Iso kokoiset mitä puette juhliin? Neuvoja kaivataan
Tulossa juhlat, jossa olen vieraana. En tiedä yhtään mitä pukisin, sillä olen lihonut vuoden aikana lähemmäs 25kg ja vanhat vaatteet eivät mahdu päälle. Onko vinkata hyviä sivustoja tai mekkoja? Oisko vinkkejä miten näyttää hoikemmalta? En ehdi laihduttaa.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten soveliasta laittaa juhlamekon kanssa saappaita? Joskus joku tietää etiketin.
Riippuu paljon juhlista. Kyllähän nyt näkee saappaita mekkojen kanssa, mutta... itse voisin häissä korkeintaan pitää saappaita kirkossa, jos on kylmä sää, mutta juhlatilassa pitää mielestääni pukea sisäkengät. Äiti, joka oli tarkka näissä asioissa, opetti että pitää aina olla kenkäpussi, jossa vie juhlapaikalle sisäkengät ja vaihtaa siellä.
https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/mekko-smockin-kanssa/7021497…
Edullinen, suurin koko 58/60
https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/mekko-anette/7020209-04
https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/babydoll-mekko/7022084-01
Elloksella on satoja erilaisia mekkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi,saatana kun olet inhottava!
Joo läskit on inhottavia. Siksi niitä ei tulisi laskea julkisiin paikkoihin ollenkaan.
Hahhaaaa! Mutta kun me vaan tullaan ja biletetään hulluna kun sinä nyrpistelet nurkassa 🤣😂🤣
Hankkisin pitkän mekon (tummahkon) ja sen päälle värikäs jakku, joka on edestä auki (bolerotyyppinen) , siis asuun jäisi jakun alle näkyviin olemusta keventävä tumma pystyraita alas asti.
Vierailija kirjoitti:
Empiretyyliä olen kokeillut, mutta näin pieni rintaisena ja iso mahaisena näytän raskaana olevalta. Sekin on yksi pelko että ihmetellään mun röllyköitä ja olenko mahdollisesti raskaana.
Tuo a-linja / empire on tosi usein ehdotettu, mutta saa aikaan mahakkaalla ihan äitiys/raskausvaate-fiiliksen ja sitten jos on vielä rintava niin näyttää aivan järkyn isolta vaikkei olisi sitä mahaakaan.
Tuo sopii sirolle ihmiselle. Sekin on kyllä jännä, että tuollainen löysästi laskeutuva (tai oversize) tekee sirosta/hoikasta vaan todellistakin siromman/hoikemman kun taas yhtään pulleampi tulee vaan isomman näköiseksi. Luulisi, että se efekti olisi sama.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten soveliasta laittaa juhlamekon kanssa saappaita? Joskus joku tietää etiketin.
Rennoissa päivåjuhlissa talvella (nahkaiset) saappaat voi olla ok.
Mutta kesällä ja näin keväällä saappaat tekevät äkkiä vähän tunkkaisen vaikutelman.
Ja oikein muodollisiin juhliin ne eivät tietysti sovi. Ei sellaisiin, missä joku on iltapuvussa.
Panostakaa muotoileviin alusvaatteisiin.
Yksivärisessä maha tulee pahemmin esiin. Maailma on täynnä kauniita kuoseja ja värejä.
Ja kuule, jos on mahakas, ei voi edes harkita vyön käyttöä, turha edes ottaa asiaa puheeksi. Samoin empiretyyppinen ratkaisu on usein huono, koska maha pullahtaa esiin vielä pahemmin. Nämä siis mun kokemuksesta.
Ja täällä olen tosi kivassa kirjavassa mekossa jossa on salsaröyhelö ja sopii mulle hyvin enkä ole ihan pienikokoinen ja mukava on päällä -- eikä ole navettamekkoa nähnytkään toki en ole landelta kotoisin joten en tiedä minkänäköisiä ovatkaan.
Tärkeintä on valita tarpeeksi iso koko, ei missään nimessä jotain liian tiukkaa, koska kun vaatteessa on hieman väljyyttä, se saa kropan näyttämään sutjakammalta. Yllättäen näin päin. Tämäkin kokemuksen sanelemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empiretyyliä olen kokeillut, mutta näin pieni rintaisena ja iso mahaisena näytän raskaana olevalta. Sekin on yksi pelko että ihmetellään mun röllyköitä ja olenko mahdollisesti raskaana.
Tuo a-linja / empire on tosi usein ehdotettu, mutta saa aikaan mahakkaalla ihan äitiys/raskausvaate-fiiliksen ja sitten jos on vielä rintava niin näyttää aivan järkyn isolta vaikkei olisi sitä mahaakaan.
Tuo sopii sirolle ihmiselle. Sekin on kyllä jännä, että tuollainen löysästi laskeutuva (tai oversize) tekee sirosta/hoikasta vaan todellistakin siromman/hoikemman kun taas yhtään pulleampi tulee vaan isomman näköiseksi. Luulisi, että se efekti olisi sama.
A-linja ja empire on aivan eri asioita. A-linja (hame tai mekon hameosa, joka levenee tasaisesti vyötäröltä helmaan, oli se vyötärö sitten millä korkeudella hyvänsä) sopii aivan kaikille, kunhan vyotärön korkeus sovitetaan oikein, eikä tuota tasaista levennystä pilata millään röyhelöillä tai hörhelöillä.
Vierailija kirjoitti:
Mahan lisäksi käsivarret ovat paksuuntuneet. Lyhythihaisiin mekkoihin en haluaisi pukeutua.
Olikohan se zalando missä on nykyisin jotain vissiin islaminuskoisille sopivia mekkoja eli aika peittäviä mutta ei siis mitään kaapuja kuitenkaan. On siis pitkät hihat ja helmakin enemmän maksia kuin midiä ja osassa on hurjan nätti kuvio kankaassa, mutta ei mitenkään erityisen itämainen. Tosin sillälailla näyttävää, että on enempi suomalaisittain juhla- kuin arkimekko vaikka kaiketi siis tuolle käyttäjäkunnalle ihan arkivaate.
Nuo ei ole edes älyttömän hintaisia vaan siis jotain 50 euron molemmin puolin.
Jos saappaat ei hyvä idea, nii en kyllä tiiä yhtään mitkä kengät laitan! Sen verran mukavuudenhaluinen etten laita korkokenkiä.
Sellanen Marimekon teltta, mitä kaikki kaltaisesi käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Yksivärisessä maha tulee pahemmin esiin. Maailma on täynnä kauniita kuoseja ja värejä.
Ja täällä olen tosi kivassa kirjavassa mekossa jossa on salsaröyhelö ja sopii mulle hyvin enkä ole ihan pienikokoinen ja mukava on päällä -- eikä ole navettamekkoa nähnytkään toki en ole landelta kotoisin joten en tiedä minkänäköisiä ovatkaan.
No good for you, mutta pätee aika harvoihin. Kuosit on usein kauniita, mutta isokokoisen päällä ne ikävästi tarjoavat tavan nähdä yhdellä silmäyksellä, miten iso se ihminen siihen kuosiin verrattuna onkaan. Ja tämä efekti on sitä pahempi, mitä isompi se kuosi on.
Mä tilaan vaatteet cellbeksestä, kokoja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Sellanen Marimekon teltta, mitä kaikki kaltaisesi käyttävät.
Turha olla alentuva. Ehdotin Marimekkoa se kuitenkin tyrmättiin täällä.
Muutenkin jos on patoumia isompia ihmisiä kohtaan, nii suosittelen valitsemaan jonkun muun keskusteluketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A-linja ja empire on aivan eri asioita. A-linja (hame tai mekon hameosa, joka levenee tasaisesti vyötäröltä helmaan, oli se vyötärö sitten millä
Eri asioita mutta vaikutus on sama. Se kapea kohta on rinnan alla eli oikein pullauttaa mahan esille ja rintavalle tietenkin tekee vielä kunnon teltta-efektin. SIis a-linjaisessa kotelomekossa kuten myös empirelinjaisessa mekossa tai puserossa.
Midihameessa a-linja sen sijaan on ihan ok, mutta ei sekään hamemalli sovi mahakkaalle koska oikein korostaa "etupyllymäisyyyttä" vaan armollisempi on sellainen missä on enemmän kangasta ja kunnolla rypytystä ja ihan vaan kuminauhavyötärö. Kunhan siis ei erehdy katsomaan itseään sivusta päin.. Näyttää ihan kuin hame olisi tynnyrin päälle venytetty.
Onko muuten oikeasti olemassakaan sellaista vaatetta joka sopisi mahakkaalle tai ei ainakaan korostaisi tai toisi sitä mahaa esiin? Itse en ole keksinyt vaikka tarvetta kyllä sellaisille olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko teillä ideoita tyylistä? Kauppoja ei ole mun lähellä niin tilan luultavasti netistä. Oon suht nuori kuitenkin tai aikuinen olen, mutta pelkään että jollakin vanhemmalla vieraalla on samanlaiset vaatteet.
Pellava on hengittävä materiaali. Ainoa miinus, että ei jousta. Viskoosi ohut ja viileä.
Pellavaakim saa myö neuleena. Se joustaa.
Toisaalta jos vaate on sopiva, sen ei välttämättä tarvitse joustaa. Joustoa tarvitaan vain siihen, jos joku haluaa käyttää huinosti leikattua väärän mallista tai väärän kokoista vastetta.
Olen vähän eri mieltä. Kyllä kookkaalla ihmisellä pitää olla vähän joustoa siinä materiaalissa, koska ne vaatteiden mittas
Niin, mutta kaikilla ei ole varaa teettää vaatteitaan ompelijalla, joten on pakko ostaa mitä kaupoissa on. Ja ymmärräthän, että on ihmisiä, joiden mittasuhteille ei edes valmisteta vaatteita. Ollenkaan.
Suomessa kokovalikoima on todella kapea. Ei ole enää missään D-mitoitusta, ei rintaville sopivia leikkauksia, ei raglan-saumoja, jne... Meillä ei ole enää petite-kokojakaan eikä valtavsti valikoimaa erityisen pitkille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos ap koittaisit tehdä pussilakanasta itsellesi mekon?
Löytyiskö jotain kaunista pussilakanas?
M40
😂😂😂😂😂😂
Ja siinä toinen idiootti.
Niin on, mutta valitettavasti kivannäköisiä vaan suht hoikilla ja/tai mahastaan "littanoilla" jolloin se vaate pääsee laskeutumaan päällä kauniin väljästi. Ei siis ole keskivartalolta tanakan vaate sekään.