Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso kokoiset mitä puette juhliin? Neuvoja kaivataan

Vierailija
20.04.2025 |

Tulossa juhlat, jossa olen vieraana. En tiedä yhtään mitä pukisin, sillä olen lihonut vuoden aikana lähemmäs 25kg ja vanhat vaatteet eivät mahdu päälle. Onko vinkata hyviä sivustoja tai mekkoja? Oisko vinkkejä miten näyttää hoikemmalta? En ehdi laihduttaa.

Kommentit (288)

Vierailija
81/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ootte tästä mekosta? Onko tarpeeksi juhlava? Peittäisi ainakin kaikki ongelmakohdat.

https://www.marimekko.com/fi_fi/viivain-iso-pampula-mekko-musta-harmaa-…

Ei missään nimessä. Kotelomalliset ovat pahimmat jos on mahakas tai on leveä lantio ja peppu, ei istu mitenkään. Rumahan tuo on kuin synti ja lisäksi kallis.

Toi ei tosin ole kotelomallinen, vaan paitamekko. Mutta joo, tuo kuvio ei todellakaan sovi kenellekään 0-kokoa isommalle.

No ehkä kotelo oli väärä, tarkoitin sellaista suorakaiteen mallia. Se on huonoin, jos on yhtää muotoja missään.

Vierailija
82/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko teillä ideoita tyylistä? Kauppoja ei ole mun lähellä niin tilan luultavasti netistä. Oon suht nuori kuitenkin tai aikuinen olen, mutta pelkään että jollakin vanhemmalla vieraalla on samanlaiset vaatteet.

Pellava on hengittävä materiaali. Ainoa miinus, että ei jousta. Viskoosi ohut ja viileä.

Pellavaakim saa myö neuleena. Se joustaa.

Toisaalta jos vaate on sopiva, sen ei välttämättä tarvitse joustaa. Joustoa tarvitaan vain siihen, jos joku haluaa käyttää huinosti leikattua väärän mallista tai väärän kokoista vastetta.

Oli kerran häissä joissa yhdellä  naisella oli pellavahousut jotka oli tosi  ryppyiset illan mittaan, en ostaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunikat ovat hyviä legginsien kanssa. 

Legginsien sijaan kiiltävät joogahousut. Ovat juhlavammat. Tunika riittävän väljä, niin voi jättää rintsikat pois. 

Vierailija
84/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksivärisessä maha tulee pahemmin esiin. Maailma on täynnä kauniita kuoseja ja värejä.

Ja täällä olen tosi kivassa kirjavassa mekossa jossa on salsaröyhelö ja sopii mulle hyvin enkä ole ihan pienikokoinen ja mukava on päällä -- eikä ole navettamekkoa nähnytkään toki en ole landelta kotoisin joten en tiedä minkänäköisiä ovatkaan.

No good for you, mutta pätee aika harvoihin. Kuosit on usein kauniita, mutta isokokoisen päällä ne ikävästi tarjoavat tavan nähdä yhdellä silmäyksellä, miten iso se ihminen siihen kuosiin verrattuna onkaan. Ja tämä efekti on sitä pahempi, mitä isompi se kuosi on.

Jep. Joku unikko tai muu vastaava jättiläntti-mekko tuo aina mieleen sellaisen musta-valkoisen lehmän. Lehmälle se väritys ja kuviointi siis sopii tietenkin ihan täydellisesti mutta..

Vierailija
85/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hankkisin jonkun tämän tyylisen jonka asustaisin kivan värisellä laukulla ja asusteilla. Harteille asusteisiin sopiva huivi tai ohut jakku. Jalkaan korkkarit mekon värissä tai sit samassa värissä kuin laukku.

https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-woman-charley-sleeveless-day…

Hiukset nätisti laitettuna ja sopiva meikki.

Itse tekisin näin koska yritän ostaa juhlavaatteet sillä periaatteella et vaihtelemalla asusteita niiden värejä, saan aina uuden juhla-asun. Itsekin ylipainoinen ja vihaan vaateostoksilla käymistä. 

Hyvin nuorelle naiselle sopiva ehkä, mutta polven yli olisi isommalle ihmiselle parempi minusta. Ja materiaalissa nailonia  - itse en käyttäisi. Toisaalta aika kallis ja hankala pukea, en saisi selkävammaisena itse tuota selässä olevaa vetskaria kiinni.

Malli on suht kiva, ellei ole vyötäröstä liian kapea.

Vierailija
86/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksimekot on kivoja, kävisikö sellainen?

Niin on, mutta valitettavasti kivannäköisiä vaan suht hoikilla ja/tai mahastaan "littanoilla" jolloin se vaate pääsee laskeutumaan päällä kauniin väljästi. Ei siis ole keskivartalolta tanakan vaate sekään.

Mulla kyllä maksimekot ja midimekot olleet ihan kivoja.

Vierailija
87/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette syö vähemmän jotta laihdutte ja olisitte kauniimpia? Ylipainoisena ette ole kauniita ja epäsoveliasta muita kohtaan jos lihavana eli rumana pukeudettu liian paljastaviin vaatteisiin.

Vierailija
88/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Legginsien sijaan kiiltävät joogahousut. Ovat juhlavammat. Tunika riittävän väljä, niin voi jättää rintsikat pois. 

Tunikassa voisi olla jotain paljettia tai ainakin kunnon tujaus glitteriä. Mutta sitten pitää olla palkkiraitaa ja kouvolatukkaa sekä paljon rannekoruja ja turkoosikirjavat rakennekynnet.

Vierailija
89/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/mekko-smockin-kanssa/7021497…

Edullinen, suurin koko 58/60

https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/mekko-anette/7020209-04

https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/babydoll-mekko/7022084-01

Elloksella on satoja erilaisia mekkoja

Voi ei, ovat polyesteriä. En suosittele kellekään ylipainoiselle etenkään. Todella hiostavia. Ylipainoisena on pakko olla mukavissa, väljissä luonnonmateriaalivaatteissa.

Lisäksi ovat kovin lyhythelmaisia. Mahakkaana tai lanteikkaana tai reitevänä yms. tuollaiset vaatteet voivat usein jäädä liian lyhyiksi. Inhottavaa jos istuessa mekko nousee suunnilleen vesirajaan.

Vierailija
90/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten soveliasta laittaa juhlamekon kanssa saappaita? Joskus joku tietää etiketin.

Rennoissa päivåjuhlissa talvella (nahkaiset) saappaat voi olla ok.

Mutta kesällä ja näin keväällä saappaat tekevät äkkiä vähän tunkkaisen vaikutelman. 

Ja oikein muodollisiin juhliin ne eivät tietysti sovi. Ei sellaisiin, missä joku on iltapuvussa.

Saappaat ovat myös ulkona käytettävät kengät. Jos juhlat eivät ole tilassa, jonne yleensäkin mennään ulkokengillä, joku pubi tai sellainen ravintola, niin sitten okei. Mutta yleensä kun juhlat ovat jonkun kotona juhlissa tai hienossa juhlatilassa, niin vaihdetaan aina sisäkengät.

Vierailija
91/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko teillä ideoita tyylistä? Kauppoja ei ole mun lähellä niin tilan luultavasti netistä. Oon suht nuori kuitenkin tai aikuinen olen, mutta pelkään että jollakin vanhemmalla vieraalla on samanlaiset vaatteet.

Pellava on hengittävä materiaali. Ainoa miinus, että ei jousta. Viskoosi ohut ja viileä.

Pellavaakim saa myö neuleena. Se joustaa.

Toisaalta jos vaate on sopiva, sen ei välttämättä tarvitse joustaa. Joustoa tarvitaan vain siihen, jos joku haluaa käyttää huinosti leikattua väärän mallista tai väärän kokoista vastetta.

Oli kerran häissä joissa yhdellä  naisella oli pellavahousut jotka oli tosi  ryppyiset illan mittaan, en ostaisi. 

Pellava on rypyssä ensimmäisen istumisen jälkeen. Todella epäsiistin näköisiä vaatteita.

Vierailija
92/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panostakaa muotoileviin alusvaatteisiin. 

Eivät usein toimi, ovat kalliita ja hiostavia. Kunnon alusvaatteet toki ovat must. Grannypantsit vähintään :D

Vierailija
93/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekas ja kauniin värinen/kuosinen mekko. Sopivan kokoinen ja tyylikäs leikkaus. Ei liian paljastavaa tai makkarankuorta. Sellainen, joka korostaa sopivasti parhaita puolia, oli ne sitten jalat tai vyötärö. 

Vierailija
94/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos ap koittaisit tehdä pussilakanasta itsellesi mekon?

Löytyiskö jotain kaunista pussilakanas?

M40

Kuulostat sellaselta kaverilta, jolla on ihan omaa kokemusta.

Vierailija
95/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit vaatteet

Vierailija
96/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoikka ja lyhyt, mutta mua joskus vaivaa, kun lihavat pukee ylisuuria vaatteita, joka suurentaa entisetään tai sitten liian kireitä

Vierailija
97/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan normaalipainoinen mutta pituutta on 190 cm niin aina pakko mennä samoilla mustilla urheiluhousuilla. Paitoja kyllä löytyy. Mekkoja en tykkää käyttää kun aina kylmä.

Vierailija
98/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlava housupuku, esim.silkkiä. Suoralinjainen jakku olkatoppauksilla.

Vierailija
99/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/mekko-smockin-kanssa/7021497…

Edullinen, suurin koko 58/60

https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/mekko-anette/7020209-04

https://www.ellos.fi/ellos-plus-collection/babydoll-mekko/7022084-01

Elloksella on satoja erilaisia mekkoja

Voi ei, ovat polyesteriä. En suosittele kellekään ylipainoiselle etenkään. Todella hiostavia. Ylipainoisena on pakko olla mukavissa, väljissä luonnonmateriaalivaatteissa.

Lisäksi ovat kovin lyhythelmaisia. Mahakkaana tai lanteikkaana tai reitevänä yms. tuollaiset vaatteet voivat usein jäädä liian lyhyiksi. Inhottavaa jos istuessa mekko nousee suunnilleen vesirajaan.

Se mekko ostetaan omaa, oikeaa kokoa, jolloin se ei nouse enempää kuin kenelläkään muullakaan.  

Mittanauha on paras apu, sekä kirjain- että numerokoossa on paljon heittoa merkkien välillä etenkin siellä kokojen isommassa päässä. Mittojen ottoon on hyviä ohjeita verkossa. 

Joustavassa vaatteessa kannattaa mitata itselle sopivan joustovaatteen leveys ja verrata sitä ostettavan vaatteen ilmoitettuun leveyteen, jos mahdollista.

Olen pluskokoinen itsekin, ja muistan mittani ulkoa. Se on iso apu, kun tilaa vaatteita netistä. En joudu palauttamaan oikeastaan koskaan.

Vierailija
100/288 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunikassa voisi olla jotain paljettia tai ainakin kunnon tujaus glitteriä. Mutta sitten pitää olla palkkiraitaa ja kouvolatukkaa sekä paljon rannekoruja ja turkoosikirjavat rakennekynnet.

Tunika ei saa olla liian pitkä, juuri ja juuri pakarat peittävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän