Pätkäpaasto kokemuksia? Auttaako laihdutukseen?
Onko pätkäpaastosta apua laihduttamiseen? Nyt pääsiäisen jäljiltä on taas sen verran kiloja kropassa että pitäisi saada ne pois jotenkin helposti. Oletteko kokeilleet pätkäpaastoa ja onko toiminut laihdutukseen? Monta tuntia paastoatte päivässä. Riittääkö 14h vai onko 16:8 pätkäpaasto paras?
Kommentit (243)
Paasto on ihmiskeholle hyväksi, se rauhoittaa tilanteen ja antaa kropalle mahdollisuuden korjata erinäisiä asioita sen sijaan että olisi jatkuvasti käsiteltävä sisääntulevaa ravintoa. Ei millään eläinlajilla ole jatkuvasti ruokaa nokan edessä niin paljon kuin haluaa. Välillä joutuu menemään ilman ja kroppa on siihen suunniteltu.
Joku on tänään herännyt väärällä jalalla.
Nostetaan että saataisiin lisää näitä teidän mahtavia ideoita
Mitä tulee ap:hen, niin hyvä aloitus
7 kg olen laihtunut tammikuusta eli rauhalliseen tahtiin. Syön viimeisen kerran n. klo 17 ja sen jälkeen joskus 9 tai 10 aikaan aamulla. Olen silloin töissä ja minulla on mahdollista syödä aamupala siellä tuohon aikaan. Lounas on klo 14 maissa ja iltapala klo 17, yleensä kotimatkalla. Syön kasvispainotteisesti. Ei herkkuja tai jos, niin tosi harvoin. Jos on kylässä syötävä illalla (joustan tässä aina), syön silloin seuraavan kerran tuon klo 14 lounaan ja jätän aamupalan pois.
Tämä rytmi sopii minulle erinomaisesti. Ei ole fiilistä, että jotain puuttuu tai että kaloreita pitäisi laskea tms. Ja se, että syön arkena vain kodin ulkopuolella, jää kotona aikaa vaikka mihin, myös aamulla. Eväät teen aamupalalle, pakkaan ne, nopeaa! Näin voisin jatkaa loppuelämäni. Iltasyömisen lopettaminen on mullistanut elämäni.
Hugo-peliohjelma pyöri telkkarissa
Auttaa jos on vaikeuksia pudottaa muutama kilo, eikä millään pääse alkuun.
Tarmo kävi parturissa. Siitä tuli siilipää.
Siis pääsiäinen kestää pari päivää, ja ehdit lihottaa ittes mursuksi?
Miten se voi olla mahdollista ?
Onko sinusta OK tarjota vauvalle ruuaksi ranskalaisia?
Ehkä se oli tarkoitettu olemaan niin.
Minä teen vuorokauden sisällä pätkäpaastoa. Syön normaalinkokoisen annoksen 2 kertaa päivässä. Tarvittaessa vielä sämpylä 1-2 kertaa päivässä. Sämpylän päällä ei mitään.
Nälkää pidän pois kittaamallla kahvia.
Olen pudottanut nyt 7 kg 2,5 kuukaudessa.
En tiedä, kauanko jaksan. Tää on kuitenkin helpompaa kuin painonvartijoiden tyyli sikäli, et ruoka saa olla mitä vain. Annos sellai en sopiva, että nälkä lähtee. Ei kuitenkaan överi. Päivän ensimmäinen ateria oli roiskeläppäpitsa, johon lisätty 3 siivua juustoa. Sen ajattelen riittävän 7 tunniksi.