Iso kokoiset mitä puette juhliin? Neuvoja kaivataan
Tulossa juhlat, jossa olen vieraana. En tiedä yhtään mitä pukisin, sillä olen lihonut vuoden aikana lähemmäs 25kg ja vanhat vaatteet eivät mahdu päälle. Onko vinkata hyviä sivustoja tai mekkoja? Oisko vinkkejä miten näyttää hoikemmalta? En ehdi laihduttaa.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Empiretyyliä olen kokeillut, mutta näin pieni rintaisena ja iso mahaisena näytän raskaana olevalta. Sekin on yksi pelko että ihmetellään mun röllyköitä ja olenko mahdollisesti raskaana.
Jos olet pienirintainen ja vatsaa lukuunottamatta sopusuhtainen, niin 20-luvun tyylillä voisi saada vatsaa piiloon. Eli siis suora yläosa, madallettu vyötärö ja asusteilla/somisteilla huomio pois keskivartalosta. Ja ehdottomasti kannattaa panostaa korkeavyötäröisiin muotoileviin alushousuihin, niin saat kropan ainakin vähän tasaisemmaksi.
No ainakin se ajatus (haave, kuvitelma) kannattaa unohtaa, että jossakin vaatteessa näyttäisi todellista kokoaan pienemmältä saati hoikalta.
Sen jälkeen onkin sitten tavallaan aivan hirveästi vaihtoehtoja kun periaatteessa kaikki käy kunhan vaan päälle mahtuu, koska mikään ei kuitenkaan näytä kivalta ja nätiltä. Eikä varsinkaan mieleiseltä eikä missään vaatteessa ole kiva olla.
Viimeistään tuossa vaiheessa menee sitten kiinnostus koko juhliin eikä huvita osallistua.
Täytyy tosiaan panostaa alusvaatteisiin. Mulla ei ole yhtään muotoilevaa ja eikä kokemusta niistä.
Mekko, joka on kirjava ja väljä ja jossa helmasta sellainen salsatyyppinen tai ainakin alaspäin levenevä.
Mahaa ei oikein saa hävitettyä milään, mutta väljässä mekossa on ainakin seistessä paremman näköinen kuin joku ahdas makkarankuorivaate. Ja mukavampi päällä.
Kirjava kuosi voi hieman peittää mahaa. Ja jos pistää vähän pystymmän rintaliivit, ehkä sekin vie silmää ylös masusta :D
Helma saa olla aika leveä, joten sa tasapainottaa visuaalisesti vartalon leveimpiä kohtia ja vie kanssa huomiota alaspäin.
Olis hyvä jos materiaali olisi hieman joustavaa. Ehdottomasti jotain trikoota tai kreppiä. Pituudessa midi olisi paras.
Esim. tälläinen
https://www.cellbes.fi/naiset/mekot/juhlamekkoja/puuvillamekko-royhelol…
tai
https://www.cellbes.fi/naiset/mekot/midimekot/mekko-lucy-tummanpunainen…
Hääjuhlat kyseessä. Pakko osallistua niihin ja mielellään osallistunkin. Harmi vaan etten voi olla näkymätön.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma...
Tsemppiä.
Olen vuosia tilannut H&M tai Zizziltä koon 54/56 juhlavaatetta ja ollut tyytyväinen. Vatsakas olen.
Viime keväänä tilasin Ulla Popkenilta pitkän, yksinkertaisen iltapukutyylisen sifonkimekon. Oli talvimallistossa huomattava ale. Oli todella tyylikäs ja sain kehuja.
Kaikwn a ja on istuvat alusvaatteet. Itse suosin napakkaa bodya.
Vierailija kirjoitti:
Paino on kertynyt valitettavasti vyötärölle. Tuntuu että moni mekko korostaa vatsaa.
Onko ne muut vieraat pääasiassa sukulaisia ja tuttuja joiden kanssa pitää olla tekemisissä juhlien jälkeenkin? Meinaan siis, että feikkaisit olevasi raskaana, mutta vain jos noita muita vieraita ym ei tarvitse tavata jatkossakin..
Itsekin mahakkaana tiedän tuon tuskan kun just nimenomaan kaikki ihanat mekot saa aikaan jotenkin miesmäisen olemuksen eli on kuin setä tädin vaatteissa.
Kiitos sinulle, joka laitoit konkreettisesti esimerkkejä ja linkkejä. Onko ne tarpeeksi juhlavia? En ole ollut kovinkaan paljon muodollisissa juhlissa.
Minä ostin Fiini Fröökynästä pitsimekon. Löysä/A-mallinen/laskeutuva, polven alle, lyhyet hihat,, näyttävä väri. Ajattelin, että ei ne läskit peity sillä, että piilottelen synkässä värissä. Pinkki hame, siniset, upeat korkkarit ja sininen hiuskoriste! Se oli siinä. Panosta hiuksiin, meikkiin, kynsilakkaan ja korkeisiin kenkiin. Leiki väreillä. Nenä pystyyn ja iloinen ilme naamalle.
Mun vartalolle sopiviin ja oikean kokoisiin vaatteisiin. Eli riippuu vartalosta mikä sopii.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosia tilannut H&M tai Zizziltä koon 54/56 juhlavaatetta ja ollut tyytyväinen. Vatsakas olen.
Viime keväänä tilasin Ulla Popkenilta pitkän, yksinkertaisen iltapukutyylisen sifonkimekon. Oli talvimallistossa huomattava ale. Oli todella tyylikäs ja sain kehuja.
Kaikwn a ja on istuvat alusvaatteet. Itse suosin napakkaa bodya.
Uusia merkkejä tuli vastaan, kiitos! Täytyy tustua
Temusta löytyy juhlamekkoja jopa 8XL asti. Valikoimakin ihan eri luokkaa kuin jossain suomiputiikissa.
Varmaan etsit päiväjuhlaan lyhkäsempää mekkoa, mutta tuossa yksi pitkä:
https://www.ullapopken.fi/fi/mekot/muut-mekot/olkainmekko-paljetteja-a-…
Mahan lisäksi käsivarret ovat paksuuntuneet. Lyhythihaisiin mekkoihin en haluaisi pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Mun vartalolle sopiviin ja oikean kokoisiin vaatteisiin. Eli riippuu vartalosta mikä sopii.
Ja alle muotoilevat housut.
Tämän tyyliset.
https://www.cellbes.fi/alusvaatteet/naiset/pikkuhousut/maksihousut/tuki…
Vierailija kirjoitti:
Hääjuhlat kyseessä. Pakko osallistua niihin ja mielellään osallistunkin. Harmi vaan etten voi olla näkymätön.
Hankit nätin mekon, unohdat kilot ja pidät hauskaa!
Ehkä ei semmosia iltapukuja. Haluaisin olla mahdollisemman huomaamaton kuitenkin asianmukaisesti.