Parisuhdekriisi?
Olemme seurustelleet vaimoni kanssa yläasteelta alkaen. Veimme neitsyyden toisiltamme. Nyt olemme 28-vuotiaita. Meillä on yhteinen talo ja kaksi tytärtä 3 ja 5 vuotiaat. Olen palannut takaisin töihin pitkältä sairaslomalta työuupumuksen takia. En pahimmillaan pystynyt edes huolehtimaan lapsistamme, saatikka vaimostani. Seksiä meillä oli usein. Vaimoni on erittäin seksuaalinen, suorastaan himokas. En pystynyt sitä hänelle tarjoamaan, mutta koska tunnen hänet, ja tiedän hänen halunsa, tarjosin hänelle mahdollisuutta etsiä kumppania muualta. Aluksi hän tyrmistyi ajatuksesta. Hän epäröi, ja kysyi moneen kertaan, että olenko varma asiasta. Olin. Lopulta hän ilmeisesti teki niin. Nyt kun olen palannut elämäämme takaisin, hän haluaa kyllä läheisyyttä ja huomiota kuten ennenkin. Mutta ei seksiä, tai todella harvoin. Kun otin asian puheeksi, hän vastasi nauttivansa nykyisestä tilanteesta. Hän kertoi oppineensa nauttimaan kunnolla seksistä taukomme aikana ja haluavansa tehdä niin jatkossakin. Ehdotin, voisimme nauttia siitä yhdessä, vastaus oli että emme voi. Vähemmän yllättäen tästä syntyi iso riita. Eikä se helpottanut, kun vaimoni sanoi, että hän haluaa jatkaa nykyiseen tapaan. En halua erota, koska rakastan vaimoani ja lapsiani yli kaiken. Pitäisikö antaa ajan kulua, ja katsoa korjaantuuko tilanne? Vai mitä tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaiset vässykät saavat minut kyllä raivon partaalle.
Jos et tajua omaa parastasi, niin riudu sitten paskassa suhteessa. Sen olet totisesti ansainnut ja päättänyt roikkua siinä. Käsittämätön luuseri kyseessä.
Voisitko täsmentää asiaa vähän tarkemmin?
se on ihan hyvä.
olla kriisissä välillä.
se kun ei ota ja laannu niin?
oisko hyvä aatella:
eri teitä missä kulkea?
en muuta osaa sanoa. kiitos
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi kuitenkin koet, ettei kaikki ole ihan hyvin? Ehkä vaimosi kokee, mutta se ei parisuhteessa riitä. Keskustelkaa...
Oletan että olet nainen. Kuinka sinä toimisit naisena/vaimona tilanteessa. Kotona on kaikki hyvin, talo, aviomies ja kaksi lasta. Haluaisitko uhrata omaa uutta eläämääsi, kaikkine uusine nautintoineen. Vai haluaisitko jatkaa kuten ennen, tietäen että se ei ole mitä haluat, vai haluaisitko lähteä eri suuntaan?
Jos vaimosi on oppinut nauttimaan seksistä taukonne aikana, niin kai sitä on ollut? Seuraava kysymys om, että onko kyseessä satunnaista vai vakisuhde?
Miksi vaimosi ei halua luopua "edustaan", jos siitä tuli riitaakin?
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimosi on oppinut nauttimaan seksistä taukonne aikana, niin kai sitä on ollut? Seuraava kysymys om, että onko kyseessä satunnaista vai vakisuhde?
Kuka haluaa luopua "edustaan", jos sellaisen on saanut. En minä ainakaan. Enkä tiedä onko kyseessä suhde, vai ei. Hän on kuitenkin ollut todella vähän poissa kotoa normaalin verrattuna. Näkee kaveritaan, ja tekee ylitöitä kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Luopuisitko itse? Ja kiitos asiallisesta kysymyksestä.
Mikäli puoliso vaatisi "edusta" luopumista, niin olisi itsekästä pitää siitä kiinni. Varsinkin, jos se aiheuttaisi puolisolle pahaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Mikäli puoliso vaatisi "edusta" luopumista, niin olisi itsekästä pitää siitä kiinni. Varsinkin, jos se aiheuttaisi puolisolle pahaa mieltä
Luopisitko itse, jos nauttisit siitä suunnattomasti? Koska lupa sinulle olosi annettu.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä, että aina kun meillä on joku ongelma, iso tai pieni, niin yhteistyö on saumatonta. Kuten työuupumukseni. Jonna huolehti kaikesta. Myös minusta. Epäilen vahvasti, että hän haluaa herättää minut lopullisesti takaisin elämään. Olemalla "julma" oma itsensä. Ja hän tekee sen omalla tavallaan. Toivottavasti kuten ennenkin...
Ehkä niin. Toisaalta kuitenkin kirjoitit tälle palstalle. Jos epäilet kriisiä, niin ehken se jo on pieni sellainen. Kannattaa keskustella, mutta aidosti. Kai te sitäkin teette?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niin. Toisaalta kuitenkin kirjoitit tälle palstalle. Jos epäilet kriisiä, niin ehken se jo on pieni sellainen. Kannattaa keskustella, mutta aidosti. Kai te sitäkin teette?
Kriisi oli varmaan väärä sanavalinta. Mutta kuitenkin syy miksi kirjoitin tänne, on yhä edelleen se, että miten nainen toimii asiassa, tai ajattelee? Meillä elämä on ollut vakavaa leikkiä. Tunnustan, että olen asettanut vaimolleni vaatimuksia pukeutumiseen, korkea korkoisien kenkien käyttöä(jota hän nykyään tekee jatkuvasti, härrätäkseen minua, ja ehkä muitakin), meikkaamiseen jne. Hän tehnyt mitä pyydän. Vastaavasti hän on esim. jouluaterialle vanhempiensa luona laittanut lautaselleni ruokia, joita tietää minun inhoavan. Ja hymyillyt vieressä kun syön niitä väkisin. Ja seksi oli mahtavaa tämän jälkeen. Tai ollut hänen kanssaan shoppailemassa koko lauantain, vaikka inhoan sitä. Tai osallistua kahvitteluun hänen ystävänsä kanssa, vaikka minulla ei ole mitään sanottavaa, ja vaikka olisi niin minua ei kuunnella. Antaa enemmän, niin saat enemmän, ja toisinpäin. Ja taas mahtavaa seksiä. Tarkoitan yhä edelleen, että tiedä missä mennään. Onko tilanne muuttunut, vai olemmeko palaamassa normaaliin. On vaikea kysyä, koska vastauksena saan varmasti jotain, mitä en halua kuulla. Haluaisin yhä edelleen kuulla, miten nainen toimisi tilanteessa?
Kai se suhde voi noinkin sekavaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Kai se suhde voi noinkin sekavaa olla.
Näköjään.
To suhde on esimerkki toksisesta suhteessa, jossa toistaa käytetään hyväksi.
Mutta kohde ei tietenkään itse sitä tajua. Jos tajuaisi, niin suhdehan loppuisi hyvin pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi kuitenkin koet, ettei kaikki ole ihan hyvin? Ehkä vaimosi kokee, mutta se ei parisuhteessa riitä. Keskustelkaa...
Ja lisäyksenä äskeiseen. Olemme olleet tavallaan koeajalla koko seurustelumme ajan. Molemmat ovat tehneet kaikkensa toisen vuoksi, tarjoten kaikkea hyvää. Ja molemmat odottavat sitä aina toiselta.
Olette olleet yhdessä kai 10 vuotta ja koko ajan koeajalla. WTF?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaiset vässykät saavat minut kyllä raivon partaalle.
Jos et tajua omaa parastasi, niin riudu sitten paskassa suhteessa. Sen olet totisesti ansainnut ja päättänyt roikkua siinä. Käsittämätön luuseri kyseessä.
Voisitko täsmentää asiaa vähän tarkemmin?
Mitä kohtaa et ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan että olet nainen. Kuinka sinä toimisit naisena/vaimona tilanteessa. Kotona on kaikki hyvin, talo, aviomies ja kaksi lasta. Haluaisitko uhrata omaa uutta eläämääsi, kaikkine uusine nautintoineen. Vai haluaisitko jatkaa kuten ennen, tietäen että se ei ole mitä haluat, vai haluaisitko lähteä eri suuntaan?
Vaimolla on kaikki, mitä se haluaa. Talo, lapset, nöyrä aviomies ja mies, jolta saa taivaallista seksiä. Eikä sen tarvi luopua yhtään mistään.
Etkö vieläkään ymmärrä, ketä tässä vedätetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kriisi oli varmaan väärä sanavalinta. Mutta kuitenkin syy miksi kirjoitin tänne, on yhä edelleen se, että miten nainen toimii asiassa, tai ajattelee? Meillä elämä on ollut vakavaa leikkiä. Tunnustan, että olen asettanut vaimolleni vaatimuksia pukeutumiseen, korkea korkoisien kenkien käyttöä(jota hän nykyään tekee jatkuvasti, härrätäkseen minua, ja ehkä muitakin), meikkaamiseen jne. Hän tehnyt mitä pyydän. Vastaavasti hän on esim. jouluaterialle vanhempiensa luona laittanut lautaselleni ruokia, joita tietää minun inhoavan. Ja hymyillyt vieressä kun syön niitä väkisin. Ja seksi oli mahtavaa tämän jälkeen. Tai ollut hänen kanssaan shoppailemassa koko lauantain, vaikka inhoan sitä. Tai osallistua
Voi v.ttu, että te olette sekaisin!
Voi Luoja, millainen vässykkä ap oikein on. Pian saat nuolla kotona vaimosi pillun puhtaaksi, kun se on käynyt nusasemassa hoitonsa kanssa.
Ja lisäyksenä äskeiseen. Olemme olleet tavallaan koeajalla koko seurustelumme ajan. Molemmat ovat tehneet kaikkensa toisen vuoksi, tarjoten kaikkea hyvää. Ja molemmat odottavat sitä aina toiselta.