Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso kokoiset mitä puette juhliin? Neuvoja kaivataan

Vierailija
20.04.2025 |

Tulossa juhlat, jossa olen vieraana. En tiedä yhtään mitä pukisin, sillä olen lihonut vuoden aikana lähemmäs 25kg ja vanhat vaatteet eivät mahdu päälle. Onko vinkata hyviä sivustoja tai mekkoja? Oisko vinkkejä miten näyttää hoikemmalta? En ehdi laihduttaa.

Kommentit (288)

Vierailija
42/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko teillä ideoita tyylistä? Kauppoja ei ole mun lähellä niin tilan luultavasti netistä. Oon suht nuori kuitenkin tai aikuinen olen, mutta pelkään että jollakin vanhemmalla vieraalla on samanlaiset vaatteet.

Pellava on hengittävä materiaali. Ainoa miinus, että ei jousta. Viskoosi ohut ja viileä.

Pellavaakim saa myö neuleena. Se joustaa.

Toisaalta jos vaate on sopiva, sen ei välttämättä tarvitse joustaa. Joustoa tarvitaan vain siihen, jos joku haluaa käyttää huinosti leikattua väärän mallista tai väärän kokoista vastetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja alle muotoilevat housut.

Tämän tyyliset.

https://www.cellbes.fi/alusvaatteet/naiset/pikkuhousut/maksihousut/tuki…

Rullautuuko nämä? Kokemusia sukkahousuista jotka rullautuvat jatkuvasti.

Vierailija
44/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit voisivat pysyä kotona ja jättää juhlimisen kunnollisille ihmisille.

Vierailija
45/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle, joka laitoit konkreettisesti esimerkkejä ja linkkejä. Onko ne tarpeeksi juhlavia? En ole ollut kovinkaan paljon muodollisissa juhlissa.

No laitoin äkkiä pari linkkiä, en osaa sanoa ovatko juhlavia, juhlia on niin erilaisia. Mutta nuohan olivat esimerkkejä enemmäkin sopivista malleista. Ja laitoin sellaiset, joiden hinta ei ole hirmuisen kallis. Eli katsele myös noista muista merkeistä, joista on vinkattu eli Zizzi ja Ulla Popken.

Tärkeintä on saada sopiva vaate. Jos se ei ole tarpeeksi juhlava, laita juhlavaksi asusteilla, kengillä, koruilla, laukulla jne... Ja jos mekko on arkisempi, siitähän saat sitten kesämekon arkeenkin, eikä vaan kallista vaatetta jolle on käyttöä pari kertaa vuodessa.

Vierailija
46/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit voisivat pysyä kotona ja jättää juhlimisen kunnollisille ihmisille.

Joiden kanssa siellä kaikilla ompi niin mukavaa...

Vierailija
47/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos ap koittaisit tehdä pussilakanasta itsellesi mekon?

Löytyiskö jotain kaunista pussilakanas?

M40

Mitäpä jos M40 pitää turpansa kiinni, jos ei ole mitään asiallista sanottavaa? Vanha viidakon sanonta: läskistä pääsee halutessaan eroon, mutta tyhmyydelle ei mahda mitään..

Vierailija
48/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Popken verkkokauppa suomalaiset sivut. Monenlaista ja hintaista valikoimaa pluskokoisille. 

https://www.ullapopken.fi/fi/mekot/muut-mekot/olkainmekko-paljetteja-a-…

Vierailija
49/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä ootte tästä mekosta? Onko tarpeeksi juhlava? Peittäisi ainakin kaikki ongelmakohdat.

https://www.marimekko.com/fi_fi/viivain-iso-pampula-mekko-musta-harmaa-…

Vierailija
50/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi,saatana kun olet inhottava!

Vierailija
51/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten soveliasta laittaa juhlamekon kanssa saappaita? Joskus joku tietää etiketin.

Vierailija
52/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahan lisäksi käsivarret ovat paksuuntuneet. Lyhythihaisiin mekkoihin en haluaisi pukeutua.

Paras vaihtoehto on joko hihallinen mekko tai hihaton mekko, jonka päälle hankit jonkun pienen kevyen edestä avattavan hihallisen puseron tai boleron tai pikkutakin tai sellainen puuvillainen löysästi kudottu neuletakki. Hihattoman mekon kanssa juhlissa voi käyttää myös jotain huivia hartioiden ympärillä.

Vierailija
53/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana kommentti oli tarkoitettu vastaukselle 11

Vierailija
54/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi,saatana kun olet inhottava!

Joo läskit on inhottavia. Siksi niitä ei tulisi laskea julkisiin paikkoihin ollenkaan.

Vierailija
55/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekko, joka on kirjava ja väljä ja jossa helmasta sellainen salsatyyppinen tai ainakin alaspäin levenevä.

Mahaa ei oikein saa hävitettyä milään, mutta väljässä mekossa on ainakin seistessä paremman näköinen kuin joku ahdas makkarankuorivaate. Ja mukavampi päällä.

Kirjava kuosi voi hieman peittää mahaa. Ja jos pistää vähän pystymmän rintaliivit, ehkä sekin vie silmää ylös masusta :D

Helma saa olla aika leveä, joten sa tasapainottaa visuaalisesti vartalon leveimpiä kohtia ja vie kanssa huomiota alaspäin.

Olis hyvä jos materiaali olisi hieman joustavaa. Ehdottomasti jotain trikoota tai kreppiä. Pituudessa midi olisi paras.

Esim. tälläinen

https://www.cellbes.fi/naiset/mekot/juhlamekkoja/puuvillamekko-royhelol…

tai

https://www.cellbes.fi/naiset/mekot/midimekot/mekko-lucy-tummanpunainen…

<

Ei, EI EI! Tässä on kaikki pielessä. 

alaspäinlevenevä A-linjainen mekko voi olla hyvä, ja makkarankuori sen vaatteen ei tietenkåån pidå olla, mutta ei mikään telttakaan. Nuo salsatyyppiset röylelöt ja kerrokset on juuri sellaisia telttoja, jotka vain isontavat  entisestään. Sama vaikutus on kirjavilla kuoseilla (joista helposti tulee myös mummofiilis). Ja trikoot on ihan mahdottomia, niistä tulee arkinen navettamekkovaikutelma ja ne menevät löysinäkin jokaista kumparetta korostaen ihon pintaan, kun sen sijaan ryhdikäs kangas silottaa muodot.

ap, mekkoja on hyvä sovittaa. Jos löydät sellaisen, minkä vyötärö on tösmälleen sillä korkeudella kuin sinun oikeasti kapein kohtasi, se tekee ihmeitä. Saman vaikutelman voi saada aikaan vyöllä, jonka korkeutta voi säätää - mutta varsinkin mahakkaan kannattaa olla varovainen vöiden kanssa, sillä varsinkin liian erivärisellä tai liian leveällä vyöllä  saattaa vahingossa vetää huomion juuri siihen, mitä halusi piilottaa.

Vierailija
56/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko teillä ideoita tyylistä? Kauppoja ei ole mun lähellä niin tilan luultavasti netistä. Oon suht nuori kuitenkin tai aikuinen olen, mutta pelkään että jollakin vanhemmalla vieraalla on samanlaiset vaatteet.

Pellava on hengittävä materiaali. Ainoa miinus, että ei jousta. Viskoosi ohut ja viileä.

Toisaalta jos vaate on sopiva, sen ei välttämättä tarvitse joustaa. Joustoa tarvitaan vain siihen, jos joku haluaa käyttää huinosti leikattua väärän mallista tai väärän kokoista vastetta.

Olen vähän eri mieltä. Kyllä kookkaalla ihmisellä pitää olla vähän joustoa siinä materiaalissa, koska ne vaatteiden mittasuhteet eivät useinkaan istu kovin hyvin. Tämä siis mun kokemuksesta.

Vierailija
57/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ootte tästä mekosta? Onko tarpeeksi juhlava? Peittäisi ainakin kaikki ongelmakohdat.

Ei missään nimessä. Kotelomalliset ovat pahimmat jos on mahakas tai on leveä lantio ja peppu, ei istu mitenkään. Rumahan tuo on kuin synti ja lisäksi kallis.

Vierailija
58/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän eri mieltä. Kyllä kookkaalla ihmisellä pitää olla vähän joustoa siinä materiaalissa, koska ne vaatteiden mittasuhteet eivät useinkaan istu kovin hyvin. Tämä sii

Ei se johdu siitä, että olet kookas, vaan siitä, että yrität käyttää huonosti suunniteltua vaatetta. Joo, tiedän, että monet vaatteet ovat huinosti suunniteltuja, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että vika on vaatteen leikkauksessa. Itse en suostu huonosti leikattuja vaatteita käyttämään.

Vierailija
59/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä. Kotelomalliset ovat pahimmat jos on mahakas tai on leveä lantio ja peppu, ei istu mitenkään. Rumahan tuo on kuin synti ja lisäksi kallis.

Toi ei tosin ole kotelomallinen, vaan paitamekko. Mutta joo, tuo kuvio ei todellakaan sovi kenellekään 0-kokoa isommalle.

Vierailija
60/288 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankkisin jonkun tämän tyylisen jonka asustaisin kivan värisellä laukulla ja asusteilla. Harteille asusteisiin sopiva huivi tai ohut jakku. Jalkaan korkkarit mekon värissä tai sit samassa värissä kuin laukku.

https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-woman-charley-sleeveless-day…

Hiukset nätisti laitettuna ja sopiva meikki.

Itse tekisin näin koska yritän ostaa juhlavaatteet sillä periaatteella et vaihtelemalla asusteita niiden värejä, saan aina uuden juhla-asun. Itsekin ylipainoinen ja vihaan vaateostoksilla käymistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi