Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä kriteereillä lääkäriltä saa apua makeanhimoon ja ylipainoon?

Vierailija
20.04.2025 |

Alan olemaan melko epätoivoinen. Olen koko ikäni ollut sokerihiiri, voisin elää pelkällä sokerilla. Ongelma vaan on siinä, että vaikka söisin kuinka hyvin ja terveellisesti, mieliteot ottavat aina vallan. Olen työstänyt ongelman mentaalipuolta ammatilaisen kanssa sekä yksinäni. Enkä enää syökään tunteisiini. Mutta ne mieliteot... Aivan kamalaa. BMI on tällä hetkellä 32.

Olen nyt lukenut paljon noista suolistohormoneista (ylläri, aihe on kokoajan tapetilla) ja olen melko varma siitä, että olen tällä kolmevuosikymmentä kestäneellä sokerin mättämisellä sekoittanut omat suolistohormonini aivan täysin. Minua myös pelottaa, että sairastun esimerkiksi diabetekseen. 

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeannälkä viittaa kakkostyypin diabetekseen, joka sinulla hyvin todennäköisesti jo on. Se vain pahenee lihottamalla.

Ylipaino on todennäköisesti aiheuttanut sinulle uniapnean, joka hoitamattomana väsyttää ja vain pahentaa makeanhimoa.

Mutta onko se oikein, että ensin sokerilla tuhotaan pääkoppa ja kroppa ja sitten yritetään makattaa hoito veronmaksajien rahoilla??? HOPI HOPI nyt googlaamaan yksityisiä lääkäriasemia, kyllä niistä aikoja löytyy!!!!

Ai että yksityinen lääkärikö maksaa?? Miksi et maksaisi terveytesi hoitamisesta, kun kerta olet maksanut sen tuhoamisestakin ostamalla makeaa valtavat määrät????

Vierailija
62/63 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano juovasi saunakalja lauantaisin niin eiköhän ovet avaudu riippuvuushoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat täysin väärä paikka hakea apua. Heidän opintoihin kuuluu 5 op verran lihavuudesta. Sinäkin tiedät enemmän. Toki jos haluat kokeilla lääkkeitä, niin siitä vain. Tulokset ovat huonoja. Esimerkiksi Acomplia tappoi tuhansia ja kesti 30 vuotta saada pois markkinoilta. Sama tapahtuu näille uusille lääkkeille.

Lihavuus on normaali tila. Tärkeintä on pitää lihaksisto ja pää kunnossa.