut vaihtamista miettiä. HIntansa arvoinen, jos ajattelee, että käytetty yli 30 vuotta.

Vierailija
44/61 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostivat n.10v sitten Lux-imurin kiertokauppiaalta. Oli kallis, en muista hintaa, mutta kallis. Ei se nyt kovin ihmeellinen ole ollut laadultaan, siis ihan toimiva, mutta miinuspuolina paino ja muutama vuosi sitten kelaus meni rikki, eli johto on nyt sitten pitkänä perässä. En ikinä maksaisi imurista noin paljoa.

Meillä on Dysonin allergiamalli oli sekin mielestäni kallis(400e) ja se on vähintään yhtä hyvä, mutta kevyempi kuin vanha Lux. Ja itse pidän pussittomasta mallista, niin ei tartte miettiä pussinvaihtoa.

Vierailija
45/61 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydän että esittelevät imuria käytännössä. "Kokeiles vielä tolta matolta","Entäs toi olohuoneen parketti, kuinka hyvin toimii siinä""Mahtaakohan toi sohvia kunnolla saada puhtaaksi..." Ja sitten lopulta totean, että kiitos siivouksesta, mutta näin työttömänä on tilillä 36€ et josei sillä irtoo niin jää ostamatta :D

Vierailija
46/61 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä ajatuskin naurattaa kun miettii lähipiirin 70-vuotiaita. Suurin osa 70-vuotiaista menee tuolla ketterämmin kuin nuorempansa...

ohis

Vierailija
47/61 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostama imuri (siihen aikaan esim. sairaanhoitaja sai palkkaa noin 2000 mk/kk). Hyvin toimii, edelleen saa uusia osia eikä ole tarvinnut vaihtamista miettiä. HIntansa arvoinen, jos ajattelee, että käytetty yli 30 vuotta.

Maksoi ostettaessa kuulemma 800 mk.

Ei sillä, hyvähän se, että edelleen toimii.

Vierailija
48/61 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin markkinoitu ihme superimuria,joka pesee matot ja puhaltaa ilmapalloja,hinta oli jotain lähemmäs 4000€. Nokuimurin varmaan saa inhimilliseen hintaan,mutta tuskin niitä kotiin tullaan kauppaamaan enään nyjyaikana.

Vierailija
49/61 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsee imurin hinnaksi 5375 markkaa. Siis tuohan oli tosiaan aivan tähtitieteellinen summa lama-aikoina!

On se kyllä bisnestä, ihan omanlaistansa touhua. Toisaalta olisi mielenkiintoista kyllä kuulla kokeneen imurikaupparatsun muisteloita uran huippuhetkistä.

Vierailija
50/61 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierot systeemit Kirby imurin kauppaamisessa. Tullaan pesemään matto, sohva ja sänky muka arpajaispalkintona. Puhelimessa nainen vakuutti ettei ole myymässä mitään enkä saanut vastausta mistä hyvästä ilmaiseksi siivoaa, sanoin selvästi, etten osta mitään. Ovelle tuli eri nainen ja siinä selvisi, että on kaupustelu kyseessä, olin muka saanut väärää informaatiota, joku "uusi, asiaatietämätön" oli väärin kertonut. Ilmoittaja oli puhunut miehensä 10 v kokemuksesta laitteen käytössä. Vielä ovella uskoin, että voin touhuta omiani sillä välin kun hän siivoaa. Inhottava kaupustelu käyntiin, minun piti katsella kun mustille liinoille imuroituja pölyjä levitteli eteeni. Hinta luki muovitetulla paperilla yli 4000 ja yritti keskustelua hinnasta, mutta se ei kiinnostanut koska en aikonut ostaa ja ilmaisin tuon useita kertoja. Jo puhui sontakasassa asumisesta jos ei osta imuria, jonka koko komeudessaan voi pitää komerossa käyttövalmiina. Myyjää ei kiinnostanut olosuhteeni, että kolmeen  kerrokseen pitäisi raahata kun asia hoituu joka kerroksessa olevalla keskuspölynimurin liitännällä. Pihalta puunlehdetkin voi puhaltaa, sanoin, että siis naapurin pihalle. Ohje oli että kadulle. Sanoin, että jos naapuri tuollaisella puhaltaisi niin roskat tulisivat minun pihalleni. Rännitkin voi puhaltaa puhtaaksi. En esitellyt, mikä portaikon ym siivous tuosta seuraisi tai että rännissä yleensä roskat on märkänä sohjona ja siistimpää kerätä sieltä hallitusti. Sain kielletyksi "matonpesun" jotta pääsisin eroon. Kysyi miksi en osta. Sanoin, etten halua lisää tavaraa. Tavarani olisivat kelvanneet osaksi maksua. Paha mieli jäi ajanhukasta ja epärehellisestä informoinnista. Mattoni tuntui ohentuneen kun sai siitä irti niin paljon "sontaa".

Vierailija
51/61 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen vuotta sitten vanhemmilleni yritti kiertävä kauppias myydä Vorwerk -imuria, en muista hintaa mitä sanoivat mutta jotain yli tonnin se oli. Katsoin netistä Saksan hintaa ja siellä sama imuri oli alta 200 euroa. Mutta hyvin siinä tienaa jos saa edes joka toinen päivä ylihintaisen imurin myytyä

Vierailija
52/61 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tuli jokin aika sitten joku äijä tyrkyttämään imuria. En ollut uskoa silmiäni. Tokaisin nopeasti, että nyt ei ole hyvä hetki ja oven suljettuani yritin kerätä itseni. Mulle riittää vaatimattomammatkin kapineet siivoamiseen...

