Ahdistaa väitöskirjan teko
Teen väitöskirjaa ja homma ei etene.Olen ollut opiskelijana monta vuotta osapäivätyön ohella.Ahdistun kun jotkut tuntuu etenevän junan lailla.Alan epäillä etten saa työtä valmiiksi ja vaikka valmistuisin se ei muuta heikkoa asemaani työelämässä.Puolison kanttikin on koetuksella kun on taloudellisesti tiukkaa.Pitäiskö vaan luovuttaa ?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen toimintaan ei kannata tuhlata energiaa, josta ei tule rahaa.
Aika lyhytnäköistä. Se raha tai jokin muu hyöty voi tulla vasta pitkällä viiveellä.
Sitäpaitsi etkö harrasta mitään?
Tällä loppuu aika kesken hyötyjen saamiseen. Ikää yli 50. Tai noh, voi paukutella henkseleitä vanhainkodin muoreille 😚
Elämässä joutuu ahdistumaan niin paljon muustakin, niin sanoisin melkein, että kannattaa luopua tuollaisesta itselleen asettamasta taakasta, jos se ei tuota iloa, vaan vain ahdistusta.
Miten paljon näitä tohtorikoulutettavia oikein on? Tämäkin ketju avaa silmiä sen suhteen, että taso on ainakin luokattoman huono. Tämä koskenee maakuntayliopistoja, jotka pitäisi lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Yritä vielä. Muuten voit katua.
Tämä tyyppi on luuseri. Käyttäytyy kuin nuori nainen. Millähän alalla on odotettavissa järisyttäviä tutkimustuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lyhytnäköistä. Se raha tai jokin muu hyöty voi tulla vasta pitkällä viiveellä.
Tällä loppuu aika kesken hyötyjen saamiseen. Ikää yli 50. Tai noh, voi paukutella henkseleitä vanhainkodin muoreille 😚
Viisikymppinen pääsee eläkkeelle vasta lähes 20 vuoden päästä, joten kyllähän siitä hyötyä voi olla työelämässäkin vielä. Mutta kyllä nyt sitten kannattaa ryhtyä tosissaan hommiin.
Kyllähän jotkut tekee väitöskirjoja eläkkeelläkin, harrastuksena. Vaikka nyt niin ei henkseleitä asialla paukuttelisikaan, niin kyllähän siitä itsetyytyväisyyttä varmasti saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan kovin nuori ja on ihan normaalia, että epävarmuus stressaa. Tsemppiä!
Olen jo yli 50 veeenkä ole saanut mitään aikaan.
Ei kai kukaan eläkettä lähestyvä nyt väitöskirjaa tee😅 Mitä ihmettä??!!
Tekee paljon vanhemmatkin. Viime vuonna olin 67-vuotiaan väitöstilaisuudessa.
Sinulla ei siis ole vielä kunnon aineistoa. Mikä on suunnitelma sellaisen hankkimiseksi? Pystytkö toteuttamaan sitä? Miksi et? Mitä pitäisi tapahtua, jotta pystyisit? Voiko ohjaajasi auttaa siinä? Jos haluat työn valmiiksi, ratkaise yksi ongelma kerrallaan. T. Kolmannen vuoden väitöskirjatutkija, aikataulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppinen pääsee eläkkeelle vasta lähes 20 vuoden päästä, joten kyllähän siitä hyötyä voi olla työelämässäkin vielä. Mutta kyllä nyt sitten kannattaa ryhtyä tosissaan hommiin.
Kyllähän jotkut tekee väitöskirjoja eläkkeelläkin, harrastuksena. Vaikka nyt niin ei henkseleitä asialla paukuttelisikaan, niin kyllähän siitä itsetyytyväisyyttä varmasti saa.
Eläkeikä ton ikäisellä on 63-65 v. Käy Eläketurvan laskurissa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei siis ole vielä kunnon aineistoa. Mikä on suunnitelma sellaisen hankkimiseksi? Pystytkö toteuttamaan sitä? Miksi et? Mitä pitäisi tapahtua, jotta pystyisit? Voiko ohjaajasi auttaa siinä? Jos haluat työn valmiiksi, ratkaise yksi ongelma kerrallaan. T. Kolmannen vuoden väitöskirjatutkija, aikataulussa.
