Parisuhdekriisi?
Olemme seurustelleet vaimoni kanssa yläasteelta alkaen. Veimme neitsyyden toisiltamme. Nyt olemme 28-vuotiaita. Meillä on yhteinen talo ja kaksi tytärtä 3 ja 5 vuotiaat. Olen palannut takaisin töihin pitkältä sairaslomalta työuupumuksen takia. En pahimmillaan pystynyt edes huolehtimaan lapsistamme, saatikka vaimostani. Seksiä meillä oli usein. Vaimoni on erittäin seksuaalinen, suorastaan himokas. En pystynyt sitä hänelle tarjoamaan, mutta koska tunnen hänet, ja tiedän hänen halunsa, tarjosin hänelle mahdollisuutta etsiä kumppania muualta. Aluksi hän tyrmistyi ajatuksesta. Hän epäröi, ja kysyi moneen kertaan, että olenko varma asiasta. Olin. Lopulta hän ilmeisesti teki niin. Nyt kun olen palannut elämäämme takaisin, hän haluaa kyllä läheisyyttä ja huomiota kuten ennenkin. Mutta ei seksiä, tai todella harvoin. Kun otin asian puheeksi, hän vastasi nauttivansa nykyisestä tilanteesta. Hän kertoi oppineensa nauttimaan kunnolla seksistä taukomme aikana ja haluavansa tehdä niin jatkossakin. Ehdotin, voisimme nauttia siitä yhdessä, vastaus oli että emme voi. Vähemmän yllättäen tästä syntyi iso riita. Eikä se helpottanut, kun vaimoni sanoi, että hän haluaa jatkaa nykyiseen tapaan. En halua erota, koska rakastan vaimoani ja lapsiani yli kaiken. Pitäisikö antaa ajan kulua, ja katsoa korjaantuuko tilanne? Vai mitä tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (107)
Täydellinen vässykkä. No hyväksy vaan vaimosi päätökset.
Hyvää kodinhoitajaa aina tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä seurattuani vaikuttaa, että vaimollasi on vakisuhde (ei tarvitse laukata etsimässä irtosuhteita ja saa kuitenkin tyydyttävää seksiä kodin ulkopuolella). Tämä suhde on sitten muodostunut sinua tärkeämmäksi, kun näytti sinulle ovea.
Eli oletko lähinnä varalla ja tarvitaan hoitamaan lapsia ja pitämään arki sujuvana? Riittääkö tuo sinulle ja onko vaimosi edes jäämässä?
Tähän en osaa vastata, ja vaimoni nauttii myös perhe-elämästämme, ja yhteiselostamme. Ja ehkä tämä riittää minulle. En tiedä. Aika varmaan näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentistasi. Juuri näitä en kaipaa.
Et kuitenkaan kysy tuosta mahdollisesta suhteesta? Minkälainen keskusteluyhteys teillä on? Tuntuu, ettei hänellä kuitenkaan ole sinua kohtaan paljoa empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Et kuitenkaan kysy tuosta mahdollisesta suhteesta? Minkälainen keskusteluyhteys teillä on? Tuntuu, ettei hänellä kuitenkaan ole sinua kohtaan paljoa empatiaa.
Hänellä on empatiaa perhettä kohtaa.
Tuo empatia perhettä kohtaan on eri asia. Parisuhde vaatii kuitenkin jotain teidän kahden välille. Jos meinaatte jaksaa kauemmin yhdessä. Kannattaa koettaa saada parempaa keskusteluyhteyttä auki.
Ei se toivotonta varmasn ole
Jos ei jonkun cuck-fantasia mikä toki täysin ok, vaan jopa oikea seksiongelma..
Niin vastaisin, todella seksuaalisena ja kiihkeänä naisena, että jos minulle tuollaisessa tilanteessa mies antaisi luvan käydä vieraissa ensin laiminlyötyään yhteytemme ja vieläpä niin että hän on lasteni isä, kokisin ettei hän enää välitä minusta. Tokihan aloituksen vaimo voi myös olla vaikka polyhenkinen mutta silloin varmaan kotimies saisi myös eivätkä välit olisi rikkoneet eikä nainen olisi (noin) mustasukkainen miehestään?
Itse en siis tuossa tilanteessa lähtisi vieraisiin vaan eroaisin, mutta ehkä lapset mutkistavat teillä kuviota. Kokisin kuitenkin seksittömyyden ja vieraisiin ajamisen sellaisena tunnetasolla ettei mies välitä minusta, halua minua tai ole terveen omistushaluinen. Jos noin kriisiytyneessä tilanteessa vielä lähtisin vieraan miehen syliin kun oma mies makaa kotona niin uupuneena että on hädintuskin läsnä, kyllähän ne kaikki kemialliset ja hormonaaliset rakkaudentunteet ja kiihko sitten kohdistuisi siihen uuteen urokseen joka tuottaa minulle ne orgasmit, on vahva, himokas, läsnä.
Minulle seksi ja halutuksi tuleminen on se suhteen liima, muuten on vain kämppis enkä oman kokemukseni mukaan viikkojen tai kuukausien täyden tauon ja huomioimattomuuden jälkeen enää samaan mieheen syty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vaimosi suhtautuu ajatukseen, että hakisit seksiä toisaalta?
En ole kysynyt, eikä ajatus oikein kiinnosta minua.
Miksei vaimosi mielipide kiinnosta? Outoa.
Se taitaa pompottaa sua, olet varalla ja arjen turva. Ei tuo kuulosta parisuhteelta vaan kaveruudelta. Nyt ei varmaan enää kannata miettiä omia seksihalujaan, vaan sitä, miten turvaatte lapsillenne turvallisen lapsuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentistasi. Juuri näitä en kaipaa.
No jollain konstilla pitäisi sinut saada avaamaan silmäsi.
Ap:n olisi hyvä suunnata johonkin terapiaan puhumaan as
ioista. Kun se ei kotona näytä onnistuvan.
Vaimon kunnioitus tällaista miestä kohtaan on suunnaton. Varmasti ajattelee että minulla on oikea mies.
Eiköhän tämä ketju ollut tässä. Mies on tyytyväinen tilanteeseen; ei ole tarvetta eikä haluja keskustella eikä selvittää mitään ja jos vaimolla on uusi suhde, niin sekin on ihan ok.
ap ei vaan vielä tiedä, että tuo teidän perheonni ei tule kestämään sitä että vaimo on ihastunut toiseen mieheen. Ihastus voi muuttua rakkaudeksi, jos toinen mies onkin yhtäkkiä saatavilla kokonaisvaltaiseen parisuhteeseen. Siinä vaiheessa ap lta lähtee vaimo ja lapset uuden miehen matkaan.
Mutta tämän ketjun perusteella sekin lienee ap lle ihan ok ja kiva - pääasia että vaimo on onnellinen.
En itse ymmärrä näitä alistuvia miehiä lainkaan ei tarvitse olla naisia hakkaava testosika, muttei myöskään munaton feministivässykkä. Naiset kaipaavat useimmiten mieheltä sellaista tervettä maakuliinisuutta, ja siihen kuuluu se että mies alkukantaisesti puolustaa oikeuttaan omaan naiseen. Ja jos nainen ei ole sen arvoinen, niin mies ei niele paskaa vaan näyttää ovea.
Alkaisin ap n tilanteessa vakavasti miettimään miten erossa hoidetaan käytännön kuviot niin, ettei lapset kärsi, ja että lapset varmasti näkevät ja saavat olla kummankin vanhemman kanssa riittävästi.
"Minua viedään. Tiedän. Ja hän sanoi sen äsken, kun puhuimme. Hänen halunsa on jatkaa näin, ja nauttia elämästään. ja hän aikoo tehdä niin, saan itse valita, käykö se minulle vai ei."
Vaimosi on itsekäs eikä ajattele sinun tunteitasi. Miksi jumitat tuollaisessa suhteessa? Älä nyt ainakaan lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Tätä seurattuani vaikuttaa, että vaimollasi on vakisuhde (ei tarvitse laukata etsimässä irtosuhteita ja saa kuitenkin tyydyttävää seksiä kodin ulkopuolella). Tämä suhde on sitten muodostunut sinua tärkeämmäksi, kun näytti sinulle ovea.
Eli oletko lähinnä varalla ja tarvitaan hoitamaan lapsia ja pitämään arki sujuvana? Riittääkö tuo sinulle ja onko vaimosi edes jäämässä?
Tämä. Ihmiset yleensä kehittää tunteita harrastettuaan seksiä. Vaimo saattaa olla rakastumassa tai jo rakastunut siihen toiseeen. Ap:n kannattaa varautua siihen, että vaimo jättää hänet.
Oletko tosissasi kun sanot ettet halua estää ketään nauttimaan elämästään ja samalla ettei sinua kiinnosta mitä vaimosi tekee?
Välitätkö itsekään vaimostasi?
Ihmettelin tätä ketjua jo eilen mutten oikein saanut kiinni, mistä mättää. Uusimmista kommenteista tajusin että tuo ihme luimistelusi on kyllä todella luotaantyöntävää. Miksi vaimoa pitäisi kiinnostaa suhteenne kun sinuakaan ei tunnu kiinnostavan?
Vaikka tavallaan kiva että sanot haluavasi vaimosi olevan onnellinen ja nauttivan elämästään. Niin kuulostaa että ulkoistat tuon kaiken vaimolle - tehköön tämän yksinään ja omilla ehdoillaan, sinua ei kiinnosta myötävaikuttaa asiaan. Miksi vaimon pitäisi panostaa suhteeseenne jos sinä et aio?
Toki voi olla että käsitin jotain väärin, että sinä haluaisit vielä panostaa. Kuitenkin ehkä näin sanominen ei riitä vaan se pitäisi teoilla näyttää.
Haluu pitää tasaisuuden ja turvallisuuden sun kanssa, kerta teillä lapsetkin on. Mut sillä aikaa ku pillitit uupumusta kun pikkupoika, se sai komeammalta ja lihaksikkaamalta mieheltä/mieheltä isompaa munaa ja tunsi saavansa taas oikeaa miestä. Sä et sen jälkeen enää riitä sille, etkä pysty tyydyttämään sitä. Se on iha sama mitä täällä jeesustellaan, ei oikeesti ole mitää muuta syytä, et miks se ei enää sun kanssa panis :D Mitäs päästit ittes menemään ja vaimokullan lutkimaan..
Aika söpöö, et se pitää sua kädestä kii samalla kädellä, millä just kiimoissaan pistäny toisen miehen kyrvän takas sisää kun lipsahtanu ulos. Man up ja jatka elämääs säki!
Joko vaimolta on kysytty, että käykö se vielä vieraissa naimassa?
Jos ap:n kanssa ei ole enää juuri seksiä, niin jossain on. Varsinkin, kun ei vapaudestaan halua luopua. Lienee vakisuhde, joka on jo aika tärkeä.
Ap voisi kysyä samoja vapauksia toiseen suhteeseen itselleenkin ja kuunnella vastauksia. Tämä riippumatta aikooko tuota toteuttaa. Kertoo ainakin, miten vaimo suhtautuu asiaan.