Vierailija
53/61 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirby- merkkistä myytiin minulle "arpajaisvoittona" saamani matonpesun nimikkeellä. Kaupustelija pääsi kotiini puhelimitse huijaamalla. En olisi uskonut joutuvani kodissani kokemaan tuota häikäilemätöntä kieroilua. Olisi kai ottanut osamaksuksi kotiini asennetun keskuspölynimurin, jota ei voi korvata eri kerroksiin raahattavalla valtavalla laitteistolla, joka olisi "käyttövalmiina komerossa". Ei näyttänyt missä olisi paikka komerolle, ei mahdu keskuspölynimurin putken paikalle.

Vierailija
54/61 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tullaan kauppaamaan v 2014

Vierailija
55/61 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyseinen imuri ja en todella enään kelpuuttais muuta. Kyseesä on myös laite joka puhdistaa huoneilmaa. En kerro laitteesta sen kummemmin, koska sitä tehoa ei voi tietää ilman, että omistaa laitteen.

Nykyään sitä imuria ei kaupata yli 65-vuotiaalle!

Vierailija
56/61 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini  osti vuosia sitten tällaisen varsin kalliin imurin tunnetun suomalaisen yrityksen edustajilta. Imuri on kyllä tehokas ja hyvä, mutta varsin kömpelö käyttää, koska painaa aika paljon. Hänellä on parissa huoneessa kokolaittiamatot. Toin hänelle kerran   halvan robotti-imurin (n. 150 euroa), joka on ollut loistava työmyyrä erityisesti kaivaessaan kokolattiamaton uumenista kissakarvoja. En olisi uskonut, ellen olisi itse nähnyt. Kyse on siitä, että robotti-imuri on  eräänlainen pyörivä harjakone ja se tekee sen tehokkaaksi.  

Vierailija
57/61 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dysonin imurit ovat hunolaatuisia ja äänekkäitä, itse James Dysonkin kai aika ikävä ihminen. Niitä ostavat usein mainonnan uhrit, jotka eivät ole parempia kokeilleet.

Jos haluaa edullisemmista imureista ostaa kunnollisen, paras on Miele.

Luxin imurit ova aivan oikeasti laadukkaita ja niitä löytyy paljon käytettyinä edullisestikin, kun myyty Suomessa paljon, uutta ei hinnan vuoksi kannata ostaa, eikä niitä enää kai myydäkään.

Pro-Aquassa on huijauksen makua ja kaupanpäällisinä tarjotaan suuhun suihkutettavaa ihmesuihketta, joka suojaa koronavirukselta. Vesisuodatusimureista varsinkin tuohon kannattaa suhtautua suurella varauksella.

Dolphin on erinomainen laite, mutta erittäin kallis ja käyttökuntoon laittamisessa on oma vaivansa. Höyrytoiminnon ansiosta kuitenkin siivoustulokset ovat uskomattoman hyviä ilman mitään pesuaineita.

Vierailija
58/61 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväni osti Rainbow-merkkisen imurin 1700-1800 eurolla. Mutta hän sanoo, että on hintansa väärti. Siinä on ilmanpuhdistin myös.

Off topic: minun äitini on 72 v, eikä hän ole mikään "mummeli.... Täysin sielun ja mielen voimissa ja täysin kykenevä päättämään asioistaan ja ostoksistaan...

Mummeleilla nyt ei tartte aina olla dementiaa, kylläkin jo iän puolesta ainakin äitisi on enemmän mummeli kun esm keski-ikänen.

Vierailija
59/61 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimyyjät ei lähde pois ennen kuin on nimi papereissa.  Siinä on monet mummot pulassa kun ei auta vaikka mitä sanoo.  Onneksi kotimyynnissä on 14 pv peruutus/palautusoikeus, mikä lasketaan tavaran saapumisesta (ei tilauksesta).  Jotkut kotimyyjät yrittää huijata tässäkin.  Eräskin parvekelasien myyjä ei suostunut perumaan muistisairaan äitini tekemää tilausta (joka oli saatu juuri edellä mainitulla tavalla) vaan vetosi siihen, että tilaus on jo mennyt tehtaalle eikä sitä voi perua (vaikka toimitus oli vasta 3kk päästä). Kyseli aivan asiattomuuksia ja yritti laskea hintaa ym. Lopulta ei sitten auttanut muu kuin perua kirjallisesti ja lähettää se pääkonttoriin. Jäi aika pa.ska maku.

Vierailija
60/61 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oikeassa kun ajattelin tämänkin aloituksen olevan ikivanha. Niin olikin, mutta tuo koronahuijaus tuo aivan uutta tähänkin ketjuun. Muuten kiertävät pölynimurikauppiaat ovat viimeaikoina olleet yhtä katoavaa kansanperinnettä kuin käsintehtyjen pitsiliinojen myyjät. Ei enää kaupata myöskään ilmakuvatauluja, koska monen maalaismummon lapsenlapsella on drone, jolla saa hyviä kuvia.

Maalla liikkuu nykyään enemmän ikkunakauppiaita, savupiipputarkastajia ja muita uudemman sukupolvena kulkijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän