Parisuhdekriisi?
Olemme seurustelleet vaimoni kanssa yläasteelta alkaen. Veimme neitsyyden toisiltamme. Nyt olemme 28-vuotiaita. Meillä on yhteinen talo ja kaksi tytärtä 3 ja 5 vuotiaat. Olen palannut takaisin töihin pitkältä sairaslomalta työuupumuksen takia. En pahimmillaan pystynyt edes huolehtimaan lapsistamme, saatikka vaimostani. Seksiä meillä oli usein. Vaimoni on erittäin seksuaalinen, suorastaan himokas. En pystynyt sitä hänelle tarjoamaan, mutta koska tunnen hänet, ja tiedän hänen halunsa, tarjosin hänelle mahdollisuutta etsiä kumppania muualta. Aluksi hän tyrmistyi ajatuksesta. Hän epäröi, ja kysyi moneen kertaan, että olenko varma asiasta. Olin. Lopulta hän ilmeisesti teki niin. Nyt kun olen palannut elämäämme takaisin, hän haluaa kyllä läheisyyttä ja huomiota kuten ennenkin. Mutta ei seksiä, tai todella harvoin. Kun otin asian puheeksi, hän vastasi nauttivansa nykyisestä tilanteesta. Hän kertoi oppineensa nauttimaan kunnolla seksistä taukomme aikana ja haluavansa tehdä niin jatkossakin. Ehdotin, voisimme nauttia siitä yhdessä, vastaus oli että emme voi. Vähemmän yllättäen tästä syntyi iso riita. Eikä se helpottanut, kun vaimoni sanoi, että hän haluaa jatkaa nykyiseen tapaan. En halua erota, koska rakastan vaimoani ja lapsiani yli kaiken. Pitäisikö antaa ajan kulua, ja katsoa korjaantuuko tilanne? Vai mitä tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (107)
Kyseessä ei ole parisuhdekriisi, koska mitään parisuhdetta ei edes ole. Kyseessä on kaverisuhde.
Siis paneeko sun vaimo vieläkin jokun muun kanssa? Jos panee, niin nussi sitä kerran oikein kunnolla takaapäin ja sitten niska perse otteella mäkeen ja huudat vielä perään, senkin limainen huo..!
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole parisuhdekriisi, koska mitään parisuhdetta ei edes ole. Kyseessä on kaverisuhde.
Mitä tarkoitat tällä? Nautimme toistemme seurasta yhä, ja meillä on myös seksiä, joskin harvemmin kuin ennen. Arki sujuu mainiosti, ja hän esimerkiksi kiusoittelee minua jatkuvasti, on seksikäs ja laittautunut, suutelee ja koskettelee minua jatkuvasti. Ja minä huomoin häntä parhaani mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis paneeko sun vaimo vieläkin jokun muun kanssa? Jos panee, niin nussi sitä kerran oikein kunnolla takaapäin ja sitten niska perse otteella mäkeen ja huudat vielä perään, senkin limainen huo..!
En tiedä paneeko. Mutta ainakaan noin minä en tee.
Vierailija kirjoitti:
Miten et voi tajuta, että suhteenne on tuhoon tuomittu. Sä et tule vaimoltasi pillua enää saamaan. Päätös on jo tehty ja sulle selväksi kerrottu. Surettaa vaan taas yksi ihminen, joka tuhlaa elämäänsä suhteessa, jossa ei pitäisi edes olla.
Mutta on sulla ne kolme vaihtoehtoa.
1. sopeudu tilanteeseen
2. hae seksisi muualta salaa
3. avaa myös oma suhteesi ja hae seksi vaimosi luvalla
En usko, että vaimoasi edes kiinnostaisi, mistä sinä seksisi hakisit. Eihän se välitä sinusta tälläkään hetkellä p.skan vertaa. Avaa nyt silmäsi ja lopeta tuo lapasena oleminen. Sun yli kävellään edestä ja takaa, etkä itse edes tajua koko asiaa.
Kaiva nyt se itsekunioituksesi jostain pohjamudista!
Aika hauskoja kommentteja. Mieluiten vaihtoehto 1 ja ehkä joskus vaihtoehto 3, jos siihen asti mennään.
Miksi koet, että teillä on kriisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat tällä? Nautimme toistemme seurasta yhä, ja meillä on myös seksiä, joskin harvemmin kuin ennen. Arki sujuu mainiosti, ja hän esimerkiksi kiusoittelee minua jatkuvasti, on seksikäs ja laittautunut, suutelee ja koskettelee minua jatkuvasti. Ja minä huomoin häntä parhaani mukaan.
Antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa. Jos kaikki on noinkin hyvin mielestäsi, niin mitä sitten valitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa. Jos kaikki on noinkin hyvin mielestäsi, niin mitä sitten valitat?
Varmaan parempi antaa asian olla. Ja jatkaa näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten et voi tajuta, että suhteenne on tuhoon tuomittu. Sä et tule vaimoltasi pillua enää saamaan. Päätös on jo tehty ja sulle selväksi kerrottu. Surettaa vaan taas yksi ihminen, joka tuhlaa elämäänsä suhteessa, jossa ei pitäisi edes olla.
Mutta on sulla ne kolme vaihtoehtoa.
1. sopeudu tilanteeseen
2. hae seksisi muualta salaa
3. avaa myös oma suhteesi ja hae seksi vaimosi luvalla
En usko, että vaimoasi edes kiinnostaisi, mistä sinä seksisi hakisit. Eihän se välitä sinusta tälläkään hetkellä p.skan vertaa. Avaa nyt silmäsi ja lopeta tuo lapasena oleminen. Sun yli kävellään edestä ja takaa, etkä itse edes tajua koko asiaa.
Kaiva nyt se itsekunioituksesi jostain pohjamudista!
Aika hauskoja kommentteja. Mieluiten vaihtoehto 1 ja ehkä joskus vaihtoehto 3, jos siihen asti mennään.
Hauskoja kommentteja. Noi on kyllä sun ainoat vaihtoehdot.
Mutta turhaa sulle on mitään yrittää selittää, kun viesti ei saavuta vastaanottajaa. Hauskaa loppuelämää lapasena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä!
Mitäs jos oikein kysyisit vaimoltasi asiaa.
Jos tämä tilanne kerran sopii sinulle, niin mikä tässä on se ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä!
Mitäs jos oikein kysyisit vaimoltasi asiaa.
Kysyn kun hän tulee kotiin. Tiedän jo etukäteen, että jos ei pane, niin vastaa kysymällä, että haluaisinko niin? Luultavasti on ollut minua kiusatakseen Emman luona viime yön. On tulossa kotiin
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä tilanne kerran sopii sinulle, niin mikä tässä on se ongelma?
Varmaan se, että hän tekee sen nyt arkoituksella nähdäkseen kuinka reagoin asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koet, että teillä on kriisi?
Ei välttämättä kriisi, ehkä halusin avautua täällä, että saisin kommentteja naisilta. En kaipaa noita 18v poikien kerran ehkä pillua saanut kommentteja. Mutta en tiedä, onko kriisi, vai eikö ole.
Teillä oli asiasta kuitenkin riita?
Wau! Onko vihdoin tämäntyylisestä aloituksesta otettu tykkäykset pois päältä. Loistava uudistus joka mahdollistaa ihan oikean keskustelun eikä pelkkää dissaamista ja kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Wau! Onko vihdoin tämäntyylisestä aloituksesta otettu tykkäykset pois päältä. Loistava uudistus joka mahdollistaa ihan oikean keskustelun eikä pelkkää dissaamista ja kiusaamista.
Tuosta en tiedä, mutta kaikille asiallisesti osallistuneille iso kiitos.
Nähtävästi kuitenkin koet, ettei kaikki ole ihan hyvin? Ehkä vaimosi kokee, mutta se ei parisuhteessa riitä. Keskustelkaa...
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi kuitenkin koet, ettei kaikki ole ihan hyvin? Ehkä vaimosi kokee, mutta se ei parisuhteessa riitä. Keskustelkaa...
Hyvä että joku ymmärtää minua oikeasti. Meillä todellakin on kaikki hyvin, ja meillä ei ole kaikki hyvin. Ilmeisesti ymmärsit mitä ajan takaa tällä avautumisellani. Kiitos siitä! Mieltäni painaa lähinnä se, että vaikka kehotin vaimoani hakemaan muualta, sitä mitä en voinut tarjota, niin nyt hän ilmeisesti jatkaa sitä. Ehkä. Tai vaan haluaa kiusoitella minua. Sen hän osaa, kuten minäkin. Ongelma on juuri siinä, että jos alan valittamaan asiasta, hän vetää naruja haluamaansa suuntaan. Tekisin niin itsekin. Eli meillä on ollut alusta asti tapana, että kaikki pitää ansaita. Ja mitä enemmän antaa, sitä enemmän saa. Puolin ja toisin. Tasapuolisesti.
En ole kysynyt, eikä ajatus oikein kiinnosta minua.