Ahdistaa väitöskirjan teko
Teen väitöskirjaa ja homma ei etene.Olen ollut opiskelijana monta vuotta osapäivätyön ohella.Ahdistun kun jotkut tuntuu etenevän junan lailla.Alan epäillä etten saa työtä valmiiksi ja vaikka valmistuisin se ei muuta heikkoa asemaani työelämässä.Puolison kanttikin on koetuksella kun on taloudellisesti tiukkaa.Pitäiskö vaan luovuttaa ?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin montaa eri leikkelettä pöytään, mutta en saa, koska olen tohtoritutkija enkä saa kunnon palkkaa.
Tohtoritutkija on väitöksen jälkeinen tutkija, Toooope🤣
Ei ole niin tarkkaa.Ihan hyvin voin kohottaa itseni tohtoritutkijaksi tai tutkijatohtoriksi tai doctoral researcheriksi!Tämä on hetkeni menestyksen valokeilassa!Ei haittaa mitä muut ajattelevat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin montaa eri leikkelettä pöytään, mutta en saa, koska olen tohtoritutkija enkä saa kunnon palkkaa.
5000e / kk on liian vähän
Ehdottomasti. Tutkin sikojen lempinimiä ja siihen liittyvää laintulkintaa ja tutkimukseni on yhteiskunnallisesti erittäin merkittävää.
Onko puolisosi edes kaunis ja hehkeä ? Nalkutuksen sietää paremmin.
Olen aina ollut tarvitseva ja vieläkin kuin pieni poika tai ehkä olenkin kuin nainen.Minussa ei ole miestä nimeksikään.Eikä tutkijaa sen verrallista.Heikko.Kirjoitus-taito.Menenkin tästä itkemään kohtaloani ja kantelemaan ilkeistä palstalaisista muille mammoille.Eihän se näy päälle-päin?Toivoo Ap
Sivu päivässä kun kirjottelee niin ei tunnu niin isolta vuorelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan kovin nuori ja on ihan normaalia, että epävarmuus stressaa. Tsemppiä!
Olen jo yli 50 veeenkä ole saanut mitään aikaan.
Mäkin oon yli 50v ja väitöskirjaa aloittanut. Sain apurahaa 1,5 vuotta, mutta siitä kului iso osa uusien apurahojen hakemiseen. Nyt oon sairaslomalla niin en jaksa.
Viikonloppu ja taas ahdistus kasvaa.
Alat tehdä sitä niin ahdistaa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Artikkeliväikkäri voisi olla järkevä vaihtoehto? Sinulla ei ole riittävää kannustinta ellet pysty työelämässä hyötymään väitöksestä.
En suosittele tätä. Omalla kohdalla tuskaista on saada julkaistuksi. Kerta toisensa jälkeen tulee hylkäyksiä ja suuria muutoksia pitää tehdä käsikirjoituksiin, aina vaan uudelleen. Tuntuu loputtomalta suolta ja meinaan itse luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkeliväikkäri voisi olla järkevä vaihtoehto? Sinulla ei ole riittävää kannustinta ellet pysty työelämässä hyötymään väitöksestä.
En suosittele tätä. Omalla kohdalla tuskaista on saada julkaistuksi. Kerta toisensa jälkeen tulee hylkäyksiä ja suuria muutoksia pitää tehdä käsikirjoituksiin, aina vaan uudelleen. Tuntuu loputtomalta suolta ja meinaan itse luovuttaa.
Kirjoita yhdessä kokeneempien kirjoittajien kanssa, niin on helpompi saada julkaistua. Hyvin tyypillisesti kirjoitetaan esimerkiksi väitöskirjan ohjaajien kanssa yhdessä, jotka tuntevat artikkelijulkaisujen kommervenkit.
5000e / kk on liian vähän