Mikä on olla aikataulussa ? Oletko päätoiminen opiskelija ? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan kovin nuori ja on ihan normaalia, että epävarmuus stressaa. Tsemppiä!
toki toki mutta silloinhan kyse ei ole ammattiin liittyvästä väitöskirjasta. yhteiskunnan resurssien hukkaamista.
Kaiva esiin se kiinnostus, miksi valitsit ko. tutkimuksen. Juttele asiasta asiantuntijan kanssa. Älä luovuta, ei ole kiire mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaiva esiin se kiinnostus, miksi valitsit ko. tutkimuksen. Juttele asiasta asiantuntijan kanssa. Älä luovuta, ei ole kiire mihinkään.
Aihe oli otsikoissa muutama vuosi sitten,mutta ei enää.
No ei väitöskirja kyllä lainkaan liity urakehitykseen tai työllistymismahdollisuuksiin... nytkö sinulle vasta valkenee, kun jokainen kadunmieskin tietää? Ei ihme, ettei väitöskirjan teosta tule mitään, kun ainesta ei selvästikään ole. Väitöskirja väännetään, jos siihen on erityinen palo. Ei noiden syiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toki toki mutta silloinhan kyse ei ole ammattiin liittyvästä väitöskirjasta. yhteiskunnan resurssien hukkaamista.
Noin voi ajatella, jos ei osaa arvostaa, sitä, että joku on tutkinut jotain, mitää kukaan muu ei ole tutknut, ja jaksanut laittaa kasaan tiedot. Se on sitä ihmiskunnan yhteistä kulttuuripääomaa. Ehkä arvostaisit, jos tietäisit enemmän, minusta on upeea, että jaksoi tuon urakan hoitaa loppuun. ja vaikutti tiedeyhteisökin arvostavan.
.
Meillä oli työpaikan toisella osastolla yksi työtä vieroksuva, huomionhakuinen hihhuli, joka lähti suureen ääneen tohtoritutkijaksi (!) Ei edes tajunnut mitä tittelit merkitsevät ja tämä kruunasi koko farssin. Pilailu kustannuksellaan meni ehkä vähän överiksi, myönnetään. Hemmo valitsi aiheen, joka ei liity omaan oppiaineeseen, omaani kylläkin. Kaikki olivat tyytyväisiä, että häipyi kehumasta itseään. Joskus tohtoriopinnot ovat laiskojen ja keskinkertaisten narsistien keino ylentää itseään. Olen itse maisteri, koska en tarvitse jatkotutkintoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli työpaikan toisella osastolla yksi työtä vieroksuva, huomionhakuinen hihhuli, joka lähti suureen ääneen tohtoritutkijaksi (!) Ei edes tajunnut mitä tittelit merkitsevät ja tämä kruunasi koko farssin. Pilailu kustannuksellaan meni ehkä vähän överiksi, myönnetään. Hemmo valitsi aiheen, joka ei liity omaan oppiaineeseen, omaani kylläkin. Kaikki olivat tyytyväisiä, että häipyi kehumasta itseään. Joskus tohtoriopinnot ovat laiskojen ja keskinkertaisten narsistien keino ylentää itseään. Olen itse maisteri, koska en tarvitse jatkotutkintoa mihinkään.
Jatkona: Pidän puolipakosta yhteyttä tähän henkilöön, vaikka kukaan ei jaksa hänen piinaavia soittojaan. Yrittää kalastella tietoja, koska oma älynsä ja yritteliäisyytensä ei kanna. Tämän seurauksena on avautunut, että tohtorikouluun pääsee kuka vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jotkut tekee väitöskirjoja eläkkeelläkin, harrastuksena. Vaikka nyt niin ei henkseleitä asialla paukuttelisikaan, niin kyllähän siitä i
No eikä ole. Olen viisikymppinen ja minulla on eläkeikä reilu 67 v.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kirjan tehdä toiselta tieteenalalta kuin mistä on perustiedot? Ei kai sentään? Näitä narsismiin taipuvaisia sieluvammaisia on vakiomäärä koulutettavissa. T. Yliopistolehtori
Yllättävän monet tohtoritason ihmiset eivät hallitse kirjoitussääntöjä. Nimimerkillä Tekstinkäsittelijä.